Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Koronaviruset i NORGE [Les første innlegg]


Simen1

Anbefalte innlegg

mr-lovalova skrev (1 time siden):

Nuvel. Fadderuka kansellert, munnbindpåbud overalt og lokale tiltak. Jeg ville ikke kalt dette et frislipp. 

Ser ut til at den ikke ble avlyst i Oslo og at de hadde opplegg ute i det fri i Frognerparken, så den var de heldige med.

https://www.dagbladet.no/nyheter/et-glimt-av-frihet/74125213

I Oslo er det halvannen måned med frislepp før alle er fullvaksinerte, noe som går hardt utover helsevesenet.

Sitat

– Sannheten er at i Oslo kommune, så har vi veldig store problemer med å holde kontroll på pandemien på grønt nivå med de virkemidlene vi har til rådighet.

https://www.nrk.no/norge/assisterende-bydelsoverlege-anders-danielsen-lie-hardt-ut-mot-myndighetenes-koronakommunikasjon-1.15629340

De som stod i kø i 3 timer for å teste seg på Bryn i går fikk merke dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DaniNichi skrev (2 minutter siden):

Må alltid opp før man kan gå ned.

 

Eh.... Det stemmer bare visst man tillater at smitten stiger først 🤡

Altså NEI, Norge hadde ikke trengt å ha en slik stigning om man hadde ventet litt med noen tiltak og ikke hatt grønt nivå ved skolestart🤷‍♀️

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Mykere overgang hadde vært smartere ja, det synes jeg allerede vi kan konkludere med. Må si meg enig i den kronikken til Anders som ble postet her. Nå setter man helseapparat og kommuner under et fryktelig press, ikke minst foreldre og skoleelever i en mye mer uforutsigbar situasjon enn ved gult nivå.

Litt artig forresten at vi snakker om Anders Danielsen Lie her, den 31. august. You know if you know.

Endret av Snikpellik
  • Liker 5
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Snikpellik said:

Mykere overgang hadde vært smartere ja, det synes jeg allerede vi kan konkludere med. Må si meg enig i den kronikken til Anders som ble postet her. Nå setter man helseapparat og kommuner under et fryktelig press, ikke minst foreldre og skoleelever i en mye mer uforutsigbar situasjon enn ved gult nivå.

Litt artig forresten at vi snakker om Anders Danielsen Lie her, den 31. august. You know if you know.

Er det samme fyr som skuespilleren?

Lenke til kommentar
Fnugle skrev (47 minutter siden):

Eh.... Det stemmer bare visst man tillater at smitten stiger først 🤡

Altså NEI, Norge hadde ikke trengt å ha en slik stigning om man hadde ventet litt med noen tiltak og ikke hatt grønt nivå ved skolestart🤷‍♀️

Smitte hadde det blitt, økning hadde det blitt, hvorfor drive dytte dette ut i evigheten som du med noen andre ønsker ?

Bedre vente til influensa er her? Eller blir det da enda en målpost du ønsker dytte fram i tid?

 

Endret av DaniNichi
Lenke til kommentar
11 minutes ago, DaniNichi said:

Smitte hadde det blitt, økning hadde det blitt, hvorfor drive dytte dette ut i evigheten som du med noen andre ønsker ?

Bedre vente til influensa er her? Eller blir det da enda en målpost du ønsker dytte fram i tid?

 

Hadde ikke gjort meg noe om de hadde ventet til alle som skal ha mulighet til å fullvaksineres, har blitt det. Må si at jeg ville blitt fryktelig irritert nå hvis jeg blir syk, to uker før min andre dose. Det gir en følelse av urettferdighet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
shockorshot skrev (4 minutter siden):

Hadde ikke gjort meg noe om de hadde ventet til alle som skal ha mulighet til å fullvaksineres, har blitt det. Må si at jeg ville blitt fryktelig irritert nå hvis jeg blir syk, to uker før min andre dose. Det gir en følelse av urettferdighet.

Livet er urettferdig, ikke sikkert du er her om 2 uker.

Skulle tro det er kollektiv glemsel på at livet IKKE kommer med noe garantier.

 

Endret av DaniNichi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
shockorshot skrev (15 minutter siden):

Livet er vanligvis ikke urettferdig. Synd hvis du opplever det slikt til vanlig.

Synd du klarte tolke det slik.

Hva som er uretferdig er at slike som deg skal dytte på oss andre tiltak slik at våre liv blir satt på vent, vi som faktisk ønsker leve , føle glede, reise, klemme, feste, stå tett i tett med andre mennesker, og egentlig bare føle oss som normale mennesker.

Det over er ikke bare i referanse til oss i Norge, men tiltak som føres rundt om i verden.

 

Endret av DaniNichi
  • Liker 5
Lenke til kommentar
shockorshot skrev (1 minutt siden):

Livet er vanligvis ikke urettferdig. Synd hvis du opplever det slikt til vanlig.

Må være slitsomt å føle at livet er urettferdig :D

noen dør pga ditt, andre pga datt.. har vært sånn gjennomtidene.  Lenge før covid19

Endret av Laffe
Lenke til kommentar
DaniNichi skrev (5 minutter siden):

Synd du klarte tolke det slik.

Hva som er uretferdig er at slike som deg skal dytte på oss andre tiltak slik at våre liv blir satt på vent, vi som faktisk ønsker leve , føle glede, reise, klemme, feste, stå tett i tett med andre mennesker, og egentlig bare føle oss som normale mennesker.

 

Føler du ikke glede i dag? Kan du ikke reise? Feste? Klemme? Har gjort det gjennom hele coronatiden uten å blitt påvirket av det. Noen av oss som ikke trod på denne pandemien og som lever like fint i dag som før "pandemien"

Endret av Laffe
Lenke til kommentar
19 minutes ago, Laffe said:

Føler du ikke glede i dag? Kan du ikke reise? Feste? Klemme? Har gjort det gjennom hele coronatiden uten å blitt påvirket av det. Noen av oss som ikke trod på denne pandemien og som lever like fint i dag som før "pandemien"

Det har du jo kunnet gjøre fordi det store flertallet av oss andre har 'trodd' på at det er en pandemi i verden, og tatt hensyn av den grunn.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
shockorshot skrev (59 minutter siden):

Hadde ikke gjort meg noe om de hadde ventet til alle som skal ha mulighet til å fullvaksineres, har blitt det. Må si at jeg ville blitt fryktelig irritert nå hvis jeg blir syk, to uker før min andre dose. Det gir en følelse av urettferdighet.

Med mindre du har en jobb som krever fysisk oppmøte, er det fullt mulig å unngå sykdom et par uker til.

Selv om du må omgås andre, går det an å holde maks avstand, bruke munnbind etc. for å minimere risiko.

Endret av Fibonacci
Lenke til kommentar
  • Evil-Duck låst og gjenåpnet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...