Gå til innhold

Satsjonær med RTX30xx - Komplett eller Elkjøp?


Anbefalte innlegg

Skal ha meg en ny stasjonær, noen tanker eller noe å utsette på de jeg vurderer?:

bør jeg gå for Kompletts egen med 3060:

https://www.komplett.no/product/1171770/pc-nettbrett/komplett-pc/komplett-epic-gaming-pc/komplett-i150-epic-gaming-pc-rtx-3060ti-edition#custom-parts-list

Eller en Omen fra Elkjøp med 3070 - er det merkbar forskjell fra 3060ti til 3070? Ser for meg at Kompletts pc er letter å oppgradere senere enn prefabrikkert Omen

https://www.elkjop.no/product/data/stasjonar-pc/217903/hp-omen-25l-0808no-stasjonar-gaming-pc

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes ikke noe av alternative dine var noe særlig, bygger du selv får du en god del bedre, men det må nevnes at det er dårlig utvalg på enkelte komponenter som psu og gpu nå.

 Hvis du ikke vil bygge selv og har et DNB kredittkort, så bør du kanskje ta en titt hos Power, så er det 20% hos power Fra i dag og til og med Lørdag. 20% gjelder også på allerede nedprisede varer.

Dette er korta:

Disse kortene gir deg rabatt

» Hvitt Mastercard
» Sølv Mastercard
» SAGA Mastercard
» Private Banking Mastercard
» DNB Mastercard
Endret av baggiebridges
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siden du har nevnt bare Intel og Nvidia så holder jeg meg til det, men AMD kan være lurt og ta en titt på også.

Godt HK, men da ryker budsjettet ditt trolig litt                                                                                                                         Verdt og ta en titt på dette, mye for kronene om en skal overklokke, noe slapt med tilkoblinger

Rimeligere demokort, men gode kort.

G.Skill Ripjaws V DDR4 3600Mhz 16GB

Kabinett som skårer bra på kjøling

god nok for 10600KF ?

Dårlig tilgang på psu.... tror denne er grei tja.... alle kabler i en bunt? proshop har psu på lager

Cpu 10600K

test av 10600K, samme som i link bare uten grafikk del(KF), koster ca 3.200,-

Vel ca 4K igjen til skjermkort om Gigabyte hk velges. om du skal ha pc nå er kanskje et brukt skjermkort løsningen om enn ikke annet enn midlertidig til utpå nyåret

Skjermkort var det ikke god tilgang på hos Komplett lol

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

Da ville tatt den fra komplett.

Den fra elkjøp er det lite data på og hadde det vært bra til prisen hadde de nok identifisert flere komponenter. Der vet du ikke annet helt sikkert hva du får annet enn cpu. De frister med tilsynelatende bra gpu, er resten av pc'n kraftig nok for k grafikk kortet? Eller danner det en solid flaskehals?

Og da er du trolig inne på noe angående oppdatering

Ville nevnt komplet sin for http://www.digitalimpuls.no og hørt hva de kan tilby. Ring de, helst ikke mail.

Lenke til kommentar

LGA 1200 K og KF prosessorer er jo med og "uten" grafikk del.

Er KF produsert uten grafikkdel, eller er Grafikkdelen deaktivert? Har sjekket en del benchmark resultater og KF synes nesten fraværende i toppskiktet.

Ville tro at er de produsert uten grafikk del så skulle det være en fordel med tanke på oc(?) Eller er KF " annenrangs" cpu med gpu del deaktivert pga en "feil" ved den delen og/eller annen feil?

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...