Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Tørketrommel større enn vaskemaskin


Anbefalte innlegg

Hei,

Gikk litt fort i svingene da jeg bestilte en tørketrommel forrige uke. Dybden på vaskemaskinen er 55cm mens dybden på tørketrommelen er 63,8cm og disse skal stå oppå hverandre. Eller, får de egentlig stått oppå hverandre med den dybdeforskjellen? Eneste stablerammene jeg fant hadde maks 60cm dybde. Er det bare å returnere trommelen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stableramme på 60 cm kan stå oppå vaskemaskinen på 55 cm. Også er jeg nokså sikker på at selv om max dybde på tørketrommelen er 63.8 så vil den kunne stå på den 60 cm stablerammen. Nederste kanten på maskinen er neppe så mye som 60 cm i dybden, og beina står smalere enn det igjen.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar
Svein M skrev (18 minutter siden):

Stableramme på 60 cm kan stå oppå vaskemaskinen på 55 cm. Også er jeg nokså sikker på at selv om max dybde på tørketrommelen er 63.8 så vil den kunne stå på den 60 cm stablerammen. Nederste kanten på maskinen er neppe så mye som 60 cm i dybden, og beina står smalere enn det igjen.

Takk for svar!

Etter intens leting etter dybde på ben fant vi ut at benene faktisk er 60cm så da bør dette gå :)

Lenke til kommentar
brukernavn331 skrev (17 timer siden):

Etter intens leting etter dybde på ben fant vi ut at benene faktisk er 60cm så da bør dette gå :)

Det spørs hvor stødig den står oppå i forhold til kanten på topplaten, og hvor glatt vaskemaskintopplaten er. En stableramme er en billig forsikring for at tørketrommelen står rolig, og funker selv om vaskemaskinen er grunnere.

Lenke til kommentar

Det enklaste er sjølvsagt tørketrommel som er tilpassa til å kunne stablast på vaskemaskina, men du kan også stable tørketrommelen på andre måtar.

Eg veit ikkje kva som er din opprinnelege plan? Å sette beina på tørketrommelen direkte oppå vaskemaskinen?
Om vaskemaskinen er mindre så blir det litt meir balansering, men dette kan du kompansere for ved å f.eks. legge benkeplate i mellom for å gi større areal til tørketrommelen. Benkeplata bør då plasserast via gummiputer både for å hindre vibrasjon og for å hindre at den kan skli ut horisontalt.

Endå meir stabilt får du det dersom du bruker stableramme som er tilpassa ettersom du då også har kantar som held tørketrommelen på plass.

Skal du være endå meir proff så kan du montere heile tårnet inne i eit høgskap. Då får du veggar på sidene så er med å holde tørketrommelen på plass. Dersom du også monterer skap rett over tørketrommelen så hindrer du også at det blir plass til at tørketrommelen kan "hoppe" ut av posisjon ved usymetrisk tyngdepunkt under sentrifugering.
Du kan endog sette berre vaskemaskinen i skap og tørketrommelen oppå dette skapet igjen om det er ei meir praktisk løysing.

 

Og om alt anna svikter så kan du alltid bruke patenband 😊

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar alle sammen!

@The Avatar Planen var hele tiden å bruke en stableramme. Men jeg gjorde ikke grundig nok research på selve trommelen da jeg antok at alle tørketrommeler var 60cm eller mindre i dybde, basert på at stablerammen kunne justeres mellom 45 og 60cm dybde. 
 

Forhåpentligvis fungerer det, men det får vi endelig svar på når den blir levert og montert i morgen :p

Endret av brukernavn331
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...