Gå til innhold

Nå kommer Android Auto til Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har brukt Android Auto i minst tre år her i Norge.

AA har blitt veldig bra i løpet av de siste oppgraderingene, men har en stor svakhet. Den viser temperaturen i skjermbildet, slik at det framstår som reell temperatur, men det er fra værmeldingen. Det er potensielt farlig, da man kan tro det ikke er fare for frost i kjørebanen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
zanta skrev (3 timer siden):

Android Auto har vært tilgjengelig i Norge lenge, selv om den ikke har vært offisielt lansert her før nå. De som har Android 10 og nyere har AA i OSet, de som har eldre versjoner kan enkelt installere AA som en APK-fil. 

Det som er dumt, er at de begrenser det til Android 10. Er ikke alle med interesse for å bytte telefon, som og er interessert i eller tør installere APK. Ikke før de får lov å installere på ihvertfall Android 9, og helst og Android 8, direkte fra Play Store, så vil utbredelsen være begrenset.

Jeg har en helt ypperlig telefon (LG V30), men den har bare Android 9, og vil ikke få nyere versjon offisielt. Jeg må derfor laste ned APK (har gjort), men synes ikke det er en fullgod løsning. Bare det at jeg ikke kunne oppdatere direkte da siste versjon kom, og applikasjonen derved låste seg for bruk når jeg hadde bruk for den, viser at den løsningen er rett og slett ikke god nok.

Fikk selvsagt løst det ved å laste ned nyere APK, men det måtte vente til jeg hadde bedre tid, og ikke minst wifi-dekning siden jeg bruker så lite data til vanlig, at jeg klarer meg normalt sett veldig godt med 3 GB i abonnementet.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Karstein H skrev (9 timer siden):

Har brukt Android Auto i minst tre år her i Norge.

AA har blitt veldig bra i løpet av de siste oppgraderingene, men har en stor svakhet. Den viser temperaturen i skjermbildet, slik at det framstår som reell temperatur, men det er fra værmeldingen. Det er potensielt farlig, da man kan tro det ikke er fare for frost i kjørebanen.

Du kan skru av temperatur og vær i Android Auto innstillingene på mobilen. 

1260071654_Screenshot_20201204-190334_AndroidAuto2.thumb.jpg.eea70afd59c46a28068cc3b03c6fbc97.jpg

Endret av Hes.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...