Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

XC60 leasingavtale, bra deal?


BigJackW

Anbefalte innlegg

Hei

Fikk et tilbud om leasingavtale av en 2021 Volvo XC60 Recharge T6 R-Design Scandinavian Edition.
Forholdsvis greit utstyrt.

Bilpris: 749 999,-
Fabrikkmontert utstyr: 20 700,-
Utstyr: 36 776,-
Reg. omkostning/frakt: 10 000,-
Rabatt: -77 875,-
Netto bilpris: 739 600,-

 

Leasingavtalen har et innskudd på 100 000,- og en månedskost på 5411,- inkl. serviceavtale (4964,- uten avtale)
36 måneder, 2.2% rente, 15 000km.
Etablering 625,-
Termingebyr: 63,-
Overkjørt km: 3.13 kr/km

Er forholdsvis blank når det gjelder leasing og hva slike avtaler ligger på i kostnad.
Noen som har innspill på hvorvidt denne avtalen er god?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo sette opp reknestykke kva vil det koste deg å eie bil i 3 år, for så å selge den. Søk på verditap på bil. Du bør regne med renter du betaler til banken, service ++++.

Ved å eie er du ikkje begrensa til kjørelengde. Om du velger for stor kjørelengde (leasing), så betaler du ekstra uten å bruke det. Om du velger for lite, så blir det angst om å ikkje overstige det. Det slipper du ved å eie.

Same gjelder bulker, skraper +++. 

Men ja, reint økonomisk er det berre å skrive alt ned å se kor du kjem best ut.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
sedsberg skrev (På 14.12.2020 den 10.57):

Må vel også regne med å betale rundt 50-100k for "slitasje" når bilen skal leveres inn.

Må si meg uenig der. Der er Volvo/Frydenbø faktisk ganske grei. Min far leverte nettopp inn en bil etter leasing avtale. De kikket ikke på bilen engang, vell og merke hentet han ut en ny en i tillegg da.

Men det jeg personlig syns var det merkeligste var at Frydenbø sendte regning for bytte av bremser etter de hadde mottatt den fordi dem var slitt. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...