Gå til innhold

Oppgradering av PC


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg forsøker nå å finne ut av hvordan jeg skal få oppgradert min pc. 

Specs er som følger:
        CPU
            Intel Core i5 3570K @ 3.40GHz    34 °C
            Ivy Bridge 22nm Technology
        RAM
            16,0GB Dual-Channel DDR3 @ 899MHz (10-10-10-27)
        Motherboard
            ASUSTeK COMPUTER INC. P8Z77-V LX (LGA1155)    26 °C
        Graphics
            S24C350 (1920x1080@60Hz)
            4095MB NVIDIA GeForce GTX 1070 (EVGA)    33 °C
        Storage
            238GB Crucial_CT256MX100SSD1 (SATA (SSD))    32 °C
            931GB Western Digital WDC WD10EACS-00ZJB0 (SATA )    30 °C
   

 

Jeg hadde planer om å bytte CPU og RAM, men siden hovedkortet er såpass gammelt virker det som jeg står igjen med bare GPU av komponenter jeg kan bruke videre. Har noen av dere råd til hva slags komponenter jeg burde velge? Jeg ønsker ikke å overstige så mye mer enn 6-7000 kroner. Veldig takknemlig for all hjelp. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synd det er så få alternativer, prøv å sjekk om du finner første genrasjon ryzen med x370 og ram.

Hvis ikke kan jo du bruke penger på SSD 238 GB er ikke så mye fortiden.

Kan jo prøve å selge ram+cpu+ hovedkort du har for rundt 3000 kr selv om det er noe stiv pris.

Men virker ikke så lett å finne brukt fortiden. Altenativet blir billig i3 cpu eller brukt fra butikk.

https://www.komplett.no/product/1158483/datautstyr/pc-komponenter/pc-i-deleroppgradering/oppgradering/oppgraderingspakke-z490-i5-10600k

https://www.komplett.no/product/1134124/datautstyr/pc-komponenter/pc-i-deleroppgradering/oppgradering/oppgraderingspakke-ryzen-7-3700x

Men har du dårlig PSU eller kabinett spørs vel om budsjettet ryker.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Lurt å forsøke å selge ja. 

Hva mener du med få alternativer? beklager, men jeg er veldig lite oppdatert på pc-bygging nå.

Vil en i3 cpu være nok til å kjøre det meste av spill på grei grafikk feks?

Jeg bruker PC'en til det meste, og da vil jeg gjerne ha noe som holder en stund. 

Lenke til kommentar

Bruktmarkedet er vel litt tynt for tiden syns jeg var heldigere for 3 år siden da det er lett å få tak i brukte deler. Prisene er nok noe stive fortiden på en del ting, men hvis du ikke finner brukt så er vel kun nytt alternativ.

Virker som x370 hovedkort er flere som ønsker å kjøpe en de som selger. Så er fordel å være selger en kjøper.

i3 er nok i miste laget for gaming særlig med maks grafikk men er jo slik når man ikke har penger.

Så er vel de 2 komplett pakkene som er vel omtrent det bør gå for + psu kanskje?

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=194849345

Synd for deg enkelte selger til gi bort priser siden da folk vil gå for billig alternativ.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Takk for hjelpen så langt. jeg har en gammel Corsair TX 650W PSU som jeg har brukt omtrent siden krigen. Burde jeg bytte den ut eller holder den/er kompatibel med resten av komponentene? Og hvilken av de to komplett-pakkene ville du gått for? hva er den store forskjellen? Er ikke krise om jeg går litt over budsjett. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...