Gå til innhold

ANMELDELSE: Cyberpunk 2077


Anbefalte innlegg

Eyerock skrev (2 timer siden):

Spiller dette på min Samsung Odyssey G9 med RTX 3080 og Ryzen 5900X, jeg sitter å måper, spillet er bare så utrolig vakkert 😮 klarer nesten ikke spille, bare går rundt i night city å titter. anbefaler å spille med headset av type 7.1 eller 360 lyd, det er svært mye lyd i dybden, bare du snur deg så hører du lyder fra over alt, en meget levende by med sjel! positivt overrasket! inne i di første 4 timene! ennå! får håpe jeg klarer å legge fra meg grafikk måpingen å spille snart :)

Du har bra specs på pcen din!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mye av det samme? Jeg spilte Red Dead Redemption II ved release og opplevde ingen nevneverdige bugs igjennom det spillet. Her er det jo som folk nevner visuelle bugs allerede ved character creation.

Det hersker vel liten tvil om at dette spillet har i overkant mange bugs. Noe som jo er nokså typisk for CD Project Red spill og det fortjener jo naturligvis kritikk for det.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Synes det er fantastisk. Spilt 8 timer ca. Ikke lest anmeldelsen annet enn sett sluttkarakteren. Ikke hatt noen bugs som er show stoppers ennå. Bare måper av grafikken, spiller med I9 9900K og RTX 3090. 4K HDR projektor og 109 tommer lerret , Dolby atmos anlegg :) Digger stemningen. Får Deus Ex + Blade Runner vibber. Gjorde en del endringer på kontrollene, og da ble både skyting og annen presisjon bra. Har ikke noen problemer med kjøringen så langt heller. Så.. tja. Forventet ikke et racerspill og heller ikke et skytespill. Men måtte gjøre en del endringer i kontrollene for at det skulle sitte. Spiller med Xbox One kontroller på PCn.

Overraskende at Game ga såpass som 8. Dette er en 10er for meg etter 8 timer. Hva jeg lander på etterhvert som bugs skulle bli plagsomme og jeg er ferdig med det, det aner jeg ikke. Men så langt er jeg blåst av banen. :) Utrolig imponert.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Det var rundt 1 million spillere som spilte hos steam igår og det var DDOS attack lignende tilstander på steam serveren. CD project har solgt 8 millioner kopier av cyberpunk 2077 allerede, dette er sinnsykt mye på under 1 dag.

Det er mye snakking, chitchat med npcer og en del uinteressante sidequest som hemmer spillerlyst.  Har allerede en følelse at hovedhistorien ikke når opp til samme nivå som mass effect1. Gå/løping føles som man glir bortover lol, føles som det er første gang de lager fps, håper de fikser dette snart fordi har en følelse dette spillet vil bli bedre når nevnt bugs er løst.

Alit i alt helt grei spill, hverken bra eller dårlig men synes de burde ha brukt de 8 årene mer optimalt.

6/10

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har hatt den følelsen siden det har blitt utsatt så mange ganger at ikke alt var greit bak kulissene, og viste seg til å være rett. Kanskje for ambisiøst prosjekt til og begynne, men samtidig stå på å slippe det i 2020 med hvordan det har endret arbeidsrutiner osv syntes jeg er spesielt. Hadde de sagt i vår at det ble 2021 pga verdensituasjonen tror jeg ingen hadde reagert negativt. Istedenfor så har det bare vært løfte på løfte om ikke flere utsettelser også lanserer det endelig i dårlig stand. 

Uansett ser ikke ut til å ha hatt noen effekt på salg, og folk som spiller. 1 million spillere på Steam på peak er jo galskap for ett single player spill. Selv blir det å vente 6 måneder til 1 år, har god tid og nok som skal spilles igjennom.

Endret av Akrabra
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Akrabra skrev (21 minutter siden):

Har hatt den følelsen siden det har blitt utsatt så mange ganger at ikke alt var greit bak kulissene, og viste seg til å være rett. Kanskje for ambisiøst prosjekt til og begynne, men samtidig stå på å slippe det i 2020 med hvordan det har endret arbeidsrutiner osv syntes jeg er spesielt. Hadde de sagt i vår at det ble 2021 pga verdensituasjonen tror jeg ingen hadde reagert negativt. Istedenfor så har det bare vært løfte på løfte om ikke flere utsettelser også lanserer det endelig i dårlig stand. 

Uansett ser ikke ut til å ha hatt noen effekt på salg, og folk som spiller. 1 million spillere på Steam på peak er jo galskap for ett single player spill. Selv blir det å vente 6 måneder til 1 år, har god tid og nok som skal spilles igjennom.

Uten å sammenligne det med NMS som var en borderline scam da det kom ut, men det spillet hadde 212 000 spillere ved launch og 9000 neste måned. 

CP2077 har hatt en enorm hype, og det vil roe seg etterhvert.

Lenke til kommentar

Ganske enig i det du skriver. Jeg sitter selv og spiller det på et 3080, ultra på alt. Med RT på, så er jeg på 40-50 fps med dips ned til 30. Uten RT og med DLSS er jeg på 80-90.

Men må si jeg ble mektig imponert over noen av hovedoppdragene, bla. "The Heist". Mekanikken i oppdraget, dialogene og grafikken. Ser helt rått ut!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg var forberedt på å bli skikkelig skuffet etter alt negativt jeg har lest, men etter etter et par timer er jeg bare positivt overrasket.
Spillet ser og flyter utrolig bra på RTX3080. 1440P Ultra med DLSS/RT. Et par ting skrudd ned fra max, ligger på 65-80fps.

Har ikke opplevd nevneverdige bugs enda.

Synes synd på de som har betalt for det her til forrige generasjons konsoller, ytelsen og opplevelsen der er ikke akseptabel.

Lenke til kommentar

Det er ganske interessant å trille terningkast på noe så omfattende som et slikt spill. Et enklere spill som feks Zelda Breath of the wild kan få 10/10, mens et langt langt mer komplisert spill som Cyberpunk får 8. 

Jeg mener det ikke som kritikk som anmeldelsen, men det sier litt om kost/nytteverdien i å lage så kompliserte spill. Hvor mye ekstra får man egentlig når man forsøker å dra spillmediet i en ny retning?

Som alltid er det ikke pionerene som trekker det lengste strået. Det er de som kommer etter og lærer av feilene av de som kom før. Sånn har det alltid vært. 

Så langt synes jeg dette spiller fremstår som GTA6, satt i en moderne steampunk-verden. De store forskjellene må være humor blant annet, da GTA sitt sterkeste kort imho er den satiriske tonen som preger absolutt alt. 

Grafikkmessig ser jeg også at nyere spill kan settes på low, som tilsvarer ultra på feks GTA5. Vi kan ikke skru av TAA, eller redusere lyseffektene osvosv. Så spillet kjører som skit på min «en gang så bra maskin». Kanskje vil vi se mods som tillater spillet å kjøre ok på 6-7 år gammel hardware. Sånn er det jo alltid, men det får meg til å tenke på kost/nytteverdien, når det egentlig er storyen og karakterene som betyr noe. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg må tydelig ha en enorm flaks i spill, for av alle spill jeg har spillt er det kun visuelle bugs, eller at døde ting kan oppføre seg litt rart nå det treffer ting, random npc oppførsel osv, noe som har ført til mye komedie. Om det har vært Elder Scrolls, Fallout, Assassin's Creed, RDR's, eller andre open-world spill, så har det aldri vært bugs som har ødelagt opplevelsen min. Om produsenten ikke nailer en riktig skytefølse eller kjørefølse, så setter jeg det i perspektiv til hvordan spill det er. Om forza ikke hadde hatt en god kjørefølse så hadde det vært en større fail enn om Farcry ikke hadde hatt det, ergo et rent kjørespill forventer jeg bra kjøreegenskaper og et rent fps spill gode skyteegenskaper.

Jeg setter aldri spesielle forventninger til et spill, jeg kan forvente at et Elder Scrolls spill setter stort fokus på åpen verden og stor frihet, men jeg velger å ikke sette forventninger til story osv. Samme som med Witcher 3, hadde jeg forventninger om et meget visuelt vakkert spill med sterk story og karakterer du lett knytter bånd til. For begge disse eksemplene, ble forventningene innfridd, og alt annet var som ekstra frosting på kaka.

Man klarer aldri lage et spill som kan appellere likt til andre, og betatesting luker aldri ut alt av glitches og bugs før man virkelig får kjørt det på stor skala, så det vil forekomme valg som aldri har blitt testet i beta, som kan trigge uforutsette ting. Det er slik det har blitt på grunn av størrelsen og kompleksiteten til spill i dag, og det kommer vi aldri til å få perfekt.

Cyberpunk for meg er ikke perfekt, kjøringen er som Farcry, helt på bærtur, skytingen er midt på, visuelt og atmosfære er på topp, med storyen så langt litt "ehh", men fortsatt tidlig i løpet. Toppen av gaming for meg er fortsatt Witcher 3, Dragon Age Origin og Mass Effect 2/3.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Fikk spilt 3 timer med nyeste driver uten noen bugs in game. Helt til Windows bare bestemte seg for å oppdatere uten å ha trykket på update. Ved restart av maskinen vil ikke spillet åpne lenger. «Cyberpunk flatlined». Ingen av løsningene på CDProject red og div forum løser problemet for min del. Fornøyd med de 3 timene jeg fikk spilt da 😅

Lenke til kommentar
Arbehsmann skrev (Akkurat nå):

Synes dette spillet kjørte særdeles dårlig på pc, noen andre som sitter igjen med et urgammelt gtx 1070? 
 

Får 30-40 fps med alt på medium/low 1440p, og har da enda til gode å se hvordan det blir når mye skjer på skjermen samtidig 😳😱

Jeg testet raskt med gtx 1080 før jeg fikk mitt 3080, og det kjørte helt forferdelig. Samme erfaring som deg mtp. ytelse.

Dette var bare i garasjen i starten som nomad, det er ingen grunn til at et 1070/1080 ikke skal kjøre det smertefritt, så det er også dårlig optimalisert på PC. Grafikken jeg endte opp med for å treffe 60fps var ikke spesielt imponerende.

På 3080 derimot flyter det veldig bra både med ultra og alle raytracing-effekter, men det gjelder jo en brøkdel av spillerne.

Lenke til kommentar
qFrozt skrev (9 minutter siden):

Fikk spilt 3 timer med nyeste driver uten noen bugs in game. Helt til Windows bare bestemte seg for å oppdatere uten å ha trykket på update. Ved restart av maskinen vil ikke spillet åpne lenger. «Cyberpunk flatlined». Ingen av løsningene på CDProject red og div forum løser problemet for min del. Fornøyd med de 3 timene jeg fikk spilt da 😅

Samme her, kræsjer med samme feilmelding ganske kjapt etter win update...

Lenke til kommentar
KriZZ skrev (3 minutter siden):

Samme her, kræsjer med samme feilmelding ganske kjapt etter win update...

Har prøvd en god del men er ikke noe som fungerer. Leste fra andre som hadde samme problem at de fikk lignende feilmeldinger på andre DX12 spill. Har ikke testet enda om dette gjelder for meg også.

Lenke til kommentar
qFrozt skrev (18 minutter siden):

Har prøvd en god del men er ikke noe som fungerer. Leste fra andre som hadde samme problem at de fikk lignende feilmeldinger på andre DX12 spill. Har ikke testet enda om dette gjelder for meg også.

Windows update fucka opp noe i hvertfall.
Ser 3dmark score osv har fallt betraktelig også.

Skal prøve en DDU å legge inn nvidia driveren på nytt, se om det blir bedring.
Hadde jo planer om å spille en del cyberpunk i helgen.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...