Gå til innhold

Microsoft 365-funksjon lar arbeidsgivere overvåke aktiviteten til de ansatte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Der er jo ingen tvil om at dette kan misbrukes, men fra et IT administrator synspunkt gir det gode muligheter til å tilpasse og følge opp systemene. Dette er jo verktøy de fleste administratorer har hatt tilgang til i lang tid, dog i en litt annen utforming! Selv har jeg så langt brukt det for å få opp oversikt over hvilke klienter/maskiner som har lang oppstartstid (brukerne blir veldig fornøyde når du kontakter de og sier -jeg tror kanskje maskinen din sliter litt nå) Og i tillegg har jeg kunnet minne på brukerne om å bruke Onedrive/Teams istedenfor å sende filer på epost. Jeg ville dog ikke drømme om å utlevere slike persondata til en leder, like lite som om de ville få satt nytt passord på en annens konto

  • Liker 6
Lenke til kommentar
On 11/30/2020 at 12:03 PM, kvakkelakk said:

Humh?

"The analouge route"? Aldri hørt om. Hva betyr det?

Jeg forsøkte å finne ut av det, men som uttrykk for noe som ikke er enten kart- eller lydkvalitet-relatert finner jeg det bare en plass.

Og jeg forstår ikke hva skjermbilder har med overvåking og analyse å gjøre. Kan du forklare?

PrintScreen er en fin tast. Selv om verktøyet bare lagrer data 28 dager bakover i tid, så er det lett å ta vare på eldre data og sammenstille dette. Det går kanskje an å merke opp tekst og tall og lime dette inn i regneark, og da blir det enda enklere å kontrollere arbeidstakere.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...