Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bil tapper batteriet når den er skrudd av


overwatch

Anbefalte innlegg

Har en ford focus mk2 2008 2.0tdci som spiser batterier når den er skrudd av. Verkstedet utførte en diagnose og konkluderte med at når de trakk sikringen til instrumentpanelet, falt forbruket ned. Men de kan ikke garantere at det er instrument panelet som er problemet. Ser at LCD displayet i instrumentpanelet lyser konstant etter bilen er skrudd av. Er ingen lys eller slikt som trekker strøm, heller ikke bluetooth. Det vil bli dyrt å gå i dybden på dette problemet, mener dem Jeg opplever heller ingen problemer med bilen når jeg bruker den. Slik som det er nå, kobler jeg ut batteriet når den står i ro. Noen som har vært borti liknende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
mobile999 skrev (21 timer siden):

Bilen din har en TSB (Technical Service Bulletin) for en feil på tenningslåsen (problem med microswitch) som kan medføre at bilen ikke skrur seg helt av. Lyset i instrumentpanelet ser ut til å normalt skru seg av ca. 10 minutter etter nøkkelen er ute av tenningen og bilen er låst.

Ok, dette kan det jo være, er det en offisiell feil? 

Det er keyless på denne, om det har noe å si.

Lenke til kommentar
overwatch skrev (På 12.12.2020 den 0.20):

Ser at LCD displayet i instrumentpanelet lyser konstant etter bilen er skrudd av

Dette tror jeg er en Ford-greie. Min Focus (2007) gjør også sånn, og jeg har sett andre Forder stå parkert på gata med lys i instrumentpanelet. Pleier å slukke etter 10-20 minutter, men jeg har opplevd at det tar over 30. 

Har du vært ute og sjekket etter, si to timer etter at du har gått fra bilen? Hvis det faktisk aldri slukker er det jo noe feil. 

Lenke til kommentar
Complexity skrev (5 timer siden):

Får kjøpt batteriklemmer med bryter om du bare vil bli kvitt problemet og orker å åpne panseret innimellom.

For det er ikke særlig upraktisk med alt av radio, klokker og lignende nullstilt hver gang man skal kjøre. 

 

Antar at det ikke var merkeverksted du besøkte?

Er bare de som har tilgang til sånne meldinger fra fabrikk om ting som er oppdaget og som bør utbedres. Kan jo og hende dette dekkes av de. 

Lenke til kommentar
sedsberg skrev (På 13.12.2020 den 13.20):

Her kan du se hvordan skikkelige verksted gjør det:

 


Takk for denne. Har sett hele, veldig interessant. Problemet mitt er at jeg er så kyndig på bil som jeg er på fysikk, nada.

Complexity skrev (På 13.12.2020 den 13.55):

Får kjøpt batteriklemmer med bryter om du bare vil bli kvitt problemet og orker å åpne panseret innimellom.

Da det vel like greit å nappe ut batteriet som jeg gjør nå?

:utakt skrev (På 13.12.2020 den 14.11):

Dette tror jeg er en Ford-greie. Min Focus (2007) gjør også sånn, og jeg har sett andre Forder stå parkert på gata med lys i instrumentpanelet. Pleier å slukke etter 10-20 minutter, men jeg har opplevd at det tar over 30. 

Har du vært ute og sjekket etter, si to timer etter at du har gått fra bilen? Hvis det faktisk aldri slukker er det jo noe feil. 

Ja det lyser fortsatt etter lang tid.

Opelduude skrev (20 timer siden):

For det er ikke særlig upraktisk med alt av radio, klokker og lignende nullstilt hver gang man skal kjøre. 

 

Antar at det ikke var merkeverksted du besøkte?

Er bare de som har tilgang til sånne meldinger fra fabrikk om ting som er oppdaget og som bør utbedres. Kan jo og hende dette dekkes av de. 

Var ikke merkeverkstedet, men det lokale verkstedet. Har tatt en telefon til nærmeste merkeverksted, og de hadde ikke hørt om problemet før. Den største frykten min er at jeg setter den der og tusenlappene flyr avgårde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...