Gå til innhold

Mobilt Bredbånd i Sverige


Anbefalte innlegg

En nederlandsk venn av meg har kjøpt en fritidsbolig i Sverige og vil ha mobilt bredbånd.

Hun har allerede en 'samordningsnummer' men når hun brukes dette nummer som personsnummer for å bestille mobilt bredbånd aksepteres operatører det ikke.

Fordi mange nordmen ha hytter e.l. i Sverige er det kanskje noen det vet hva hun trenger for å bestille mobilt bredbånd. Nordmen i Sverige er jo også utlender.e

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Kan hun ikke bare ta med seg et nederlandsk abonnement? Det funker fint i EU, særlig som en midlertidig løsning.

Man kan kanskje se mot forhåndsbetalte abonnement, og evt. sjekke ut Mycall.

Lenke til kommentar

Det er i prinsipp mulig, men hun er i Sverige nå. I Nederland er mobilt bredbånd ikke så vanlig. Jeg hadde det i Norge og ingen har hørt om dette i Nederland. Så da er det svinndyrt.

Forhåndsbetalt er det hun er ute på. Og jeg har i dag send sms at hun må prøve i en butikk i sted for nettsiden. Nettside er oppsett for fast-abonenter. Da er det en form av kreditt. Så kanskje det er årsak at de vil ha sikkerhet med personsnummer fordi det er bare folk det fast bo i Sverige.

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
importViking skrev (14 minutter siden):

Det er i prinsipp mulig, men hun er i Sverige nå. I Nederland er mobilt bredbånd ikke så vanlig. Jeg hadde det i Norge og ingen har hørt om dette i Nederland. Så da er det svinndyrt.

Forhåndsbetalt er det hun er ute på. Og jeg har i dag send sms at hun må prøve i en butikk i sted for nettsiden. Nettside er oppsett for fast-abonenter. Da er det en form av kreditt. Så kanskje det er årsak at de vil ha sikkerhet med personsnummer fordi det er bare folk det fast bo i Sverige.

 

Man har lavere priser og det svært utbredt med store mobilplaner, og det funker stort sett som i Norge.

T-mobile koster € 36 fri bruk av GB og frie samtaler.

Siden hun allerede er tilknyttet landet må det være en smal sak å fikse et slikt abonnement og få noen til å sende sim-kortet til henne i posten. Eller endre et eksisterende abonnement.

Lenke til kommentar

Yep, men det er abonnement-pris. (tror 2år avtale)

Hun er ikke hele året i Sverige så er det en dyrt løsning,hun trenger forhåndsbetalt.

I tillegg kan de ikke levere mobilt bredbånd overalt. Når jeg tastes in en gammel adres av megselv midt i Amsterdam, kan jeg ikke bestilles mobilt bredbånd på denne adres fordi de ikke har dekning på denne sted. Rart? Ja.  Og ja det er mulig å finnes en løsning med familje eller venner.

Men det kan ikke ble slik at du i Sverige ikke kan kjøpe en SIM-kort uten at du er fest-bosted i Sverige.

 

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Feil, dette er et abonnement uten binding av noe slag. Det finnes også forhåndsbetalt. 
Om hun ikke er i Sverige hele året bør hun absolutt ikke ha svensk abonnement.

Hvorfor skal hun ha mobilt bredbånd, hun kan vel kjøpe mobilabonnement? Det selges uavhengig av bostedsadresse.

Lenke til kommentar
On 12/12/2020 at 8:58 PM, Nidar2 said:

Man har lavere priser og det svært utbredt med store mobilplaner, og det funker stort sett som i Norge.

T-mobile koster € 36 fri bruk av GB og frie samtaler.

Siden hun allerede er tilknyttet landet må det være en smal sak å fikse et slikt abonnement og få noen til å sende sim-kortet til henne i posten. Eller endre et eksisterende abonnement.

Kun 21gb i eu, ubegrenset gjelder kun nederland med tmobile

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...