Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Pirate proxy, farlig?


Anbefalte innlegg

Har lastet ned en del forskjellige serier og filmer fra piratebay/pirate proxy-sider. Nå tenkte jeg å laste ned sopranos. Men jeg ser kommentarer fra brukere som skriver at de har fått advarsel på e-post om at ip-adressen deres er logget. Vet ikke hva det betyr. Men er det blitt farlig å laste ned større og kjente serier og filmer fra pirate proxy? Jeg vet ikke hvordan jeg skal bruke vpn, eller om det er gratis. Hva kan konsekvensene bli? Vil ikke få saksøkelsespapirer i postkassa med krav om 5 millioner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Taurean skrev (1 time siden):

Har lastet ned en del forskjellige serier og filmer fra piratebay/pirate proxy-sider. Nå tenkte jeg å laste ned sopranos. Men jeg ser kommentarer fra brukere som skriver at de har fått advarsel på e-post om at ip-adressen deres er logget. Vet ikke hva det betyr. Men er det blitt farlig å laste ned større og kjente serier og filmer fra pirate proxy? Jeg vet ikke hvordan jeg skal bruke vpn, eller om det er gratis. Hva kan konsekvensene bli? Vil ikke få saksøkelsespapirer i postkassa med krav om 5 millioner.

Som nevnt, bruk VPN. I verste fall så kan du faktisk bli dømt for det med enormt bot.
VPN er med på å sikre din telefon/pc på offentlige nettverk som hotell eller kafe og du har tilgang til Hulu, Netflix +++ i andre land.

Eg anbefaler ExpressVPN. Har brukt den i fleire år. Suveren på servere, fart og sikkerhet. Du kan installere den på 5 enheter.
NordVPN er billigere alternativ som mange liker. Eg prøvde den det ene året, men gikk tilbake til express pga fart og tilgang til tjenester.

Om du bestemmer å gå for express VPN, så kan du bruk referral link, da får både eg og du 30 dager gratis.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jaha .. da tror jeg at jeg avstår ^^ Er så tjukk i huet på sånne program.. og kommer sikkert til å kjøpe den dyreste versjonen. Ganske utrolig at de klarer å holde tritt med dette da. Ikke skjønner jeg hvordan det fungerer heller. Jaja, det har vært en good run.

Sant at 250 spenn ikke er så mye. Men jeg liker ikke tanken på at noen tjener 250 kr x 10 millioner mennesker.

Kanskje jeg kjenner noen som har det lasta ned og kan laste det over til en minnepenn eller noe sånt.

Lenke til kommentar
freddy85 skrev (4 minutter siden):

Det juridisk problemet er vel at du deler innholdet videre til andre med torrent, så hvorfor ikke bruke usenet isteden? Da kan du makse linja om du så hadde 1 gb og utvalget/innholder er mye større og bedre.

Jeg så noen skrive i kommentarfeltene at så lenge man ikke delte, eller delte på lav hastighet, som 25 kbps, så var man trygg. Jeg skjønner ikke helt hvorfor.

Lenke til kommentar
Taurean skrev (1 time siden):

Jaha .. da tror jeg at jeg avstår ^^ Er så tjukk i huet på sånne program.. og kommer sikkert til å kjøpe den dyreste versjonen. Ganske utrolig at de klarer å holde tritt med dette da. Ikke skjønner jeg hvordan det fungerer heller. Jaja, det har vært en good run.

Sant at 250 spenn ikke er så mye. Men jeg liker ikke tanken på at noen tjener 250 kr x 10 millioner mennesker.

Kanskje jeg kjenner noen som har det lasta ned og kan laste det over til en minnepenn eller noe sånt.

Som sagt ovenfor, kjøp expressVPN. 1000kr/året, men absolutt verdt det.

Husk at selskapet tjener laaangt mindre enn det. De må leie lokaler, kjøpe dyre og store servera i maaange land, drive de, betale lønn, skatt +++. For å ikke nevne det å utvikle selve programmet. Ja, de tjener på det, men slik er det med ALT du kjøper. Spm er om du får god verdi for pengene.

Å bruke VPN er enkelt. Du laster ned, installerer på maskina. Trykker på "koble til" og gløymer det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...