Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Citroen C5 aircross ladbar hybrid


Fiat600

Anbefalte innlegg

Er på gang nå for å bytte bil, fra 4x4 suv diesel, til ladbar hybrid. 

Citroen C5 Aircross passer godt til kravene våre på størrelse pris etc. Kun forhjulstrekk også innafor vårt behov. 

Men, her kommer det: franske biler har ikke vært min favoritt ihht feil/driftsikkerhet, men mange påstår at det er et tilbakelagt kapittel?? 

Noen som har erfaring med "nyere" Citroen som de vil dele?? 

Takker for alle svar og synspunkter. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jau. Har hatt en '06 C5 sedan som jeg nylig har solgt, og har en '14 C5 Tourer. Har hatt feil på vindusviskermotorene på den nyeste C5, tatt på garanti. Ellers ingenting med noen av de, kun service. På ordinære C5, altså ikke Aircross, er de variantene med vanlig stålfjær litt plaget med at hjulopphengsdeler må byttes relativt ofte. Foringer, kuler og denslags. På de variantene jeg har, som har hydropneumatikk I hjuloppheng, er dette ikke et problem.

Nå er Aircross en helt annen bil, men sier dette for å gi et hint om hva du kan forvente.

Kvalitet og feil ligger på godt europeisk nivå, ikke like feilfritt som japanske.

En stor fordel er nokså edruelige priser på deler og service.

Jeg er ikke noe Citroën-fan, har hatt mye rart av biler oppigjennom, men trives godt med de C5-ene jeg har (hatt).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takker for tilbakemelding, og har vel funnet ut at PSA gruppen som favner Citroen, Peugeot,Opel og div. andre har bra produkter og er seriøs bedrift. Importøren er Bertel O Steen som også er seriøst .

Skal prøvekjøre på tirsdag👍og blir vel sjarmert i senk  av fransk komfort😊

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...