Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

"New normal" etter pandemien?


Morromann

Ønsker du en "new normal" ETTER pandemien?  

120 stemmer

  1. 1. Ønsker du en "new normal" ETTER pandemien?

    • Nei, jeg støtter tiltakene under pandemien men ikke etter pandemien
      47
    • Ja
      20
    • Nei, men noen av tiltakene bør bli værende
      42
    • Nei, jeg støtter ikke noe tiltak under pandemien heller
      11


Anbefalte innlegg

16 minutes ago, Betroz said:

I dag kan du velge. Når alt er digitalt, så kan du bli nektet å handle hvis staten eller banken bestemmer det. Hvis de anser deg som en trussel eller ikke følger smittevernreglene eller hva det måtte være. Tenk hvis hele el nettet går ned, hva da?

Folk har den illusjonen om at deres ultra behagelige liv vi vare evig....

Førstår ikke hur man kan se kriser i all utveckling. Greit att det kan bli problem men tror de flesta idag inte bruker kontanter så før oss blir det samma problem nu hvis nettet går ned.

Men jag antar att du har sparepengarna i kontanter hjemme?  

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
fredrik2 skrev (17 timer siden):

Førstår ikke hur man kan se kriser i all utveckling. Greit att det kan bli problem men tror de flesta idag inte bruker kontanter så før oss blir det samma problem nu hvis nettet går ned.

Men jag antar att du har sparepengarna i kontanter hjemme?  

Og når man er svartelistet av bankene og kontanter ikke lenger finnes?

Hvilke muligheter har man da til å overleve som menneske annet enn å tigge i rennesteinen og stå i suppekø hos Frelsesarmeen?

Lenke til kommentar
Morromann skrev (8 timer siden):

Og når man er svartelistet av bankene og kontanter ikke lenger finnes?

Hvilke muligheter har man da til å overleve som menneske annet enn å tigge i rennesteinen og stå i suppekø hos Frelsesarmeen?

Da har man gjort en imponerende god jobb med å krangle med alt og alle i alle banker om å ikke bruke munnbind. Det er jo ikke slik at de sperrer kontoen bare du beveger den i nærheten av døra uten munnbind, det er nok mer om du krangler på det og nekter å dra og nekter å ta på deg munnbind. Man må altså jobbe for å få den sperret.
Litt i samme gate som hvor handler man mat når samtlige matbutikker i mange mils omkrets har sperret deg ute grunnet oppførsel.

Lenke til kommentar
On 1/13/2021 at 9:56 PM, Simen1 said:

Her er en interessant artikkel om hva som ble den nye normalen etter tidligere pandemier.

Samt noen tanker om hva som kan bli den nye normalen etter denne pandemien. Jeg håper ikke klemmer forsvinner. Det skal jeg i hvert fall motarbeide. Håndtrykk i hvert fall et mindre offer å gi tapt på.

Enig, klemmer med familie og venner vil jeg motarbeide å gi opp. Håndtrykk med folk jeg ikke kjenner blir fra situasjon til situasjon.

Lenke til kommentar

Tankevekkende innlegg om new-normal-galskapen om den får utfolde seg:

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/rgnPdA/forfatter-aslak-nore-ser-inn-i-en-tenkt-post-corona-fremtid-helse-norge-en-dystopi

Skjønt jeg tror slik new normal-massespyskose neppe vil slå til etter coronaen i Norge. Heller i andre land, som USA for eksempel. Jeg tror 95% av normdenn er så inni helvetes drittlei av coronatiltak nå og vil tilbake til et normalt liv så fort det lar seg gjøre.

Lenke til kommentar
sedsberg skrev (2 minutter siden):

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/41LRQa/eksperter-spaar-sesongvaksine-mot-covid-19-vi-klarer-ikke-aa-bekjempe-viruset

Ser ut til at det går mot sesongvaksine mot corona. Kanskje med sesongnedstengninger også da?

Nja,helt som før blir vel aldri verden, men vi får jo immunitet..

Vi stenger jo ikke ned hele landet pga influensa, men de som jobber med sårbare grupper er mer aktsomme osv.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Så....vi skriver nå november 2021. I alle vest-europeiske land er det store flertallet av befolkningen fullvaksinerte. Er New Normal et faktum?

Ja. Det er det. Det er bare å konstantere. Det ligger ingen konspirasjon bak, kun ren dumskap, frykt, inkompetanse og maktmisbruk. Men dette er the new normal. Det er det vi lever i. Jeg ble fortalt , i denne tråden, at "alt blir normalt igjen". Feil. Det blir ikke det.

Smittevernslover som ble laget for corona brukes nå mot andre sykdommer, ikke akkurat slik jeg tenkte det kanskje ville bli, men man gjemmer seg bak helsevesenet for å forsvare det. Dette er "den nye normalen". Jeg liker det ikke men det er ikke noe jeg får gjort med det.

https://www.tronderdebatt.no/smittevernloven-ble-aldri-laget-for-a-lose-strukturelle-utfordringer-i-helsetjenesten/o/5-122-32788?fbclid=IwAR0hN-RI1fuAg_oB0sdNm0x376E6X4A7ZNaT6oshEXsQ_Rjrwm9Ua6XNBQE

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/k6KV46/nakstad-derfor-slaar-sykehusene-alarm

https://www.nrk.no/osloogviken/kan-bli-aktuelt-med-nye-smitteverntiltak-i-oslo-_-uavhengig-av-korona-1.15726939

Jeg "krisemaksimerte" ble jeg fortalt for snart et år siden, alt skulle bli normalt når alle fikk vaksinen. Fortsatt får jeg høre det, at jeg "krisememaksismerer" mens land etter land stenger ned, ja til og med innfører protforbud igjen(som Irland)og norske byer igjen kriminaliserer folks sosiale atferd. Så mye for den vaksinen som de gledestrålende fortalte oss var veien ut av marerittet.

Endret av Morromann
  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, Morromann said:

Fortsatt får jeg høre det, at jeg "krisememaksismerer" mens land etter land stenger ned, ja til og med innfører protforbud igjen(som Irland)og norske byer igjen kriminaliserer folks sosiale atferd.

Land verden over gjør de samme tingene, om i litt forskjellig tempo, men alt er bare styrt av "ren dumskap, frykt, inkompetanse og maktmisbruk" som du selv sa...? 

Den verdenen vi lever i nå beskrev David Icke tilbake på 90-tallet. Han er ikke synsk, så hvordan kunne han vite det den gangen hvilken rettning verden skulle ta? Vi "konspirasjonsteoretikere" fortalte dere i 2020 at ting ikke ville gå tilbake til det normale, at de ville presse for flere vaksiner og dette koronapasset. Igjen jeg heller er ikke synsk. Ikke vet jeg alt om planene til denne eliten heller, men det jeg vet er at DET ER koordinert fra et sentralt punkt. Angående Covid, så er det hovedsaklig WHO som er det punktet, og dem bak som kontrollerer det.

"Den nye normalen" er bare et steg videre i en plan som har vært jobbet med iallefall de siste 100 år. Iallefall siden Federal Reserve og resten av sentralbank systemet ble opprettet. Noen sier lenger også, men DET blir vanskelig å bevise.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (3 timer siden):

Land verden over gjør de samme tingene, om i litt forskjellig tempo, men alt er bare styrt av "ren dumskap, frykt, inkompetanse og maktmisbruk" som du selv sa...? 

Den verdenen vi lever i nå beskrev David Icke tilbake på 90-tallet. Han er ikke synsk, så hvordan kunne han vite det den gangen hvilken rettning verden skulle ta? Vi "konspirasjonsteoretikere" fortalte dere i 2020 at ting ikke ville gå tilbake til det normale, at de ville presse for flere vaksiner og dette koronapasset. Igjen jeg heller er ikke synsk. Ikke vet jeg alt om planene til denne eliten heller, men det jeg vet er at DET ER koordinert fra et sentralt punkt. Angående Covid, så er det hovedsaklig WHO som er det punktet, og dem bak som kontrollerer det.

"Den nye normalen" er bare et steg videre i en plan som har vært jobbet med iallefall de siste 100 år. Iallefall siden Federal Reserve og resten av sentralbank systemet ble opprettet. Noen sier lenger også, men DET blir vanskelig å bevise.

Hvordan vet du alt dette? For å vite så mye så må du jo nesten være en del av WHO og konspirasjonen.... For det er ingen av oss andre som vet så mye...

Skumle saker med folk som deg som har visst alt dette så lenge... Men media vil du ikke stå frem i nei, fordi du er vel en del av denne eliten som du kaller det...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...