Gå til innhold

Opencritic anklager Cyberpunk 2077-utvikleren for egoisme og bedrageri


Anbefalte innlegg

Gunfreak skrev (1 time siden):

Er der virkelig noen som bruker sin PS4 til noe annet enn å se på Netflix?

Ja jeg bruker playstation 4 til å spille playstation 4 spill på. 

Denne kommemtaren din blir litt som å sitte i Mercedes og si til folk: "Er det virkelig noen som bruker sin Ford til noe annet enn å sitte i?" dvs litt kvalmt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gunfreak skrev (52 minutter siden):

Er der virkelig noen som bruker sin PS4 til noe annet enn å se på Netflix?

Eg skulle gjerne ønske eg kunne spele alt på PC, men desse kan eg ikkje gå glipp av: 

  • The Last of Us 2
  • Uncharted 4
  • Uncharted: The Lost Legacy
  • Spider-Man
  • Spider-Man: Miles Morales
  • Ghost of Tsushima
  • Infamous: Second Son
  • Infamous: First Light
  • God of War
  • Bloodborne
  • Persona 5
  • Catherine: Full Body
  • The Last Guardian
  • Shadow of the Colossus
  • Ratchet and Clank
  • Dreams
  • Gran Turismo Sport
  • Until Dawn
  • Detroit: Become Human

Disse tidseksklusivene på konsoll hjelper også på:

  • Red Dead Redemption 2
  • Horizon Zero Dawn
  • Final Fantasy VII Remake
  • Batman: Arkham Knight (dette var ikkje eigentleg tidseksklusivt, men eg hugsar PC-versjonen var heilt merkeleg dårleg ved launch, så eg måtte spele det på PS4 likevel)
  • Kingdom Hearts 3 (som kanskje kjem på PC ein gong???)

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Det eneste som er gjort feil her er at CDPR gikk ut kort tid før launch med at "Spillet kjører overraskende godt på PS4 og Xbox". Det er jo bare ikke tilfelle med 10-20FPS.

De skulle heller vært så ærlige å si at forrige generasjon av konsoller trenger mer arbeid før den kan slippes.
Hadde EA gjort noe lignende ville alle tatt frem fakler og høygafler.

Best case burde de lansert kun for PC, PS5 og XSX nå og hatt en senere dato for resten. 

 

Endret av Theo343
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kjøpte det til både PC og PS4 Pro. Går relativt ok på pc. Alt Hight/Ultra i 60 fps gjennomsnitt. Men, jeg spiller merst på ps4 :) Ja, det er myyyye dårligere performance, men stresslessen er bare så mye bedre å game i :p Blir nok å fullføre story på PS4, så multiplayer på PC når den tid kommer. Hatt 1 stk kræsj på ps4, så ikke så mye å klage på. Syns ikke atmosfæren i spillet forsvinner på ps4 bare pga lavere oppløsning og mindre bling.

Lenke til kommentar

Altså de 

27 minutes ago, Mala said:

De har virkelig tryna med denne lanseringen her. 

"Cyberpunk 2077 rakes in $480 million from Pre-Orders alone, tops sales and streaming charts. Prior to its actual launch date, Cyberpunk 2077 was already a success, with over 8 million copies already being sold worldwide through pre orders alone."

Tror nok ikke de kommer til å gå konkurs med det første... Folk må gi de en sjans, mange grunner til at de måtte lansere spillet nå, osv..

Lenke til kommentar
mullethemekk skrev (1 time siden):

*Snipp*

 

Heldigvis er det bare et spill på lista de som frister meg, og jeg skaffer meg ikke en playstation bare for det.

Solgte faktisk den gamle PS3en min nettopp. Får en del for de med alle spill. 

Hadde sony åpnet for spilling av ps3 og ps4 spill på ps5, så hadde det blitt et åpenbart kjøp. Men det skjer nok aldri.

Lenke til kommentar
iBrick skrev (21 minutter siden):

Altså de 

"Cyberpunk 2077 rakes in $480 million from Pre-Orders alone, tops sales and streaming charts. Prior to its actual launch date, Cyberpunk 2077 was already a success, with over 8 million copies already being sold worldwide through pre orders alone."

Tror nok ikke de kommer til å gå konkurs med det første... Folk må gi de en sjans, mange grunner til at de måtte lansere spillet nå, osv..

Selvsagt! Braksuksess salgsmessig, og det var ikke det jeg tenkte på. Men heller hva som faktisk ble levert på lansering.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Cyberpunk 2077 er vel ikke bare dårlig optimalisert for konsollene men PC versjonen sliter jo også med gameplay ødeleggende bugs og krasjer, de hadde en hotfix for, men det krasjer alikevel, men sjeldnere.

Jeg forventet dette helt siden jeg hørte om spillet da de avslørte det. Jeg forhåndsbestilte det ikke, og har ikke kjøpt det eller spilt det, men jeg følger nøye med på forumer og reviews/gameplays på Youtube og Twitch.

Når magefølelsen forteller meg noe følger jeg den og jeg er glad jeg har den egenskapen.

Håper CDPR bruker alle ressurser på å få fikset dette for forbrukernes skyld, Dette er den viktigste oppgaven de har nå for fremtidige utgivelser.

Folk må slutte å forhåndsbestille.

Mye av skylden for trenden med dårlig optimaliserte spill og hype er nettopp oss gamere. Vi må vise litt ansvar og tålmodighet, det kommer lang vei i søken etter de virkelig bra spillene.

Jeg hater å se EA/Ubisoft/Bethesda (Microsoft) osv. spill trailere som ikke viser annet enn et filmlagd klipp av spillet uten et eneste bilde fra gameplay. Folk lar ser rive med så lett uten å tenke seg om at de faktisk ikke har sett snev av selve spillet, de leser bare hva det inneholder og mekanikken og ideene bak blir tåkelagt av deres egne forhåpninger.

Det er trist å se, det å være transparent har visstnok liten bærekraft. Men for oss gamere er det noe av det viktigste en utvikler kan være.

De burde ha brukt mer ressurser på kvalitetskontroll enn markedsføring, det er nå min mening.

Jeg skygger unna hype inntil jeg blir overbevist selv gjennom bevis, og håpet om at andre gjør det også er en evig tilsynelatende nytteløs kamp jeg nekter å gi meg på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kun jeg som husker han fyren som oppgav seg selv som cyberpunk utvikler her på forumet?

 

Var vel en god del måneder siden, da en bruker her påstod at spillet kom til å slite takket være PS4 og Xbox one utgaven, at utviklerne kom til å måtte ta seg overtid, spillet ville bli utsatt, og at spillet helt klart kom til å få mikrotransaksjoner.

Da var det en som la ut et bilde av en jakke utviklerne bak spillet fikk, og kom med en kommentar hvor han antydet at alle påstandene var tull.

Fyren som kom med påstandene ble stemt ned, mens han med jakken fikk fult av stemmer.

 

Hvor er han nå?

Lenke til kommentar
1 hour ago, Jojimbo said:

Cyberpunk 2077 er vel ikke bare dårlig optimalisert for konsollene men PC versjonen sliter jo også med gameplay ødeleggende bugs og krasjer, de hadde en hotfix for, men det krasjer alikevel, men sjeldnere.

Jeg håper de jobber med å løse PC og XSX, PS5 issues først og kommer med en melding om at de gamle konsollene må vente. Det burde de jo egentlig gjort så fort de så at launch drøyde mot nye konsoller.

Lenke til kommentar

https://www.rockpapershotgun.com/2020/12/14/this-cyberpunk-2077-tweak-could-really-help-pc-performance/

Det er seriøst det villeste, jeg satt opp specsa mine i config fila som var cappa på 1536mb cpu ram, både på pc,ps4 og xbox. Og gpu ram var fastlåst på 3gb.

Jeg forandra cpu til 16gb siden det er rammen jeg har, og gpu til 8gb pga gtx 1070. Spillet flyter avgårde nå!

Fpsen er mye bedre og jeg hadde bra fra før, alt av settings på max på 1080 utenom RT og dlss og den andre under den igjen.

Alle på pc bør prøve dette, det ser ut som ikke alle får en effekt, men kan av egen erfaring anbefale dette.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
58 minutes ago, Mushima said:

https://www.rockpapershotgun.com/2020/12/14/this-cyberpunk-2077-tweak-could-really-help-pc-performance/

Det er seriøst det villeste, jeg satt opp specsa mine i config fila som var cappa på 1536mb cpu ram, både på pc,ps4 og xbox. Og gpu ram var fastlåst på 3gb.

Jeg forandra cpu til 16gb siden det er rammen jeg har, og gpu til 8gb pga gtx 1070. Spillet flyter avgårde nå!

Fpsen er mye bedre og jeg hadde bra fra før, alt av settings på max på 1080 utenom RT og dlss og den andre under den igjen.

Alle på pc bør prøve dette, det ser ut som ikke alle får en effekt, men kan av egen erfaring anbefale dette.

Skal prøve denne etter på, har gjort forandringene men kona kom hjem da jeg skulle til å teste. 

Lenke til kommentar

ja bare forsett å preordere digitalt hvis du vil ha mer av dette. ps5 blir nok generasjonen der ingen spill selskaper gidder å gjøre ferdige spillene sine før utgivelse. siden det nå er akseptert og man kan ta betalt 700kr eller mer for ufærdig søppel. dette burde være en vekker for alle, men det ser ut som det er viktigere å betale først, så sette igang hyle koret på sosiale medier når det ikke leverer til forventningene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...