Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Samlivet skranter...


Anbefalte innlegg

Jeg er sammen med en snill mann, det er ca 13 års aldersforskjell på oss. Han nærmer seg 50. 

 

Sexlivet er ikke helt der det burde være.. han sliter med potensen. Når jeg prøver å prate med ham om dette, sier han at det er på grunn av ting jeg sier og gjør og tanker han får av det.

 

Feks. vi hadde en diskusjon om alder og hvordan man merker det på kroppen, bl.a potensen. Dette klarer han altså å vri over til at jeg er ute etter å stikke han på et vis. Å ta han for at «dingsen» ikke alltid fungerer som den skal.

Diskusjonene blir svært giftige og det nytter ikke hva jeg sier..

 

Når det ikke fungerer i senga gang på gang, spør jeg selvfølgelig om han ikke tenner på meg. Men da blir han sint.

 

Aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre og er veldig lei meg for at vi har havnet i denne situasjonen..😔

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De aller fleste menn har sin mannlighet fundamentert med seksuell prestasjon. Når samme menn ikke klarer å prestere, vil det oppleves som et radikalt tap, kanskje med ledsagende sorg, frustrasjon, depresjon, m.m. Det er fremdeles tabu for mange i hans generasjon å oppsøke hjelp for nevnte problem. Første skritt er vel at han må innse at han trenger hjelp og at det er hjelp å få.

Hvis gubben er rundt middels begavet, be han lese denne linken: https://nhi.no/sykdommer/mann/seksuelle-tema/erektil-dysfunksjon-impotens/ Som du kan lese, er det ikke bare en årsak til problemet, men det kan være flere ulike, også samtidig.

Kommunikasjonen dere mellom vil også være av betydning. At "Diskusjonene blir svært giftige og det nytter ikke hva jeg sier..", er oftest et tegn på et mye mer gjennomgripende og langvarig kommunikasjonsproblem , enn bare knyttet til dette temaet.
Hvis du virkelig ønsker at forholdet skal bestå, kan du bidra med å minne ham på at du er glad i ham uansett, og at du ønsker hans beste. Gjør det klart å tydelig for ham at du er på hans side og at du ønsker å hjelpe han med det du kan.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar. Dette stikker nok ganske dypt.

Han er iallefall ikke impotent, hvis han skal ta seg en runk så fungerer det som det skal. Problemene starter når jeg kommer inn i bildet, ved at han blir slapp. Ikke alle gangene, men mange nok til at jeg reagerer på det. Dette får meg såklart til å tenke at det har noe med meg å gjøre, selv om han benekter det.

Jeg har behov for å spørre om det de fleste gangene det skjer, om han ikke tenner på meg.. Jeg skal prøve å unngå det og heller si på en real måte at «nå ble jeg litt usikker pga det som akkurat skjedde»

Håper at det kan løsne opp litt og unngå at han føler at jeg anklager han for alt - som han selv sier..

Lenke til kommentar
Macadamia skrev (14 timer siden):

Jeg har behov for å spørre om det de fleste gangene det skjer, om han ikke tenner på meg.. Jeg skal prøve å unngå det og heller si på en real måte at «nå ble jeg litt usikker pga det som akkurat skjedde»

Hva med å la det være?

Sånne ting er helt normalt for en mann, og jo eldre han blir jo mer normalt blir det. Det har ingenting med deg å gjøre, og ved å hele tiden gjøre en sak ut av det så blir det til en mye større greie enn det må være, og det blir vanskeligere for ham å gjennomføre neste gang. 
 

Ta ansvar for din egen usikkerhet og ikke lemp den over på ham. Det finnes et vell av ting man kan kose seg med i sengen som ikke involverer penis i det hele tatt, så det er virkelig ingen krise om den tar seg en pause innimellom. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Macadamia skrev (På 4.12.2020 den 1.32):

Jeg er sammen med en snill mann, det er ca 13 års aldersforskjell på oss. Han nærmer seg 50. 

 

Sexlivet er ikke helt der det burde være.. han sliter med potensen. Når jeg prøver å prate med ham om dette, sier han at det er på grunn av ting jeg sier og gjør og tanker han får av det.

 

Feks. vi hadde en diskusjon om alder og hvordan man merker det på kroppen, bl.a potensen. Dette klarer han altså å vri over til at jeg er ute etter å stikke han på et vis. Å ta han for at «dingsen» ikke alltid fungerer som den skal.

Diskusjonene blir svært giftige og det nytter ikke hva jeg sier..

 

Når det ikke fungerer i senga gang på gang, spør jeg selvfølgelig om han ikke tenner på meg. Men da blir han sint.

 

Aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre og er veldig lei meg for at vi har havnet i denne situasjonen..😔

Veldig mye av lysten er i hodet. Det er psykologiske. Han kan være stresset, sint, lei seg - då vil ha slite å få den opp. Om du fortsette å fokusere på det (og det virker som du gjør mye!), så vil det sette endå meir press på han og gå fra vondt til verre. 

Drikk litt vin, gi han deilig massage og hj/bj. Gjør det eit par ganger uten å be om noe i retur. Så vil ting se lysere ut.

Om det ikkje fungerer, så kan du snakke med han FORSIKTIG om det og foreslå ein tur te legen. 

Lenke til kommentar
Macadamia skrev (På 4.12.2020 den 1.32):

Jeg er sammen med en snill mann, det er ca 13 års aldersforskjell på oss. Han nærmer seg 50. 

 

Sexlivet er ikke helt der det burde være.. han sliter med potensen. Når jeg prøver å prate med ham om dette, sier han at det er på grunn av ting jeg sier og gjør og tanker han får av det.

 

Feks. vi hadde en diskusjon om alder og hvordan man merker det på kroppen, bl.a potensen. Dette klarer han altså å vri over til at jeg er ute etter å stikke han på et vis. Å ta han for at «dingsen» ikke alltid fungerer som den skal.

Diskusjonene blir svært giftige og det nytter ikke hva jeg sier..

 

Når det ikke fungerer i senga gang på gang, spør jeg selvfølgelig om han ikke tenner på meg. Men da blir han sint.

 

Aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre og er veldig lei meg for at vi har havnet i denne situasjonen..😔

Jeg skal være så ærlig og si at jeg fikk et lignende problem en gang i 20-åra. Det ble end ond sirkel. Han får prestasjonsangst for han vet det kommer til å skje, så skjer det og han får enda mer prestasjonsangst. Du burde ikkje ta opp tema direkte, det gjør bare ting værre. 

 

Trener han? Har han noen seksuelle preferanser du vet han liker, som han gjerne ikke får så ofte? 

Lenke til kommentar

Takk for svar alle.. Jeg skal prøve å late som ingenting om det skjer, og heller prøve å fokusere på andre ting.

Trengte bare litt andre synspunkt..

Jeg vil jo ikke presse han eller anklage han for noe... men jeg kan prøve med en forsiktig tilnærming. Massasje, forsiktig bj og generelt nærhet.

 

Håper det løsner litt etterhvert.🙏🏻 Det er jo ikke bare trist for meg at det er sånn, det er jo garantert trist for han også..😞

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...