Gå til innhold

Microsoft, Sony og Nintendo går sammen for å gjøre nettspilling tryggere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

istede for det tullet her så kan de bare legge ned alle disse så kallte kommunities, online chatten og denne streaminga så blir man kvitt "problemet" en gang for alle. og mann har sluppet å tenkte på folk med ikke tykk nok hud online bli skræmt online. men det er vel heller sånn at de gjør dette, så det blir enklere for dem sjøl å sensurere folk de ikke liker tryne på med "feile meninger".

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
dølledøck skrev (13 timer siden):

istede for det tullet her så kan de bare legge ned alle disse så kallte kommunities, online chatten og denne streaminga så blir man kvitt "problemet" en gang for alle. og mann har sluppet å tenkte på folk med ikke tykk nok hud online bli skræmt online. men det er vel heller sånn at de gjør dette, så det blir enklere for dem sjøl å sensurere folk de ikke liker tryne på med "feile meninger".

 

Det er ikke "feile meninger" å oppføre seg bedritent mot andre mennesker, noe blant annet Trump-supportere virker å ikke forstå.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Pizza3333 skrev (15 timer siden):

Spørsmålet er vel heller hvordan "vi" skal beskyttes mot små drittunger? Etter min erfaring så er det de som ikke kan oppføre seg.

Etter min mening så er det alle folk i alle alder. Dette ser man også på nettet via kommentarfelt. Ja selv her inne har man også sett voksne mennesker ikke være stand til å oppføre seg. Barn er mye mer sårbar for kritikk. Det er mye verre at en voksen person skjeller ut en unge eller sier noe stygt enn motsatt. Om du som voksen blir utsatt for stygge ord av et barn, så må man bare godta at det finnes drittunger og ikke ta seg nær av det. At du trenger beskyttelse er bare tull, du kan gjøre grep for å unngå at slike ting skjer. De aller fleste voksne tar det ikke til seg. Som en voksen person har man også en mye større grad mulighet til å mute/overse hva andre sier fordi man nettopp er voksen, da tar man altså det ikke til seg. Så vidt jeg vet så har man også mulighet til å slå av meldinger. Barn kommuniserer i en mye større grad med hverandre og andre mennesker på nettet enn en eller annen 40 åring. 

At du synes at drittunger er problemet og at det er du som trenger beskyttelse sier vel det meste. Tipper du har sagt eller sendt noe skit til en eller annen unge siden du synes de er problemet.

 

Endret av Ezio
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Har spilt online games siden cs kom ut og eg var skitunge. Tar man skade for stygg ordbruk er du allerede temmelig skadet fra før og trenger profesjonell hjelp.

Bare utstyr spillet med skikkelig ignore funksjon så er det nok for alle, samt oppdra ungene dine til å tåle litt.

Men i dag så er det ingen foreldre som oppdrar ungene, de sender de til barnehagen fra 08-1630 hver dag og blir oppdratt av profesjonelle curling ansatte.

Lenke til kommentar
hatredFan911 skrev (3 timer siden):

Har spilt online games siden cs kom ut og eg var skitunge. Tar man skade for stygg ordbruk er du allerede temmelig skadet fra før og trenger profesjonell hjelp.

Bare utstyr spillet med skikkelig ignore funksjon så er det nok for alle, samt oppdra ungene dine til å tåle litt.

Men i dag så er det ingen foreldre som oppdrar ungene, de sender de til barnehagen fra 08-1630 hver dag og blir oppdratt av profesjonelle curling ansatte.

Kan du utdype den andre setningen du skrev. Må bekrefte om det er det dummeste jeg har lest i dag eller ikke. Kanskje jeg har misforstått.

 

Å dømme alder på de man kommuniserer med på nett uten lyd er ikke alltid lett. Som feks her inne. Ganske brutalt for mange unge lovende sjeler å dele sine tanker her. Ikke som å dele tankene sine med kun de i klassen. Jeg tror det er tøffere nå enn før. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette faller under 3 kategorier: Sensur, sensur og sensur.

Det er ille å se hvor blaut den oppvoksende generasjonen er blitt, jeg kaller dem millenniumere. De bli fornærmet og klager og syter på nettet for den minste ting. Bli dem ikke fornærmet på egne vegne, blir dem fornærmet på alle andres vegne.

Nettet er en brutal plass og har man ikke ryggrad til å ferdes i et slikt miljø, er det jo bare til å styre unna. Problem løst.

Lenke til kommentar
On 12/16/2020 at 8:17 AM, Ezio said:

Etter min mening så er det alle folk i alle alder. Dette ser man også på nettet via kommentarfelt. Ja selv her inne har man også sett voksne mennesker ikke være stand til å oppføre seg. Barn er mye mer sårbar for kritikk. Det er mye verre at en voksen person skjeller ut en unge eller sier noe stygt enn motsatt. Om du som voksen blir utsatt for stygge ord av et barn, så må man bare godta at det finnes drittunger og ikke ta seg nær av det. At du trenger beskyttelse er bare tull, du kan gjøre grep for å unngå at slike ting skjer. De aller fleste voksne tar det ikke til seg. Som en voksen person har man også en mye større grad mulighet til å mute/overse hva andre sier fordi man nettopp er voksen, da tar man altså det ikke til seg. Så vidt jeg vet så har man også mulighet til å slå av meldinger. Barn kommuniserer i en mye større grad med hverandre og andre mennesker på nettet enn en eller annen 40 åring. 

At du synes at drittunger er problemet og at det er du som trenger beskyttelse sier vel det meste. Tipper du har sagt eller sendt noe skit til en eller annen unge siden du synes de er problemet.

 

Hei. Tror du har tatt kommentaren min litt for seriøst. Jeg mener såklart ikke at voksene skal beskyttes mot barn eller at barn ikke skal skjermes, så lenge det ikke går utover min spillopplvelse. (Fjerner funksjoner eller filtrerer spillet ihjel)

Men står fortsatt inne for at majoriteten som ikke kan oppføre seg er barn & unge under 18. Jeg merker stor forskjell når jeg spiller på ettermiddag-kvelding til kvelding -natt. Er jo ikke til å stikke hodet i sanden at da har de fleste barn lagt seg.

Merker jo også hvem som er mest fremtredene når dem taper. Hvordan dem skriver , snakker. Er som regel barn uten filter eller pubertale tenåringer. Husker hvordan jeg selv var som 15 åring. Noen tåler rett & slett ikke å tape. Voksene er som regel litt mer modne & innerforstått at dem ikke er verdensmestere i alt. Jeg snakker aldri drit til noen som ikke fortjener det, men når noen først sier noe er jeg god til å svare. Barn eller ikke, oppfører man seg som en tulling da fortjener man å få høre det. Får ikke free pass av den grunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...