Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Koronaviruset i NORGE [Les første innlegg]


Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 minute ago, Abigor said:

De som ønsker må få isolere seg. De som vil leve fritt må også få gjøre det. Jeg betaler ikke en hver pris for å slippe smitte. Om andre gjør det er opp til dem. Det er mange viktige aspekter, ikke kun smitte.

Det er ikke sånn det fungerer. Dette handler ikke om deg eller andre enkeltpersoner. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
DaniNichi skrev (21 minutter siden):

Nei du er jo den med allmektig kunnskap her inne, glemte helt det jeg..

Jeg har i det minste litt bedre kunnskap om koronaviruset enn du har vist her inne det siste året.

Abigor skrev (8 minutter siden):

De som ønsker må få isolere seg. De som vil leve fritt må også få gjøre det. Jeg betaler ikke en hver pris for å slippe smitte. Om andre gjør det er opp til dem. Det er mange viktige aspekter, ikke kun smitte.

Dere to mangler forståelse for alle andre enn dere selv.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Pc Lynet skrev (3 minutter siden):

Jeg har i det minste litt bedre kunnskap om koronaviruset enn du har vist her inne det siste året.

 

 

Hvis det å poste artikler og komme med spådommer som typ alltid går feil så ja.

Jeg leser daglig forskning i jobben min og snakke med leger daglig, men selvsagt bare fordi man er imot hva du sier eller hva du mener er man jo kunnskapsløs.

Hva Danmark og deres eksperter sier nå er hva jeg skrev for flere måneder siden, men nei da er både jeg og dem idioter samt Danmark skal gå på en smell uten like i følge deg.

 

 

 

 

Endret av DaniNichi
Lenke til kommentar
DaniNichi skrev (Akkurat nå):

Hvis det å poste artikler og komme med spådommer som typ alltid går feil så ja.

Jeg leser daglig forskning i jobben min og snakke med leger daglig, men selvsagt bare fordi man er imot hva du sier eller hva du mener er man jo kunnskapsløs.

Hva Danmark og deres eksperter sier nå er hva jeg skrev for flere måneder siden, men nei da er både jeg og dem idioter samt Danmark skal gå på en smell uten like i følge deg.

 

DaniNichi skrev (22 minutter siden):

Du går på repeat.

Lenke til kommentar

Har jeg et syndrom fordi du er uenig med meg? Alle er hovedpersonen i sitt eget liv. Nå vil vel de fleste som er utsatt isolere eller begrense seg? Jeg er ikke utsatt og dermed heller ikke aktuelt for meg å begrense meg. Hvorfor er det bedre at alle isolerer seg, istedenfor kun de som trenger det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Abigor skrev (3 minutter siden):

Har jeg et syndrom fordi du er uenig med meg? Alle er hovedpersonen i sitt eget liv. Nå vil vel de fleste som er utsatt isolere eller begrense seg? Jeg er ikke utsatt og dermed heller ikke aktuelt for meg å begrense meg. Hvorfor er det bedre at alle isolerer seg, istedenfor kun de som trenger det?

Det er ekstremt egoistisk å kreve at alle andre skal isolere seg så du kan leve slik du vil. Det er vist at det ikke går å isolere eldre og syke. De blir alltid smittet til slutt. Helsearbeidere er unge eller har unger som smitter de og smitten spres videre til pasienter. Kan foreslå enveisbillett til Brasil hvis du vil se hvor bra det går når man gir F.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Tilbake mot 1000

Sitat

900 nye registrerte smittetilfeller

Tirsdag ble det registrert 900 nye smittetilfeller av coronaviruset i Norge. Det er 170 tilfeller flere enn gjennomsnittet de foregående syv dagene, som er på 730.

Søndag ble det registrert 574 nye smittetilfeller i Norge, mens tallet mandag var 573. Færre blir generelt sett registrert smittet på helligdager og i helgene enn i ukedagene.

Forrige tirsdag ble det registrert 1069 nye smittetilfeller.

Trenden i registrert smitte er ifølge VGs beregning synkende, mens 23 kommuner har en stigende smittetrend. Totalt er det bekreftet 100.149 smittetilfeller i Norge siden pandemiens start.

I gjennomsnitt tar det ett til to døgn fra et prøvesvar er klart til det blir registrert i meldesystemet for smittsomme sykdommer (MSIS). Tallene kan derfor gi et misvisende bilde av smittesituasjonen de siste dagene, siden det ikke kommer frem når prøven er tatt - bare når den er registrert.

 

 

Endret av Pc Lynet
  • Liker 2
Lenke til kommentar
18 minutes ago, Pc Lynet said:

Det er ekstremt egoistisk å kreve at alle andre skal isolere seg så du kan leve slik du vil. Det er vist at det ikke går å isolere eldre og syke. De blir alltid smittet til slutt. Helsearbeidere er unge eller har unger som smitter de og smitten spres videre til pasienter. Kan foreslå enveisbillett til Brasil hvis du vil se hvor bra det går når man gir F.

Ok. Vi diskuterer tydeligvis ikke det samme, så ikke noe poeng å fortsette. Hvis ikke du forstår at jeg ikke krever noe som helst av andre så spiller det ingen rolle hva jeg sier. Jeg krever akkurat det samme av alle andre som jeg krever av meg selv. At man bestemmer selv.

Du kan ta enveisbillett til nord Korea om du vil se hvordan folk lever uten frihet.

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Abigor skrev (4 minutter siden):

Ok. Vi diskuterer tydeligvis ikke det samme, så ikke noe poeng å fortsette. Hvis ikke du forstår at jeg ikke krever noe som helst av andre så spiller det ingen rolle hva jeg sier. Jeg krever akkurat det samme av alle andre som jeg krever av meg selv. At man bestemmer selv.

Du kan ta enveisbillett til nord Korea om du vil se hvordan folk lever uten frihet.

Hvis alle skal bestemme selv blir det aldri slutt på pandemien.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Pc Lynet said:

Hvis alle skal bestemme selv blir det aldri slutt på pandemien.

Og det blir slutt på pandemien nå? Folk har da bestemt selv i alle tidligere pandemier, og det ble da slutt på de og?

Det blir slutt på pandemien uansett om folk får bestemme selv eller ikke. Men det blir aldri slutt på folk som ønsker å bestemme over andre. Tro aldri at du eller noen andre får den gleden. Heller dø.

Endret av Abigor
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Yiddo10 skrev (3 minutter siden):

Da har Norge også registrert over 100.000 smittetilfeller.

Sitat

Norge har passert 100.000 registrerte smittetilfeller i pandemien

Ved midnatt bikket Norge 100.000 registrerte smittede gjennom coronapandemien. Men smittetrenden i landet peker fortsatt nedover.

https://www.vg.no/nyheter/i/pA2RMG/norge-har-passert-100000-registrerte-smittetilfeller-i-pandemien

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Abigor skrev (6 minutter siden):

Og det blir slutt på pandemien nå? Folk har da bestemt selv i alle tidligere pandemier, og det ble da slutt på de og?

Det blir slutt på pandemien uansett om folk får bestemme selv eller ikke. Men det blir aldri slutt på folk som ønsker å bestemme over andre. Tro aldri at du eller noen andre får den gleden. Heller dø.

Hvor mange er døde i Brasil eller USA? Det er ingen tegn til slutt på pandemien der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...