Gå til innhold

FEATURE: – Et teknisk mageplask


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sånn blir det. Spill blir sluppet uferdig - mye fordi investorer presser på, men også fordi utålmodige gamere kommer med tåpelige drapstrusler når en utvikler utsetter for å få mere tid til å fikse feil.

Jeg for mitt vedkommende tar spillet som det er å venter heller litt med å spille det. Det blir bra en dag. De fleste spill blir det. Jeg kan vente 👍

Lenke til kommentar
alike skrev (20 minutter siden):

Sånn blir det. Spill blir sluppet uferdig - mye fordi investorer presser på, men også fordi utålmodige gamere kommer med tåpelige drapstrusler når en utvikler utsetter for å få mere tid til å fikse feil.

Jeg for mitt vedkommende tar spillet som det er å venter heller litt med å spille det. Det blir bra en dag. De fleste spill blir det. Jeg kan vente 👍

Spillet er bra nå, at du velger å tro på alt du leser på nettet er opp til deg... Ny patch har allerede kommet etter at denne artikkelen ble sluppet som fikser et bøttelass med feil

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så i9 & 3080 er tingen?

Har Ryzen 5 & 2080. Enkelte steder er jeg nede i 25fps på med-low. Prøvde skru alt ned til det laveste, inkludert res. Ingen forandring. Steder det er high density så dropper spillet med engang, missions går helt fint. 16GB RAM & SSD btw. Eneste spillet som har fått pcn til å knele...

Lurer på hvordan folk med minimum spec i hele tatt kjører spillet...

Lenke til kommentar
11 hours ago, Reg2000 said:

Åpenbart fordi det har vært en massiv hype rundt spillet og det "ufeilbarlige" selskapet CDPR. 

Hvem har sagt CDPR er "ufeilbarlige"? 

Om du skulle tro at de som setter pris på CDPR gjør det fordi de er "ufeilbarlige" så har du misforstått alvorlig - CDPR settes pris på fordi de forsøker, og i stor grad lykkes i, å gjøre ting riktig.

CP2077, som Witcher 3 og deres andre spill, utgis uten DRM, uten hovedfoukus på microtransactions og uten en kynisk modell som kun går på å tjene penger over alt annet. De fokuserer på å lage gode spill og distribuere dem på en måte som står i sterk kontrast med alle andre store selskaper som har som utgangspunkt at deres kunder er kriminelle svin som bør straffes mest mulig.

Det er patetisk å skulle late som om CP2077 er et spesielt uferdig spill eller et "teknisk mageplask". De aller fleste spiller det uten store problemer. At gamer.no hiver seg på klikkhoreri ved å late som om dette er århundrets flopp, når alle egentlig vet at det sannsyligvis er GOTY er skuffende og noe jeg ikke hadde forventet, men oppegående lesere bør uansett kunne få med seg realitetene her.

Om en skal syte og gnåle over CDPR så må man nesten undre hvilke utviklere dere mener er mer verdt å bruke pengene på?

Endret av Zork
Lenke til kommentar

Verken CP2077 eller Valhalla er noen for for beta versjoner. Folk flest har ikke et clue for hvordan et spill fungerer på grunn nivå, og forventer at alt skal være luket vekk etter beta. Hadde du lagd tetris eller kabal hadde du kunnet gitt ut et feilfritt spill, men når det kommer til spill av sjangeren åpen verden er det så ufattelig mange forskjellige muligheter og kombinasjoner, at man rett å slett ikke klarer å teste ut og se resultatet av gitte kode-baner før man slipper et spill og det blir spillt av millioner. Sannsynligheten er større for å vinne i lotto, enn å luke ut alt.

Om noe game breaking sniker seg gjennom, er det veldig synd, men om det er grafiske glitches og bugs, andre små bugs og glitches som i grunn ikke har noen stor påvirkning på gamet og gameplayet, så fungerer det i fleste tilfeller å ta en load slik, slik at du får en nullstilling av kodelinjer som kjører kontra hva som egentlig skal kjøre.

Jeg har snart 60 timer i dette spillet, ikke kommet over noe som ikke har latt seg fikse med en reload/restart. Om det har vært objekter som du ikke kan plukke opp, scanne, eller npcer som ikke responderer, så har det funket perfekt etter en load. Alt av grafiske buggs som har blitt værende på skjermen etter en hendelse har også løst seg ved en load. Om noen objekter flyter i verden så er det småpirk, som jeg ikke gidder å bry meg om, vi snakker om 10talls millioner objekter i spillet, at noen er bugga fra tid til annen, er meg fullstendig likegyldig. At en sjåfør av en bil sitter 5 meter bak bilen i lufta er for meg en meget komisk skue som gir meg bare mer glede.

Husk at spill blir mer og mer kompliserte, og at det av den grunn blir flere og flere muligheter innad i et spill, som skaper opp mot uendelig kombinasjoner, som i seg selv er en umulighet å teste ut. Man klarer i hovedsak å fiske vekk det meste, men noe slipper dessverre gjennom. Noen er veldig uheldige med opplevelsen, mens hos de fleste andre går det knirkefritt. For meg er det en magisk spill, ikke bedre enn Witcher 3, men det kommer mer ann på gamesjanger. Arbeidet som er lagt ned i spillet for å skape en livlig, atmosfærisk og detaljert by er helt enorm!!

 

Lenke til kommentar

 Spillet ble enda mer ustabilt etter siste hotfix, det ble ett par «Flatlined error» for mye på kort tid her, det nærmest svartnet for meg i dag når jeg omsider fikk tid til å skulle kose meg med spillet..men ikke faen. Søkt om refund, jeg orker ikke å laste bort flere timer på å få det til å kjøre stødig.

 Jeg vender tilbake når det har roer seg litt og spillet er «friskmeldt»  
 

 

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva som er problemet med test PCen til de som lager reviews. Jeg har 26,4 timer, enda ikke en eneste krasj, hvor spillet lukker seg helt eller at jeg ikke kommer videre i story. Ja spillet har en del bugs her og der, men that's it.

Intel I7 9700k (OC).

MSI RTX 2080 Gaming X Trio (OC).

Corsair juletrejuggel på 3600Mhz XMP profil.

MSI Z390 Ace.

Spillet ligger på M.2 PCI-e 4x Gen3 fra Kingston.

Astro TR Mixamp Gen4.

Spillet er installert via Steam.

 

Endret av ZentiX
Lenke til kommentar
ZentiX skrev (31 minutter siden):

Skjønner ikke hva som er problemet med test PCen til de som lager reviews. Jeg har 26,4 timer, enda ikke en eneste krasj, hvor spillet lukker seg helt eller at jeg ikke kommer videre i story. Ja spillet har en del bugs her og der, men that's it.

Intel I7 9700k (OC).

MSI RTX 2080 Gaming X Trio (OC).

Corsair juletrejuggel på 3600Mhz XMP profil.

MSI Z390 Ace.

Spillet ligger på M.2 PCI-e 4x Gen3 fra Kingston.

Astro TR Mixamp Gen4.

Spillet er installert via Steam.

 

Det er helt bingo virker det som. Hos meg er det fullstendig uspillbart etter patch. Sletta det nettopp siden jeg ikke fikk refundert, var visst maks 2 timer spilletid hos Steam 😛 Installerer det igjen når det har fått litt flere patcher. 

Lenke til kommentar
DKC skrev (På 13.12.2020 den 10.38):

Likevel fikk spillet 8/10 her på berget...

For en som har brukt mesteparten av de siste fire årene på å si "6/10" om og om igjen i utallige tråder på helt utenforliggende tema, er jeg litt overrasket over at du ikke er fornøyd med at vi landet nærmere (men fremdeles under) Metacritic-konsensusen denne gangen, siden disse tallene åpenbart er viktige for deg. 

Men det kan jo tenkes at du av en eller annen bisarr grunn har lagt selve anmelderen for hat her, og at kommentarene dine alltid farges av det, og at du aldri kommer til å bli fornøyd med noe av det han gjør. Du virket jo tross alt ganske negativ da du spydig spådde at han kom til å gi dette spillet "6/10" i kommentarfeltet til førsteinntrykket som vi slapp samme dag som resten av spillpressen slapp sine positive anmeldelser, så noe har endret seg siden dette innlegget:

En av grunnene til å skrive et førsteinntrykk i stedet for en anmeldelse var for øvrig nettopp å se om en patch før lansering ville fikse noen av problemene vi nevnte. Både i førsteinntrykket og i anmeldelsen påpekte vi at spillet var og er buggy, og karakteren er satt med det i bakhodet. 

 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Mala skrev (21 timer siden):

Det er helt bingo virker det som. Hos meg er det fullstendig uspillbart etter patch. Sletta det nettopp siden jeg ikke fikk refundert, var visst maks 2 timer spilletid hos Steam 😛 Installerer det igjen når det har fått litt flere patcher. 

Problemet er vel at når 70 eller 80 prosent opplever bugs og feil utover hva man kan anse som normalt, vil de resterende 20-30 prosentene ikke forstå kritikken. Noen har flaks, andre er ikke så observante.

Noen ting i spillet er ekstremt "immersion breaking" og det jeg opplevde idag var helt merkelig. Jeg var inne i en høyblokk, det var kun meg, kompanjong og en NPC der. Da jeg drepte han ble jeg automatisk jakta på av politiet, selvom jeg ikke lagde en lyd (ingen kamera heller) inne på dette bittelille rommet spawner en politimann i dusjen bak meg. 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...