Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Feste TV i metallstendere?


Anbefalte innlegg

Jeg hang opp en 55" TV som veier 16,4 kg på veggfeste i går. Veien dit ble noe annerledes enn jeg hadde tenkt. 

Jeg begynte med å banke på veggen for å finne stendere bak gipsen. Det var merkelig hul lyd stort sett alle steder, så jeg fant frem magneter for å lete etter spikerne. Da fant jeg det som måtte være stendere, trodde jeg. Så jeg målte opp og begynte å bore, men plutselig traff jeg noe hulrom. Et endoskop-kamera viste dette:

1658960145_Inniveggen.thumb.png.1cb8170dc44861b1ea131aa6bd756b16.png

Så i stedet for trestendere har de tydeligvis (?) skrudd gipsplatene sammen ved hjelp av en eller annen form for metallstender som går fra gulv til tak, men som virker veldig tynn. Jeg endte opp med å bruke 2 stk M4 hulromsanker fra Clas (https://www.clasohlson.com/no/Hulromsanker-M6,-dobbel/p/40-9276-1) gjennom både venstre og høyre metallstender (60 cm fra hverandre), og tok 2 stk hulromsanker i midten der det bare var gips. Altså 6 hulromsanker totalt. Bør det holde greit? Jeg antok at hulromsanker var bedre enn grove skruer selv om det var en metallplate der. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...