Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Akatisi


Gjest 30c03...082

Anbefalte innlegg

Gjest 30c03...082

Hei.

Er det noen her som har blitt diagnostisert med akatisi og har fått behandling for det?

Vet dere om det er mest nevrologer eller psykiatere som har erfaring med dette?

Dersom du har fått behandling for det, hvem var det som behandlet deg? Kan du anbefale noen?

Jeg vet ikke om jeg kan ringe rundt for å undersøke kompetansen angående dette, vanligvis så får man ikke snakket direkte med legen før timen, hverken på offentlige sykehus eller private sentre. Jeg kan jo alltid forsøke å sende en e-post til admininistrasjonen om det.

Anonymous poster hash: 30c03...082

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akatisi er ikke en egen lidelse, men en manifestasjon / symptom på noe annet.
Hvis akatisi i dette tilfellet har oppstått som følge av medikamentell behandling, da er det behandlende lege av legemidlet som skal kontaktes.
Hvis det har oppstått i samband med psykisk lidelse, da er det psykiatrien man henvender seg til.
Hvis det har oppstått i samband med nevrologisk lidelse, da er det naturlig nevrologien man henvender seg til.
Akatisi kan oppstå som en permanent tilstand som følge av forgiftning, infeksjon eller annen cerebral / nevrologisk traume. Det er da uansett nevrologien som har kompetansen her. 

Men nå er det jo slik at man ikke bare kan henvende seg til spesialisthelsetjenesten uten en henvisning. Hvis du ikke allerede mottar helsehjelp fra spesialisthelsetjenesten, da er det fastlegen som må kontaktes. 

Jeg ville tro at det er de største sykehusene som har den beste kompetansen, altså Oslo, Bergen eller Tromsø.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...