Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

EasyPark finner ikke parkeringen, men har blitt trukket for avgift


ColdCode

Anbefalte innlegg

Hei!

For noen uker siden fikk jeg en parkeringsbot på en parkeringsplass jeg ofte parkerer ved. Sjekket i EasyPark appen, og fikk se at parkeringen var stoppet kort tid etter at jeg hadde startet den. Og jeg setter den alltid til flere timer fram i tid, da parkeringsplassen har døgnpris og ikke timepris. 

Noe naiv kanskje, så registrerte jeg en klage på boten, spurte om det kunne utvises skjønn og la med skjermdump fra appen på at jeg faktisk hadde registrert parkering, men at den på et vis har stoppet underveis. Det fikk jeg ikke medhold på, da de sier at de ikke greier å finne parkeringen i det hele tatt i sin ende(hverken nå, eller når bilen stod der), selv om jeg ser den i appen. I etterkant, når jeg ser gjennom kontoutskriften, så ser jeg at jeg har blitt trukket for parkeringen. 

Tror dere jeg kan klage igjen og argumentere for at jeg faktisk har betalt avgiften - vil jeg komme noen vei? Jeg forstår jo at de da kanskje argumenterer for at det blir som å betale for parkeringsbillett, glemme å legge den i ruta og så komme med billetten i etterkant? 

 

 

 

Endret av ColdCode
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er parkeringen til universitetet i byen, her koster det bare kr 11.50 uansett hvor lenge du parkerer (opptil 13 timer av gangen). 

Jeg stod parkert der fra ca 8 om morgenen til kl 15 om ettermiddagen. I appen står det at parkeringen kostet kr 0 men når jeg går på kontoutskriften er pengene trukket den dagen. De er ikke reservert og så senere frigjort, de har gått ut av konto. 

 

Jeg har flere biler registrert i appen, men i historikken så er det rett bil som ble valgt. 

 

Endret av ColdCode
Lenke til kommentar

Hva står det om tidsrommet det er parkert i appen for den aktuelle parkeringen?

ColdCode skrev (16 minutter siden):

når jeg går på kontoutskriften er pengene trukket den dagen

Er du sikker på at pengene trukket den dagen ikke er betaling for dagen før evt. to dager tidligere?

Endret av mobile999
Lenke til kommentar

Godt poeng, jeg må kanskje gå litt mer i dybden i kontoutskriften her. Jeg ser at det er noen transaksjoner som er gjort kl 11 den dagen, og EasyPark står som "etter" disse. Så kan være det er fra dagen før, ja. 😔 Parkerer der hver dag hele uka, så ikke godt å si egentlig akkurat hvilken dag det gjelder, bare hvilken dag det er trukket. 

 

Men om det viser seg å være trukket for den dagen - tror du jeg har en sak? 

Endret av ColdCode
Lenke til kommentar
ColdCode skrev (1 time siden):

Men om det viser seg å være trukket for den dagen - tror du jeg har en sak?

Det har du sikkert.

ColdCode skrev (2 timer siden):

Jeg stod parkert der fra ca 8 om morgenen til kl 15 om ettermiddagen. I appen står det at parkeringen kostet kr 0

Der det står at parkeringen kostet kr 0 i appen, er start og sluttiden den samme og står det 0 minutter?

Lenke til kommentar

Du kan bestille kvittering for parkeringen på epost i appen (koster kr 3) og sende den til Easypark og be om en forklaring på hvorfor parkeringen har blitt registrert slik. Du kan likevel ikke regne med å slippe parkeringsgebyret dersom du ikke finner ut at du faktisk har blitt trukket for parkeringen (noe som er lite sannsynlig).

Lenke til kommentar

Gikk igjennom hele måneden, og det ser ut som det er dagen før det er trukket for - uten at det er helt lett å si siden jeg parkerer der hver dag. Mest sannsynlig er de ikke trukket likevel for den parkeringen. Jeg har bare betalt boten og lagt det bak meg, selv om det var sure penger - nesten like mye som et helt semester med parkeringer 😛 

 

Takker for innspillene mobile999! 

Endret av ColdCode
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...