Gå til innhold

MacBook Air M1 2020 vs. Lenovo Yoga 7 Slim AMD-7 2020?


ABA

Anbefalte innlegg

Hei,

Har hele mitt liv kun eid Windows-maskiner, men vurderer nå å gå over til Mac.

Hvilke av disse to datamaskinene er best med høyest ytelse? 
Per i dag har jeg den Lenovoen, men batteritiden holder absolutt ikke 16 timer slik den lover... mikrofonen er også noenlunde. Wi-Fi må kobles til på nytt hver gang jeg slår på den også.

Vurderer å bytte den i en tilsvarende lik (for det kan være prod.feil), eller gå for MacBook Air med M1-prosessor?

Men er vel litt krevende og uvant å gå fra windows til mac...

Skal brukes til skole/mye surfing/streaming.

 

mac: https://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/macbook/254403/macbook-air-13-m1-8-256-2020-solv

Lenovo: https://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/windows-barbar-pc/176885/lenovo-yoga-slim-7-14-barbar-pc-gra

 

takk for alle innspill!

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da må vel forpakningen være forseglet i disse tider, hvis åpent kjøp skal gjelde?

aomt skrev (2 minutter siden):

Eg foretrekker mac. Kjøp på ein butikk som gir deg 30-60 dager åpent kjøp. Om du absolutt hater det, så kan du alltids gå tilbake til Lenovo.

 

Lenke til kommentar
ABA skrev (3 timer siden):

Da må vel forpakningen være forseglet i disse tider, hvis åpent kjøp skal gjelde?

 

Det viste ikkje eg, men det ser ut til å stemme. 

Eg er glad i mac. Bruker windows laptop/pc fra tid til tid, men er ikkje så begeistra. Det blir læringskurve til å begynne med. Og det er begrenset med spill til mac. Ellers syns eg den er suveren!

Lenke til kommentar

Skal du bruke maskinen til surfing, streaming og skole vil nok Mac-en passe deg bra, med mindre skole betyr helt spesielle programmer. 


Det er noen forskjeller, men ikke store at du vil ha problemer. Har du iPhone vil du kunne bruke iMessage og ringe/besvare anrop fra maskinen. Du kan også synce notater og alt annet veldig enkelt. 

Jeg har brukt OS X i 12-13 år. Var veldig skeptisk da. Har aldri sett meg tilbake. Mest pga jeg ikke gamer. Mac har for meg vært veldig stabilt, og veldig forutsigbart over tid. Har ikke brukt Windows mye de siste årene, men synes de har gjort endel endringer som skal gjøre ting enklere, men som for meg bare gjør det vanskeligere å finne det jeg vil ha. OS X er på dette punktet noe mer tradisjonelle.

Men noe vil være nytt, og det vil selvsagt ta bittelitt tid før du forstår alt, men det du trenger ikke lære deg noe særlig for å bruke den til dagligdagse oppgaver. Touchpaden kan brukes til mye. Der er det endel snarveier, men det kan du ta over tid, og vil du ikke bruke dem er ikke det noe problem.

Alt i alt vil du få en superrask maskin. En som vil holde seg bedre i pris enn stort sett alle Windows-maskiner. En med fantastisk batteritid. Egentlig ikke så mye å lure på. Det eneste må være om du skal vente til Power har sin 20%-kampanje som jeg antar vil være i februar. Da får alle med DNB Mastercard 20% rabatt på Power. Evt får du vel studentrabatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...