Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Koronaviruset i NORGE [Les første innlegg]


Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Theo343 skrev (43 minutter siden):

Dette blir litt for dramapreget for min del. Jeg oppsummerte i forrige innlegg :) Man hadde reisende i alle aldersgrupper.

For dramapreget? Hæ? 😂

Er det ikke bedre å innrømme at man tar feil?

Jeg tenker jo litt på de som er her inne og ser hysteriet som oppstår, og så unnskylder du med at det er for dramapreget? Dette er jo ikke noe diskusjonsforum, dette er jo faktisk folk som skremmer uvitende med feilinformasjon.

Dette var fryktelig dårlig håndtert av deg, håper ikke fremtidige lesere av dine innlegg lar seg skremme av påstander du ikke klarer å backe opp. 

Endret av Pateia201
Lenke til kommentar

Nye smittetilfeller på Romerike – ber folk som har vært på treningsstudio om å teste seg

Pateia:
Du har jo ikke kontroll på hva du selv skriver en gang. Bare tull. Ingen "unnskyldning" som du kaller det, kun konstaterer at jeg har oppsummert og at du ikke har kommet med noe som motbeviser det. Jeg ser at du hiver på lass med stråmann hver gang du kommer med nytt innlegg.

Hvilke påstander mener du jeg ikke har backet opp eller som skulle være feil? Kan du vise meg min skrift på hva jeg ikke skal ha backet opp? Og da mener jeg min skrift og ikke din stråmannstolkning av det.

Endret av Theo343
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (7 minutter siden):

Nye smittetilfeller på Romerike – ber folk som har vært på treningsstudio om å teste seg

Pateia:
Du har jo ikke kontroll på hva du selv skriver en gang. Bare tull. Det er ingen unnskyldning kun konstaterer at jeg har oppsummert og at du ikke har kommet med noe som motbeviser det. 

Hvilke påstander mener du jeg ikke har backet opp? Kan du vise meg min skrift på det?

For å gå tilbake til start. Jeg begynner med innlegg om at stort sett voksne/eldre er de som faktisk reiser ut av landet, og så blir de yngre beskyldt for smitten i Norge. 
Deretter skriver du at folk i alle aldersgrupper har reist ut av landet, dette stemmer jo forsåvidt, men du klarer ikke vise til hvilke aldersgrupper. Jeg derimot har vist til statistikk om hvilke aldersgrupper som har vert overrepresentert i utenlandsreiser, allikevel så klarer ikke du å motsi dette selv om du i følge deg selv hadde bevis på at dette ikke stemmer. Jeg venter fortsatt på dine kilder (som du i følge deg selv hadde) på at det jeg sier ikke stemmer. Men som alle andre ganger i denne tråden så sporer hysterikerne fullstendig av så fort de blir motbevist. 
Jeg skal legge meg fullstendig flat om du klarer å vise til statistikken du påstod at du hadde som motbeviste mine påstander. 

EDIT: Hva er egentlig tull med det jeg skriver? Du må nesten motbevise mine påstander når du påstår at jeg bare skriver "tull". 
For en meningsløs tråd dette har blitt. 

Endret av Pateia201
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Andre1980 skrev (23 minutter siden):

Så det du egentlig sier, er at det i Afrika er offentlige myndigheter som må betale blodpris? Og hvor får du mangfoldige tusen NOK i fra? I dokumentaren snakkes det om US$20 pr dose. Dette er korrupsjon for å komme først. Covax deler ut vaksiner til fattige land. Du har fremdeles ikke nevnt ett land som tar betalt av befolkningen for vaksinedose. 

Hva begrunner du "I india er det nok ikke alle som kan få" fra? Jeg gav deg nettopp en link til BBC som nettopp sa at alle over 18 skulle få gratis doser. Da får du dokumentere det med linker til kilder, og ikke anekdoter og løgner som du kommer med. 

Sputnik, Sinovac og Sinofarm og AstraZeneca er alle anerkjente doser som beskytter mot Covid-19. Kanskje ikke i samme grad som Pfizer eller Moderna, men de er mye enklere å rulle ut, uten samme krav til kjøling og oppbevaring, noe som er nødvendig i Afrika og på landsbygda i Philippinene eller Thailand. 

Det stemmer ikke med min informasjon. Verden og WHO har sagt ifra at fattige deler av verden ikke får vaksiner. India muligens, men India er et klassesamfunn..

Jeg kjenner to indere i Kriger-kasten.

Det er bare å sjekke et kart på verden og gitte vaksinedoser i befolkningen. Kan noen hjelpe meg? Jeg har sett de flere ganger de siste to ukene og ble sjokkert hver gang.

 

Lenke til kommentar
8 minutes ago, Pateia201 said:

For å gå tilbake til start. Jeg begynner med innlegg om at stort sett voksne/eldre fører smitte inn i landet, og så blir de yngre beskyldt for smitten i Norge. 

  Stort sett? Hvor står det stort sett under her?

5 hours ago, Pateia201 said:

Blir vel som forrige sommer. Nesten ikke smitte, men godt voksne og de eldre reiser ut av landet, drar med seg smitte hjem og så får vi yngre alle klagene for at vi sprer det videre i Norge. 
 

 

Quote

Deretter skriver du at folk i alle aldersgrupper har reist ut av landet, dette stemmer jo forsåvidt, men du klarer ikke vise til hvilke aldersgrupper. 

Jeg sier ganske tydelig at det ikke er kun godt voksne og eldre som har reist til utlandet i fjor men også yngre. Og du sier jo selv nå etterhvert at det "forsåvidt stemmer".

Quote


Jeg derimot har vist til statistikk om hvilke aldersgrupper som har vert overrepresentert i utenlandsreiser, allikevel så klarer ikke du å motsi dette selv om du i følge deg selv hadde bevis på at dette ikke stemmer.

Vi snakket ikke om overrrepresentert eller underrepresentert. Du var ganske klar på at det var godt voksne og eldre som reiste og dro med smitte hjem. Dette mente jeg var feil og mangelfult dokumentert.

Det jeg etterlyste var statistikk på hvilke aldersgrupper som dro med seg smitte for å backe opp påstanden din om at dette kun var godt voksne og eldre når også yngre reiste.

Quote

Jeg venter fortsatt på dine kilder (som du i følge deg selv hadde) på at det jeg sier ikke stemmer. Men som alle andre ganger i denne tråden så sporer hysterikerne fullstendig av så fort de blir motbevist. 

Hysteriker haha. Ja godt du har god fantasi i det minste. Jeg forstår ikke helt hva du skal ha motbevist, er det også noe i fantasirekken?

Quote

Jeg skal legge meg fullstendig flat om du klarer å vise til statistikken du påstod at du hadde som motbeviste mine påstander. 

Har du ikke allerede selv motbevist den opprinnelige påstanden din med kommentaren "det stemmer jo forsåvidt". Tenker vi er ferdig der. Men du må selvsagt komme med statistikk på hvilke aldersgrupper som faktisk dro med mest smitte hjem. Da hadde vi jo evt. ikke hatt noen diskusjon.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
7 hours ago, DaniNichi said:

Liten pris betale for frihet og leve livet.

Gleder meg se både masker og avstand begynner bli borte.

Jaha. Seriøst. Hadde i dag en ansatt som var i vente karantene. Hennes sønn fikk påvist corna(vi håper det ikke er den nye varianten) mor har fått første vaksine.

Men. Gleder meg til corona viruset tar det litt roligere, om 1-3år:shrug:

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (9 minutter siden):

  Stort sett? Hvor står det stort sett under her?

 

Jeg sier ganske tydelig at det ikke er kun godt voksne og eldre som har reist til utlandet i fjor men også yngre. Og du sier jo selv nå etterhvert at det "forsåvidt stemmer".

Vi snakket ikke om overrrepresentert eller underrepresentert. Du var ganske klar på at det var godt voksne og eldre som reiste og dro med smitte hjem. Dette mente jeg var feil og mangelfult dokumentert.

Det jeg etterlyste var statistikk på hvilke aldersgrupper som dro med seg smitte for å backe opp påstanden din om at dette kun var godt voksne og eldre når også yngre reiste.

Hysteriker haha. Ja godt du har god fantasi i det minste. Jeg forstår ikke helt hva du skal ha motbevist, er det også noe i fantasirekken?

Har du ikke allerede selv motbevist den opprinnelige påstanden din med kommentaren "det stemmer jo forsåvidt". Tenker vi er ferdig der. Men du må selvsagt komme med statistikk på hvilke aldersgrupper som faktisk dro med mest smitte hjem. Da hadde vi jo evt. ikke hatt noen diskusjon.

Imponerende at du klarer å kverulere i så stor grad samtidig som du ikke kan vise til kildene du liksom hadde. Hvor er egentlig kildene dine? Jeg venter nok en gang på kilder som motbeviser meg. 
Så håper jeg at folk ikke blir skremt av hysteriet ditt i løpet av pandemien, det har ikke vert så ille i Norge, og folk burde heller ikke bekymre seg i så stor grad som du mener vi burde. 

Endret av Pateia201
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Pateia201 said:

Imponerende at du klarer å kverulere i så stor grad samtidig som du ikke kan vise til kildene du liksom hadde. Hvor er egentlig kildene dine? Jeg venter nok en gang på kilder som motbeviser meg. 
Så håper jeg at folk ikke blir skremt av hysteriet ditt i løpet av pandemien, det har ikke vert så ille i Norge, og folk burde heller ikke bekymre seg i så stor grad som du mener vi burde. 

Du har jo motbevist deg selv? Men joda jeg skal ta meg tid til å finne statistikken jeg tidligere har limt inn i tråden som viser det du selv har attestert - at det ikke var kun godt voksne og eldre som reiste. (selv om du selv har attestert på at det stemmer).

Hysteriet mitt må du nesten vise til for dette er direkte og desperat løgn. De eneste hysteriet jeg ser her er ditt stråmannshysteri.

Men igjen, vis meg hvor dette hysteriet du påstår at forekommer er. Det ser du ikke ut til å klare? Ergo kun stråmann og nesten pubertalsk dette. Det hjelper i grunn ikke å forsøke å projisere sitt eget hysteri over på andre.

Endret av Theo343
  • Liker 3
Lenke til kommentar
7 hours ago, Kato85 said:

"DROPPER KARANTENEHOTELL FOR EØS- OG SCHENGEN-LAND

Etter faglige råd fra helsemyndighetene endrer regjeringen nå hvem som skal på karantenehotell. Reisende fra EØS og Schengen skal ikke på karantenehotell, mens reisende fra andre land kan teste seg ut av karantenehotell tidligst tre døgn etter innreise. Det skriver regjeringen i en pressemelding.

– Fra i morgen vil reisende som kun har oppholdt seg innen EØS og Schengen slippe karantenehotell og vi forkorter lengden på oppholdet for reisende som har oppholdt seg i andre deler av verden, sier justis- og beredskapsminister Monica Mæland (H).

Disse endringene gjelder fra lørdag 19. juni kl. 12:

  • Reisende som de siste ti døgnene før innreise kun har oppholdt seg i land innenfor EØS og Schengen med mindre enn 500 nye smittetilfeller per 100.000 de to siste ukene, unntas nå kravet om karantenehotell.
  • Hovedregelen for reisende som de siste ti døgnene før innreise har oppholdt seg utenfor EØS og Schengen, er at de skal oppholde seg på karantenehotell frem til negativ PCR-test tatt tidligst tre døgn etter innreise.
  • Mindreårige skal ikke på karantenehotell

På grunn av den økningen i antall tilfeller med delta-varianten i Storbritannia, må reisende herfra fortsatt på karantenehotell. Det trer ikraft natt til mandag."

https://direkte.vg.no/coronaviruset/news/aapner-for-innreise-for-utenlandsk-familie-og-kjaerester.Uawqe6dcz?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row3_pos2

 

-Så då var det altså ikke så viktig alikevel? Kan vi alle som blitt utsatt for dette, få tilbake våre 3-7 døgn og 1500-5000:- ?

Hva er viktigst? 1500-5000 eller en nye bandemi?

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (5 minutter siden):

Du har jo motbevist deg selv? Men joda jeg skal ta meg tid til å finne statistikken jeg tidligere har limt inn i tråden som viser det du selv har attestert - at det ikke var kun godt voksne og eldre som reiste.

Hysteriet mitt må du nesten vise til for dette er direkte og desperat løgn. De eneste hysteriet jeg ser her er ditt stråmannshysteri.

Men igjen, vis meg hvor dette hysteriet du påstår at forekommer er. Det ser du ikke ut til å klare? Ergo kun stråmann og nesten pubertalsk dette.

Bare finn noen troverdige kilder som motbeviser det jeg sier, så tar jeg gjerne diskusjonen videre derfra 😊

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (4 minutter siden):

Du har allerede selv motbevist det, men der har du kanskje ikke fått med deg.

Innser du selv at du ødelegger din egen troverdighet ved å fortsatt ikke komme med kilder som du i følge deg selv hadde? Jeg venter fortsatt på dine kilder. 

Lenke til kommentar
6 hours ago, DaniNichi said:

Blir deilig nå får man endelig reist🎉 Må booke snart her blir det nok kamp om biletter.

Data fra et av om ikke det mest usunne landet i Europa betyr NULL for meg og de fleste andre som kan tolke forsking samt se at alt har variabler spesielt et så sammensatt sted som UK.

Få lov å reise?

Tenker du da ut av norge.

Tenker du på deg selv da, når du skriver dette; usunne landet i Europa betyr NULL for meg:shrug:

Lenke til kommentar
6 hours ago, DaniNichi said:

Personlig ansvar er noe Nordmenn er spesielt dårlig på.

Er selv sist i køen og skal reise masse i sommere, ta det med ro dette er ikke Ebola eller Mers.

Enten overlever man eller så dør man, siste er garantert uansett om det er neste gang du går ned trappen eller plutselig hjertestans så kan livet være for kort til å gå rundt å bekymre seg over et virus som 99,99% overlever.

Men selvsagt du må jo ta egne valg rundt dette.

Er ikke du nordmann😁

Lenke til kommentar
36 minutes ago, Pateia201 said:

Innser du selv at du ødelegger din egen troverdighet ved å fortsatt ikke komme med kilder som du i følge deg selv hadde? Jeg venter fortsatt på dine kilder. 

Jeg kan godt gjenta den samme tabellen jeg postet for noen hundre sider tilbake og som du selv har vist i dag som motbeviser din opprinnelige påstand - som er diskusjonen.

Nei det var ikke kun "godt voksne og eldre" som reiste utenlands i 2020. Her er kun de nevnte gruppene som ikke ligger i "godt voksne" og "eldre" i tilfelle du gikk glipp av dem i ditt eget sitat.

image.png.14bfdcf6f222eda8b169a85b768b7a15.png
Og for ordens skyld, alle aldersgruppene som reiste i 2020.
image.png.8391ac219197c0d5e46d57595e3520c4.png

Og i tilfelle man ikke er klar over det.
image.png.a4de611c7abbc4ddf993f9064ad32764.png

Nå er jeg spent på hva slags stråmannsinnlegg du kommer med eller er det nå bevist?

EDIT:
Skulle det også være av interesse så har man Avinor sin oversikt over hvilke flyplasser det ble reist mest til/fra utland i 2020.
https://avinor.no/globalassets/_konsern/om-oss/statistikk/no/2020/passasjerer-2020.xlsx
image.thumb.png.ee2b1743dc951a28d4ab6112becb1279.png

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (2 minutter siden):

Jeg kan godt gjenta den samme tabellen jeg postet for noen hundre sider tilbake og som du selv har vist i dag som motbeviser din opprinnelige påstand - som er diskusjonen.

Nei det var ikke kun "godt voksne og eldre" som reiste utenlands i 2020.

image.png.14bfdcf6f222eda8b169a85b768b7a15.png
Nå er jeg spent på hva slags stråmannsinnlegg du kommer med eller er det nå bevist?

Må du ha alt inn med teskje? Jeg har jo ikke sagt at unge folk ikke reiste ut av landet, jeg har sagt at majoriteten av de som besøkte andre land ikke var innenfor aldersgruppen som faktisk ble beskyldt for å spre smitte i Norge. Vær så snill, begynn å les hva jeg skriver. Det er seriøst skremmende at man kan holde på sånn på forumer hvor det gjerne er mange besøkende. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...