Gå til innhold

Toyotas faststoff­batteri skal brukes i en prototyp neste år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 minute ago, uname -l said:

Og da har man tatt en liten runde og er tilbake på tema. De forsker på fremtiden som er faststoffbatterier.

Ja, og jeg skulle gjerne se at Toyota konkretiserte sine planer om faststoffbatterier. (Men så klart, det kan være vanskelig - de vet kanskje ikke om eller når de kan kommersialisere faststoffbatterier.)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (Akkurat nå):

Ja, og jeg skulle gjerne se at Toyota konkretiserte sine planer om faststoffbatterier. (Men så klart, det kan være vanskelig - de vet kanskje ikke om eller når de kan kommersialisere faststoffbatterier.)

Du vil at du de skal gjøre som Tesla og komme med konkrete løfter som de ikke vil holde? Husk at Toyota er et seriøst selskap.

Lenke til kommentar
Just now, uname -l said:

Du vil at du de skal gjøre som Tesla og komme med konkrete løfter som de ikke vil holde? Husk at Toyota er et seriøst selskap.

Nå er det som kjent svært få *løfter* Tesla kommer med. Men nå og da deler de informasjon om situasjonen i dag og forventningene for fremtiden.

Og det syns jeg definitivt også Toyota burde gjøre. Hvis man visste mer om hva Toyota holdt på med kunne man hatt en mye mer informert diskusjon om veien videre til 100% elbil.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (1 minutt siden):

Nå er det som kjent svært få *løfter* Tesla kommer med. Men nå og da deler de informasjon om situasjonen i dag og forventningene for fremtiden.

Og det syns jeg definitivt også Toyota burde gjøre. Hvis man visste mer om hva Toyota holdt på med kunne man hatt en mye mer informert diskusjon om veien videre til 100% elbil.

Toyota driver vel seriøs forretning andre ønsker å hause opp aksjekursen. De siste har for så vidt lykkes og kan kasse inn titalls milliarder. Hvem som sitter att med regningen får vi vite om noen år. 

Lenke til kommentar
12 minutes ago, Trestein said:

Toyota driver vel seriøs forretning andre ønsker å hause opp aksjekursen. De siste har for så vidt lykkes og kan kasse inn titalls milliarder. Hvem som sitter att med regningen får vi vite om noen år. 

Man kan egentlig ikke anklage Tesla for å ha hausset opp aksjekursen. Musk sier igjen og igjen at han syns aksjekursen er for høy. Og Tesla har printet opp $10 mrd i aksjer som de dumpet ATM i et forsøk på å dempe aksjekursen. Men dette blir off-topic.

I mitt syn er det å drive en seriøs bedrift ikke noe hinder for å kommunisere med sine kunder og allmennheten. Så lenge informasjonen man kommer med er faktuelt riktig, så vil det bare være positivt. Åpenhet er ikke negativt.

Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (28 minutter siden):

Det vlle helt klart vært en skuffelse. Men samtidig må man høre på hva Toyota faktisk sier, og ikke sier.

De sier ikke at bilen de skal vise frem neste år vil være på noen slags måte i nærheten av klar for produksjon. Det at de viser frem en prototype betyr ikke at bilen nødvendigvis vil bli noe av noensinne, og om den skulle bli noe av, så sier de heller ingenting om hvilket år man snakker om.

Jeg håper Toyota kan konkretisere planene sine og forplikte seg til en reell satsning på elbiler så snart som mulig. Men jeg holder ikke pusten.

Skal man følge logikken deres, så vil ikke personbiler ha større enn rundt 50-60kWh batterier i seg. Mulig mer med bedre utnyttelse av råvarene i SSB. Toyota har hele tiden siktet og pekt mot SSB som tiden det virkelig gjelder å starte å skalere opp batteri-produksjonen. Akkurat nå sier de at de sikter mot 2025, og rolig oppskalering mot den tid - med start altså i 2021. 

Din siste setning er tegn på ignoranse, og at du ikke har fulgt med på f.eks kvartalsrapporter og uttalelser fra Toyota angående deres planer for fremtiden. Som sagt, de har lenge drømt om "Woven City". En null-utslipps by som skal være Silicon Valley på stereoider, som de ønsker å bygge med design fra start av for å være ei prototype by for nymodens løsninger. Fra autonomi til roboter til smarte hjem, alt koblet sammen.  

Er det noen som virkelig drømmer høyt så er det jo Toyota angående fremtiden. 

Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (17 minutter siden):

Nå er det som kjent svært få *løfter* Tesla kommer med. Men nå og da deler de informasjon om situasjonen i dag og forventningene for fremtiden.

Og det syns jeg definitivt også Toyota burde gjøre. Hvis man visste mer om hva Toyota holdt på med kunne man hatt en mye mer informert diskusjon om veien videre til 100% elbil.

Woven City?

image.thumb.png.b6556db32bc1a4cd4a1a56e3832bd756.png

Toyota sikter på så mye mer enn å kun ha ei lita forstørrelsesglass inn mot personbiler.. Deres batteristrategi skal skaleres til alt. 

Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (Akkurat nå):

Kunne ikke se noe om elbiler eller batterier der. De snakker derimot om hydrogen.

Igjen lener du deg mot ignoranse, og gidder ikke engang rette opp i håpløse uttaleser fra tidligere der du mener Toyota ikke har store planer. De snakker om alt som bidrar til at en by kan være komplett nullutslipp så godt det lar seg gjøre. Det inkluderer elbiler, men også hydrogen. Denne byen skal tross alt befinne seg i Japan. 

Bruk nå i det minste 10 minutter på å lese deg litt mer opp på hva Toyota faktisk har planer for, fremfor å komme med direkte løgner grunnet av ignoranse - håper jeg, hvis ikke er det løgn for å fremme Tesla. 

Lenke til kommentar
2 minutes ago, oophus said:

Igjen lener du deg mot ignoranse, og gidder ikke engang rette opp i håpløse uttaleser fra tidligere der du mener Toyota ikke har store planer. De snakker om alt som bidrar til at en by kan være komplett nullutslipp så godt det lar seg gjøre. Det inkluderer elbiler, men også hydrogen. Denne byen skal tross alt befinne seg i Japan. 

Bruk nå i det minste 10 minutter på å lese deg litt mer opp på hva Toyota faktisk har planer for, fremfor å komme med direkte løgner grunnet av ignoranse - håper jeg, hvis ikke er det løgn for å fremme Tesla. 

Jeg leste igjennom alt på linken din, og batterier og elbiler er ikke nevnt. Jeg antar de ville ha nevnt det om det var en betydningsfull del av planen...

Og jeg har aldri sagt at Toyota ikke har store planer. Jeg etterlyser bare en konkret satsning på elbiler og batteriteknologi, og mer åpenhet om planene deres for fremtiden på dette området.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (2 minutter siden):

Jeg leste igjennom alt på linken din, og batterier og elbiler er ikke nevnt. Jeg antar de ville ha nevnt det om det var en betydningsfull del av planen...

Og jeg har aldri sagt at Toyota ikke har store planer. Jeg etterlyser bare en konkret satsning på elbiler og batteriteknologi, og mer åpenhet om planene deres for fremtiden på dette området.

Linken er kun ei interesseform for folk som vil bidra og bygge byen sammen med Toyota. Du klarer å bruke 2 minutter på å søke opp prosjektet og lese mer om det. Det må da være betydelig bedre når du først skal hoppe inn i en samtale som omhandler Toyota, fremfor å direkte levere ut løgner om dem. 

Som sagt, Toyota har ei konkret satsning på elbiler. Den kommer sammen med SSB! 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...