Gå til innhold

Problemer med å legge til epostkonto på Gmail


Anbefalte innlegg

Kjøpte nylig ny Samsung mobil med Android 10.

Nå får jeg ikke til å legge til mine e-postkontoer (online.no) på mobilen lenger. Må visst gjøre det vi Gmail har jeg skjønt, siden Samsung på nyere mobiler ikke lenger har "E-post" appen sin forhåndsinnstallert på telefonene. 

Når jeg går inn på Gmail og velger legge til konto, skriver inn e-post adressen og passordet, får jeg beskjed om at det høyeste sikkerhetsnivået som er tilgjengelig ikke støttes. Og at man ikke kan åpen tilkobling til tjeneren. 

Har prøvd alt av oppskrifter og fremgangsmåter som finnes på nettet men kommer ingen vei.

Forsøkte å ringe Telenor som har tjeneren online.no, men de bare fraskriver seg ansvar, kunne ikke hjelpe kunder som hadde problemer med e-post og henviser til manualen på sidene til online.no. Men det hjelper ikke å følge denne manualen.

Er det noen eksperter her som kan bistå?

Telenor er vel så store at de kan gi faan i noen kunder som har problemer.  Og for alt jeg vet kan det være at Telenor er i ferd med å fase ut online.no siden stadig færre og færre bruker e-post som kommunikasjon i dag.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for tilbakemelding.

Kan jeg spørre om du eller noen andre vet hvor jeg evt kan gå inn å gjøre endringer som går på sikkerheten?

Jeg bruker e-post appen i Windows 10 til å sende og motta e-poster. Er her jeg må gjøre evt endringer?

Sjekket på siden min hos Telenor og e-post kontoene mine, @online.no, men der var det bare mulig å endre passord, legge til ny e-post konto osv....

Lenke til kommentar

Da må jeg jo sende oppdatert info til mange kontakter så jeg ønsker helst å unngå å skifte mail adresse. Jeg er av den gammeldagse sorten som fortsatt sverger til bruk av e-post. 

Eller misforsto jeg deg nå? Er det slik at jeg kan bruke en hvilken som helst e-post app og beholder mail adressen min? Jeg er nok på tynn is nå skjønner jeg. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
jarmush skrev (14 timer siden):

Eller misforsto jeg deg nå? Er det slik at jeg kan bruke en hvilken som helst e-post app og beholder mail adressen min? Jeg er nok på tynn is nå skjønner jeg. 

Du beholder adressen din. Det er bare appen som byttes ut.

Lenke til kommentar
jarmush skrev (På 29.11.2020 den 15.27):

Nå får jeg ikke til å legge til mine e-postkontoer (online.no) på mobilen lenger. Må visst gjøre det vi Gmail har jeg skjønt, siden Samsung på nyere mobiler ikke lenger har "E-post" appen sin forhåndsinnstallert på telefonene.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.samsung.android.email.provider

Dette er Samsung sin E-post app, bruker den selv. 

Lenke til kommentar

Lastet ned e-post appen til Samsung, siden jeg brukte denne på min forrige mobil (Samsung Galaxy s7). Fikk heller ikke satt opp mail kontoene her.

Så forsøkte jeg å skifte passord på mail kontoene mine, og da fikk jeg endelig satt opp e-mail kontoene på e-post appen til Samsung. Men får fortsatt ikke satt opp E-post konto via Gmail. Men det spiller ingen rolle lenger. Mulig det er noe med sikkerheten som ikke matcher online.no og Google's Android?

Det jeg ikke skjønner er hvorfor det ikke fungerte med mine gamle passord på e-post appen til Samsung. Riktig nok veeeeldig lenge siden disse e-mailen adressene ble opprettet, men snodig åkke som.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...