Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er 177cm for lavt for en mann?


Anbefalte innlegg

Pizzamakeren skrev (På 1.12.2020 den 17.48):

Jeg er en 20 år gammel mann på 177cm som har fått inntrykk av at om jeg ikke er 180cm eller høyere så er jeg ikke attraktiv i kvinner sine øyne.. Ser overalt på sosiale medier at en mann må minst være 180cm eller 185cm for å i det hele tatt bli vurdert.. ikke rart man får depressive tanker. Hva tenker dere? Ville dere ansett meg som lav og ikke bra nok? Jeg vil ha ærlige svar, ikke oppmuntrende svar:)

Er selv over 185, og har opp gjennom årene blitt danket ut av kompiser som 175-180... Hehe. Skulle for egen del ønsket at høyden betydde såpass mye, men det er nok en liten del av hva damer ser etter. Det er nok noe som står på Tinder o.l., mens i det "virkelige" har det mindre betydning. Damer har forskjellige preferanser. Eneste som er sikkert er at det finnes veldig mange menn som er både den høyden og lavere som har draget på damer, så ville ikke bekymret meg for om det var en liten andel som har høyde som krav. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 82745...070
RaptorStrike skrev (1 minutt siden):

Nei, det tror vi absolutt ikke...

Jeg setter på spissen. Har et par bekjentskaper på over 190 og de virker å forvente at sølvtøyet skal diskes og rød løper rulles fram kun på grunnlag av antall cm gitt fra naturen. Får ofte det samme inntrykket når det er lignende situasjoner.

Kunne gjerne slengt inn 'noen' både for egen del og for ikke å dra alle over en kam. Beklager det.

Anonymous poster hash: 82745...070

Lenke til kommentar
Taurean skrev (2 timer siden):

Hvis de velger menn basert på utseende og kroppsbygning, og ikke livshistorie, empatisk nivå, genuinitet, integritet og sånne ting, så har de jo feil prioriteringer i livet.

 

Det gjelder nesten samtlige. Både kvinner og menn. Forskjellen er bare at det sitter lengre inne for de fleste kvinner å innrømme det :)

Det er jo forsåvidt naturlig mtp selektiv evolusjon og vi har alle våre preferanser. For de fleste av oss er preferansene også de samme da det de i stor grad stammer fra nettopp hva vi er programmert til å like på grunn av trekk som er indikative for høyere sannsynlighet for avkommets overlevelse. Også skal kvinner være mer selektive enn menn pga risikoen ifbm svangerskap. Det er iallefall teorien og som gir såpass mye mening at jeg tror på det. 

Så kommer selvfølgelig miljø og kultur oppå dette. Det er veldig typisk at man verdsetter andre verdier etterhvert som man modnes. Man finner ut verdien av personligheten fremfor det ytre. Det sies at kvinner ønsker barn med én type mann, men selskap/familieliv med en annen. Det frustrerende, etter min observasjon av kvinner igjennom et halvlangt liv, er at dette stemmer.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Rudde said:

Det er åpenbart et stikk til de som sier til OP at han bare må jobbe med andre egenskaper, og ikke fokusere på tingene han ikke kan endre.

Fordi damene har fremdeles disse kravene i tillegg til alt annet. Men det er mye lettere å kvitte seg med korte menn umiddelbart, da det ikke er noe de skal forfalske, og de vet at de også vet dette, så det er meningsløst å lyve om.

Det var litt det som var poenget mitt.

Lenke til kommentar
Gjest 82745...070 skrev (2 timer siden):

Nevnte i mitt lange innlegg øverst på siden her, at jeg har en bekjent som er nærmere 160 og er veldig populær blant damene. Han er helt tydelig komfortabel i eget skinn. Det utstråler karisma og selvtillit, noe som er attraktivt. 

Er du lav og har en voldsom karisma, tror jeg faktisk paradoksalt at lav høyde taler til en fordel for deg. Du har et særpreg som skiller deg ut fra alle på snittet og i spedd denne selvtilliten, er det noe som får øya opp for damer. Selvsagt vil ikke alle være interessert, men heller ikke alle er interessert i høye menn. Husk det. Det er bare høye menn som tror at de er interessante for alle damer. De er minst like besatt av centimeter som lave, om ikke enda mer. 

Det skulle vært artig om noen med utdanning på området kunne forklart hvorfor det er sånn. Det må være "reptilhjernen" som så ofte konkluderer med at størrelse = fordel i enhver tid. Det finnes da uansett en grense for hvor høy/stor man kan være før det begynner å bli en bakdel ift klær, plass i bil og fly, idrett og rett og slett helsemessige plager. 

Ellers tror jeg TS har godt av å høre på forrige taler, som har levd en stund. Fra ungdomsskolen og over videregående er man gjerne mer opptatt av andre eller andres oppfatning av deg selv. Noen vokser ikke fra det, men de fleste gjør. 

Anonymous poster hash: 82745...070

Helt sant at man lett kan kompensere med andre egenskaper. Karisma er alltid en vinner. Utfordringen med denslags i disse dager er at de vanligste datingarenaer er ekstremt overfladiske. Tinder er vel den mest brukte og det er jo den desidert verste plattformen man kan bruke ettersom ingen får inntrykk av hverandre utenom å dømme hverandre 100% etter overfladiske (og til dels ubetydelige) attributter. 

Samtidig lyver alle så godt de kan for å virke attraktive sånn at man bare blitt skuffet når man møtes. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg selv har blitt skuffet når jeg skal møte noen som tilsynelatende er normalvektig utifra bildene og som viser seg å være betydelig overvektige når man ser dem i virkeligheten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 82745...070
Corp Por skrev (58 minutter siden):

Helt sant at man lett kan kompensere med andre egenskaper. Karisma er alltid en vinner. Utfordringen med denslags i disse dager er at de vanligste datingarenaer er ekstremt overfladiske. Tinder er vel den mest brukte og det er jo den desidert verste plattformen man kan bruke ettersom ingen får inntrykk av hverandre utenom å dømme hverandre 100% etter overfladiske (og til dels ubetydelige) attributter. 

Samtidig lyver alle så godt de kan for å virke attraktive sånn at man bare blitt skuffet når man møtes. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg selv har blitt skuffet når jeg skal møte noen som tilsynelatende er normalvektig utifra bildene og som viser seg å være betydelig overvektige når man ser dem i virkeligheten.

Jeg har ingen erfaring med Tinder, men jeg skjønner at det er slik plattformen er. Det blir vel likt andre sosiale medier, hvor virkeligheten ikke nødvendigvis er det som presenteres. Eller med andre ord, men cherry picker hva man vil at andre skal se. Man kan jo ikke kjenne noen gjennom et bilde og noen ord. 

Anonymous poster hash: 82745...070

Lenke til kommentar
9 hours ago, Taurean said:

Men det er jo damer som gjerne ikke har så mye vett moralsk sett. Hvis de velger menn basert på utseende og kroppsbygning, og ikke livshistorie, empatisk nivå, genuinitet, integritet og sånne ting, så har de jo feil prioriteringer i livet.

Men det er jo sånn samfunnet vårt er. Slike kvaliteter blir nedtrykket, i medier og alle andre steder, og de falske og ubetydelige verdiene blir forherliget i mediene. Så da er det ikke rart at mange unge jenter og kvinner er totalt desillusjonert når det kommer til valg av menn. De velger mer enn gjerne en psykopatisk mobber som har drept mange innvendig og bryr seg overhodet ikke om det, så lenge de overfladiske verdiene stemmer, og de har penger i banken eller en jobb som gir god lønn. For mange kvinner, bryr de seg ikke om å spørre om kriminell fortid, for eksempel. Det kan være en tidligere dømt barnevoldtektsforbryter, og de finner det aldri ut. Lagde en tråd om dette for lenge siden og mange var enige.

Dette er noe staten burde få inn lærdom om i skolen. At kvinner burde tenke mye, MYE mer over dette temaet. For sånn som det er i dag, er det jo helt og totalt feilslått. Så det er egentlig ikke dems egen feil .. når vi blir villeedet av mediene, og sultenæret på visdom og emosjonell intelligens i skolen.



Hvilke preferanser folk har er deres egen sak. Akkurat som menn har preferanser for diverse kvinnelige attributter. Jeg kan ikke se at andre skal ha noe med det å gjøre. Noen menn liker en viss hårfarge, rumpe, puppestørrelse eller ja tom. høyde, enten opp eller ned. Det er strengt tatt ikke opp til andre å bestemme hva folk skal være tiltrukket av. Det er også ofte evolusjonære grunner for slikt man ikke kan noe for. Og som vi kanskje ikke uten videre burde klusse med.

Alle har rett til å velge sin partner, og basert på et hvilket som helst kriterie, uansett hvor overfladisk det måtte være.

At dette fører til f.eks mange barnløse menn og hypergami massivt aksellerert av dating apps osv. er en annen sak. Da tenker jeg menn må jobbe litt for å gjøre seg selv mer attraktive også. Det aller minst attraktive her i verden for kvinner er nok det som begynner å nærme seg typisk incel-tankegang.

Skolen lærer allerede barn masse om alle de kvalitetene du nevner. Kanskje for mye mtp. på en del andre tema, som at folk både i akademia og samfunnet forøvrig i økende grad setter følelser høyere enn fakta.

Lenke til kommentar
Thorny skrev (1 time siden):



Hvilke preferanser folk har er deres egen sak. Akkurat som menn har preferanser for diverse kvinnelige attributter. Jeg kan ikke se at andre skal ha noe med det å gjøre. Noen menn liker en viss hårfarge, rumpe, puppestørrelse eller ja tom. høyde, enten opp eller ned. Det er strengt tatt ikke opp til andre å bestemme hva folk skal være tiltrukket av. Det er også ofte evolusjonære grunner for slikt man ikke kan noe for. Og som vi kanskje ikke uten videre burde klusse med.

Alle har rett til å velge sin partner, og basert på et hvilket som helst kriterie, uansett hvor overfladisk det måtte være.

At dette fører til f.eks mange barnløse menn og hypergami massivt aksellerert av dating apps osv. er en annen sak. Da tenker jeg menn må jobbe litt for å gjøre seg selv mer attraktive også. Det aller minst attraktive her i verden for kvinner er nok det som begynner å nærme seg typisk incel-tankegang.

Skolen lærer allerede barn masse om alle de kvalitetene du nevner. Kanskje for mye mtp. på en del andre tema, som at folk både i akademia og samfunnet forøvrig i økende grad setter følelser høyere enn fakta.

Jeg er enig med deg i det med personlig frihet. Problemet er bare at når den generelle befolkningen er sultenæret på visdom og perspektiv, så blir det gjerne de mest overfladiske og ja, næringsfattige verdiene som får fritt spill. Og da hadde vi hatt veldig, veldig godt av å lære litt om dette i skolen, for å løfte nivået til den generelle befolkningen en del ti hakk. For folk gjør ting ut fra hva deres mening om hva som er attraktivt er .. og når vi ikke lærer noe om forskjellige attraktive kvaliteter, så velger vi ikke annet enn det vi ser og lærer i massemediene.

Folk som bruker ord som "incel" og sånt idiotisk bullshit er også nært dette med overfladiske verdier. Folk som skal liksom få seg selv til å se smarte ut ved å bruke negativt ladede stigmatiserende ord. Det er egentlig bare en dårlig hersketeknikk. Ha litt mer empati.

Nei, vi lærer ingenting om livsvisdom, refleksjonsevne, emosjonell intelligents, empati og slike ekstremt viktige ting i skolen. Ingen verdens ting. Det er fullstendig overlatt til mobbing og de mest spissest albuer (psykopatiske trekk) som vinner frem. Så egentlig er vi på huleboer-nivået fremdeles når det kommer til seleksjon. Og jeg mener tiden er langt på høy overtid til å heve det nivået noen hakk.

Og det du skriver om at menn må gjøre seg mer attraktive: Det er ikke de som er snille som skal gjøre seg slemme for å bli attraktive. Sånn skal det jo ikke være. Det bør være omvendt. Jeg tror kvinner velger sånne menn fordi de er redde, på grunn av frykten psykopater skaper, så vil de bare ha en mer psykopatisk psykopat som de tror kan håndtere de andre .. og sånn går sirkelen videre.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar
Taurean skrev (1 time siden):

 

Nei, vi lærer ingenting om livsvisdom, refleksjonsevne, emosjonell intelligents, empati og slike ekstremt viktige ting i skolen. Ingen verdens ting. Det er fullstendig overlatt til mobbing og de mest spissest albuer (psykopatiske trekk) som vinner frem. Så egentlig er vi på huleboer-nivået fremdeles når det kommer til seleksjon. Og jeg mener tiden er langt på høy overtid til å heve det nivået noen hakk.

Og det du skriver om at menn må gjøre seg mer attraktive: Det er ikke de som er snille som skal gjøre seg slemme for å bli attraktive. Sånn skal det jo ikke være. Det bør være omvendt. Jeg tror kvinner velger sånne menn fordi de er redde, på grunn av frykten psykopater skaper, så vil de bare ha en mer psykopatisk psykopat som de tror kan håndtere de andre .. og sånn går sirkelen videre.

Har du noen kilder på dette? Min erfaring er at dette nå i større grad undervises i på skolen enn når jeg var ung, mobbing håndteres mye bedre nå enn tidligere også, samtidig som det er satt mye mer fokus på det. 

At jenter liker badboys er vel ikke noe nytt? Slik har det da vært leeeeeemge. Jeg tror også de fleste kvinner lærer seg dette etterhvert, og når de velger å stifte familie, så er det som regel sammen med en mann som har helt andre kvaliteter enn det å kunne denge opp de fleste andre. 

Man kan ikke lære bort livsvisdom, og man bør vel heller ikke hindre folk i å bli tiltrukket av det de blir tiltrukket av. Jeg husker når jeg var ung, da var du attraktiv hvis du var den som sagga mest, og hadde lua lengst ned i øya, det funker ikke like godt nå lenger, for å si det sånn

Når det kommer til uttrykk som incel, så handler det mer om hvor pusete folk har blitt, etter å leve i et curling samfunn der alt legges til rette for en, og hvor man forventer at alt kommer rekendes på ei fjøl. Det er jo ganske ufint, å hevde at man selv er helt uten skyld fordi man ikke får damer, at damene bevisst unngår disse mennene fordi samfunnet har fått de til å tenke sånn. Slike mennesker, viser absolutt ikke kvalitative sider ved seg selv, sutring har, og vil alltid være lite tiltrekkende. 

Man kan ikke endre andre, det eneste man kan endre er seg selv, og det er ganske lurt å begynne der

 

 

 

 

Endret av Baranladion
Lenke til kommentar
On 12/1/2020 at 5:48 PM, Pizzamakeren said:

Jeg er en 20 år gammel mann på 177cm som har fått inntrykk av at om jeg ikke er 180cm eller høyere så er jeg ikke attraktiv i kvinner sine øyne.. Ser overalt på sosiale medier at en mann må minst være 180cm eller 185cm for å i det hele tatt bli vurdert.. ikke rart man får depressive tanker. Hva tenker dere? Ville dere ansett meg som lav og ikke bra nok? Jeg vil ha ærlige svar, ikke oppmuntrende svar:)

Et ærlig svar - NEI!

Hvis man er i det minste selvkritisk, så vil man alltid finne noe feil med en selv. De aller fleste har "noe". Jeg hadde en venninne en gang som sa til meg "jeg er så sjukt misunnelig på nesa di". Aldri har jeg noen gang tenkt over at nesa mi er normal, men andre har komplekser med dette. Det samme gjelder høyde, hårfarge, nese, munn, armer, bein, stemme, hudfarge (typ tan, bleik), høyde, vekt osv. Man blir så fokusert på det negative med sin egen kropp, at det tar helt overhånd og tankemønsteret er urasjonelt.

Du er nok attraktiv. Men som alle mennesker, vil vi ikke tiltrekke ALLE mennesker, men de som liker oss. Det er ikke sånn at alle høye menn får alle damer, men en viss andel damer vil være tiltrukket av høye menn. Noen damer har vekt på personlighet, noen blir tiltrukket av andre deler av utseende osv.

Legg bort fokuset fra høyden din, og begynn å date. Ikke la urasjonelle tanker sette begrensninger

  • Liker 2
Lenke til kommentar
On 12/1/2020 at 6:06 PM, Axefjord said:

Overhode ikke 🙂 Noen folk har preferanser på høyde, akkurat som folk har preferanser på andre ting. Og skal de absolutt ha en gutt på over 180, så er det sånn det er. Akkurat som noen som foretrekker spesiell hår, rumpe, dialekt eller personlighet. 

Men 177 er dessuten gjennomsnittlig høy, du burde ikke støtet på så mange problemer.

Ifølge måling gjort av gutter på sesjon så er Norges gjennomsnitt  179 cm

Lenke til kommentar

I såfall går jeg og henger meg for jeg er 165, på god vei mot 50 (46) og ikke med spesielt god jobb. Hva som gjør at dama har holdt ut i 19år er jeg pokker ikke sikker på.
Hvis sjefen blir gæren på meg så spretter jeg inn i ett hull som han ikke får plass i så kan han stå på utsiden og være ape.

Konklusjonen er vel at alle størrelser har sine fordeler også 🙂

Lenke til kommentar

Dette med menn og høyde er alltid et interessant tema, så at det dukker opp tråder rundt dette er ikke det minste rart egentlig.  

Ser man på Tinder, Sukker, Match og lignende, så har jeg inntrykk av at noen damer sier rett ut at de vil ha en høy gutt/mann. Noen skriver det til og med i profilene sine. 

Det er nok også et tankekors at det finnes en subtil "oppfattelse" hos en del mennesker om at menn som er "korte" er oftere hissige og sinte enn andre menn, for å kompensere for høyden sin. Dette med napoleon komplekser og det der. Det er jo bare tullball naturligvis. 

Det finnes også mye forskning som illustrerer at kvinner liker høye menn bedre en kortere menn, hvis man skal gå inn på temaet rundt (teoretiske) preferanser. 

Så dette med høyde er el litt som det med utseende; Det er tull og si at det ikke betyr noe, men det er også tull å si at det er det eneste som betyr noe. Det er så mange faktorer som spiller inn her. Som så mange her har sagt, så er selvtillit det aller viktigste i det store bildet, både når det kommer til å leve et komplett liv og eventuelt også finne seg en partner. :)

Endret av Computron
Lenke til kommentar

En kvinne kan ønske seg en høyere mann og ingen reagerer på det, men om en mann vil ha ei dame med store pupper så er han plutselig en gris, hva kommer det av ?

Edit

Er jeg den eneste som får litt pedovibber av damer på 150-160 som er sammen med en mann som er over 190 høy, blir jo litt sånn far og datter i størrelse.

Endret av unicorndeath
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...