Gå til innhold

DEBATT: Overvåkningsøkonomien er fortsatt ute av kontroll


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer nok til å ta noe tid enda. Ingenting skjer før nok aktører ser at det er penger å tjente på å ikke følge overvåkningskapitalistene. Utfordringen er den samme som når du tilbyr et barn å få en karamell til om de klarer å vente en stund med å ta den første. Vi vil komme dit - fordi et gir et totalt sett mer produktivt samfunn - men vi får håpe at vi unngår en eller flere omstarter av sivilisasjonen før det skjer. Og det er bare opp til oss.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Kjetil Hustveit skrev (På 7.12.2020 den 10.54):

Det kommer nok til å ta noe tid enda. Ingenting skjer før nok aktører ser at det er penger å tjente på å ikke følge overvåkningskapitalistene. Utfordringen er den samme som når du tilbyr et barn å få en karamell til om de klarer å vente en stund med å ta den første. Vi vil komme dit - fordi et gir et totalt sett mer produktivt samfunn - men vi får håpe at vi unngår en eller flere omstarter av sivilisasjonen før det skjer. Og det er bare opp til oss.

Eg tror det må inn i skuleverket med et ekstra års læring som et mottiltak, en mer rettet tilnærming en deise «clikk-bait» og debattinlegg.

 

Se bare på datasenter som slepp strømavgift, små som kan bruke spillvarme må betale fult. Joda, man har mange eksempler. Og oprativsystembyggere for privatmaskiner er værtfall ikke med på laget.

 

Selv gikk eg over til mac for å få vekk litt støy, likeledes måtte eg koble ut faisbook. Dei får bare holde på bare eg slepp å merke så alt formykje til det. Og blir det forlite strøm at til å kjøre bil så er det jo en utveg å fyre med ved, sykle, ukependle og sove på arbeidsplassen, og å bruke walkitalki.

 

Og slik blir det om «dei» får herje fritt.

 

Skal se snutten til «Wilhelm Tell», men her en kort på 2,5 minutt som forteller litt av det samme. Bedrifter på en side og mølje av «opprørere» på den andre, og ...... så skjer intet.

https://www.youtube.com/watch?v=qnslmTPdoAY

 

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar
Wilhelm Tell skrev (På 7.12.2020 den 10.44):

Et EU hvor de store multinasjonale selskapene bedriver omfattende lobbyvirksomhet for å få forholdene lagt til rette for seg selv, slik at de mer eller mindre kan gjøre som de vil.

 

Eg er for dårlig språklig. Dog oppfattet eg at essensen var å ungå toll på produksjonsmidler og heller skattelegge forbruk. En form for stordriftsfordel.

 

Litt som det gjøres i US med sykeforsikring og skolepenger, og norge for det som ikke er batteribiler....., for batteri - bilen slepp jo unna forbruksavgift, parkering og forskjellig.

 

Men joda, eg vart litt skeptisk ti «dokumentaren»: Voldsome bassefekter, rullende dokumenter, for pokker hvem betalte for dette pulveriseringsopplegget ?

Sunn fornuft, media neppe......... 

 

Er vel rett før digi bare viser reklame for fillers og butoks.

Kansje man kunne fare med NRK til Bryssel med 35 000,- og interpolere 140 000 telefoner der......

Fått litt fart på sakene, for NRK hadde vel bare vært en av mange, its the case / realitetsøvelse

 

Russer, spaniol og tysker kan ingen kalles lenger, dei blir krenket. Huuh...

Sjekk om facebook har beitedeling med xhamster (the big Blu) seier nå eg. Ikke en vorte engang !

 

Overskriften er jo total - bomm: ref. «Overvåknings-økonomien er fortsatt ute av kontroll»

Nei....

Enda mer ute av kontroll, og eksponentielt stigende og fordummende. Dog styrt av operativsystemlevrandører og bakmenn, 0 og I samlere med god tro på AI.

Mer data ut enn inn forteller jo sitt, bare mål.

 

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...