Gå til innhold

Får ikke koblet på 4G-modem


Anbefalte innlegg

Jeg bruker et Huawei E3372h 4G-modem koblet til min Asus-router. Dette har fungert helt fint til i går da jeg logget inn i Huawei HiLink og endret LAN-adressen til modemet til den samme som routeren. Etter dette virker ikke nettet og jeg får ikke logget på HiLink for å endre dette tilbake da adressen bare fører meg til routeren.

Jeg har byttet adressen på routeren så de ikke lenger krasjer, men fortsatt så kommer jeg meg ikke inn på HiLink. Jeg kan heller ikke finne noen "resett"-knapp på selve modemet.

Er det noen som vet hvordan man reseter dette modemet? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvd på mac'en men den ville først ikke installere noe HiLink, og kom ikke inn på noen sider uansett hvilken IP-adresse jeg prøvde i adressefeltet.
Når jeg kobler den til nå gir den meg forskjellige IP-adresser når konfigurert med DHCP, men ingen av dem fungerer heller. Det står også at adressene er selvtildelt og ikke vil få meg på nettet.

Lenke til kommentar
Fossin skrev (På 1.12.2020 den 22.09):

Har prøvd på mac'en men den ville først ikke installere noe HiLink, og kom ikke inn på noen sider uansett hvilken IP-adresse jeg prøvde i adressefeltet.
Når jeg kobler den til nå gir den meg forskjellige IP-adresser når konfigurert med DHCP, men ingen av dem fungerer heller. Det står også at adressene er selvtildelt og ikke vil få meg på nettet.

Jeg forstår ikke helt hva du har gjort for å endre IP-adressen til E3372h? Finner ikke det valget noe sted i konfig?

Jeg måtte sjekke dette fra en Windows-maskin, da programvarestøtten til Huawei under MacOS 10.15 og senere er for spesielt interesserte. Selv har jeg ikke fått E3372h i drift under MacOS i nyere tid etter "HiLink" ble sluppet i 64-bitsutgave. Ser noen opplever at det funker, mens andre har det som meg. 

Ikke at det plager meg nevneverdig i hverdagen. E3372h funker jo som den skal under andre OS så jeg holder meg til å bruke den under disse.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
inside_446486 skrev (På 3.12.2020 den 18.00):

Jeg forstår ikke helt hva du har gjort for å endre IP-adressen til E3372h? Finner ikke det valget noe sted i konfig?

Jeg måtte sjekke dette fra en Windows-maskin, da programvarestøtten til Huawei under MacOS 10.15 og senere er for spesielt interesserte. Selv har jeg ikke fått E3372h i drift under MacOS i nyere tid etter "HiLink" ble sluppet i 64-bitsutgave. Ser noen opplever at det funker, mens andre har det som meg. 

Ikke at det plager meg nevneverdig i hverdagen. E3372h funker jo som den skal under andre OS så jeg holder meg til å bruke den under disse.

Jeg endret IP'en under DHCP-fanen fra standard 192.168.8.1 til 192.168.1.1 i håp om at det kunne løse et programproblem ved å ha samme IP på modemet som routeren det står i. Programmet jeg hadde problemer med klarte ikke åpne porter riktig, og jeg tenkte det kanskje var på grunn av to "master"-IP'er.  

Problemet er at dette også er gatewayen for å logge på modem/router og 168.1.1 førte meg bare til Asus-routerens setup-side. 

Jeg endret derfor IP på routeren til 168.5.1 for å frigjøre 1.1, men jeg klarer fortsatt ikke logge på HiLink på modemet. 

Ved "ipconfig /all" viser nå Huawei-modemet ingen standard gateway uansett hvilken maskin jeg plugger det i. 

image.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...