Gå til innhold

PlayStation 5-lanseringen er Sonys største noensinne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er nok sinnsykt frustrerende både for kundene å ikke minst sony og microsoft at store antall konsoller blir kjøpt opp av boter/scalpers for videresalg. Eneste måten å stoppe dette sånn som jeg ser det per nå er:

- Nettbutikkene går sammen om å lage et system for ID godkjenning. Evt bank ID godkjenning.

- Maks 1 konsoll per kunde, er kortet brukt på en nettbutikk får man ikke kjøpe i noen annen nettbutikk.

- Ikke mulig å videreselge konsollen på noen 3 parts side for høyere enn ordinær pris (finn.no,ebay etc.) skulle vært opprettet regel.

Problemet et også at scalpers tjener penger så lenge folk kjøper fra dem, stopper folk å kjøpe fra dem taper de på sikt. Men de vet at folk gjør alt for å få en ps5/XSX, de blir matet..

Er redd for at dette blir å vare veldig lenge...er for ille at scalpers har mer konsoller lagerførte enn nettbutikkene.... noe må helt klart gjøres/endres lovverk.

 

Lenke til kommentar
Ghost pirate LeChuck skrev (2 timer siden):

Kom ikke som noen overraskelse det. PS5 er helt rå. Har brukt den i 44 timer aktivt nå. Mest med Demons souls men også Cod. Synes litt synd på de som ikke har fått tak i. Selger hverken min ps5 eller Series X, det er som å selge sjelen sin.

 

Ble guybrush 3pwood bannet eller?

Endret av Øystein Rivrud
Lenke til kommentar
Stexilia skrev (9 timer siden):

Er nok sinnsykt frustrerende både for kundene å ikke minst sony og microsoft at store antall konsoller blir kjøpt opp av boter/scalpers for videresalg. Eneste måten å stoppe dette sånn som jeg ser det per nå er:

- Nettbutikkene går sammen om å lage et system for ID godkjenning. Evt bank ID godkjenning.

- Maks 1 konsoll per kunde, er kortet brukt på en nettbutikk får man ikke kjøpe i noen annen nettbutikk.

- Ikke mulig å videreselge konsollen på noen 3 parts side for høyere enn ordinær pris (finn.no,ebay etc.) skulle vært opprettet regel.

Problemet et også at scalpers tjener penger så lenge folk kjøper fra dem, stopper folk å kjøpe fra dem taper de på sikt. Men de vet at folk gjør alt for å få en ps5/XSX, de blir matet..

Er redd for at dette blir å vare veldig lenge...er for ille at scalpers har mer konsoller lagerførte enn nettbutikkene.... noe må helt klart gjøres/endres lovverk.

 

Enig i at det er en uting, men krav om verifisering med bank id og at de deler persondata syns jeg blir for meget. Til syvende og sist er det tross alt snakk om underholdningsutstyr, det brenner ikke så hardt uansett hvordan man vrir og vrenger på det. Skal dog si meg enig i Finn forslaget ditt. 

 

Jeg er gira på konsoll selv, men syns dette hysteriet begynner å bli latterlig. 

Lenke til kommentar
11 hours ago, Stexilia said:

Er nok sinnsykt frustrerende både for kundene å ikke minst sony og microsoft at store antall konsoller blir kjøpt opp av boter/scalpers for videresalg. Eneste måten å stoppe dette sånn som jeg ser det per nå er:

- Nettbutikkene går sammen om å lage et system for ID godkjenning. Evt bank ID godkjenning.

- Maks 1 konsoll per kunde, er kortet brukt på en nettbutikk får man ikke kjøpe i noen annen nettbutikk.

- Ikke mulig å videreselge konsollen på noen 3 parts side for høyere enn ordinær pris (finn.no,ebay etc.) skulle vært opprettet regel.

Problemet et også at scalpers tjener penger så lenge folk kjøper fra dem, stopper folk å kjøpe fra dem taper de på sikt. Men de vet at folk gjør alt for å få en ps5/XSX, de blir matet..

Er redd for at dette blir å vare veldig lenge...er for ille at scalpers har mer konsoller lagerførte enn nettbutikkene.... noe må helt klart gjøres/endres lovverk.

 

Kan jo innføre kommunisme i samme slengen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Stexilia skrev (18 timer siden):

Er nok sinnsykt frustrerende både for kundene å ikke minst sony og microsoft at store antall konsoller blir kjøpt opp av boter/scalpers for videresalg. Eneste måten å stoppe dette sånn som jeg ser det per nå er:

- Nettbutikkene går sammen om å lage et system for ID godkjenning. Evt bank ID godkjenning.

- Maks 1 konsoll per kunde, er kortet brukt på en nettbutikk får man ikke kjøpe i noen annen nettbutikk.

- Ikke mulig å videreselge konsollen på noen 3 parts side for høyere enn ordinær pris (finn.no,ebay etc.) skulle vært opprettet regel.

Problemet et også at scalpers tjener penger så lenge folk kjøper fra dem, stopper folk å kjøpe fra dem taper de på sikt. Men de vet at folk gjør alt for å få en ps5/XSX, de blir matet..

Er redd for at dette blir å vare veldig lenge...er for ille at scalpers har mer konsoller lagerførte enn nettbutikkene.... noe må helt klart gjøres/endres lovverk.

 

Det jeg ikke skjønner er når folk kjøper dem til 15k om de gjør det. Kan enten få en veldig kurrant Gaming PC for den prisen. Eventuelt kan man få en PS4 Pro 10 spill og 4 kontrollere for å spille nesten alle de samme spillene som på PS5 og ha råd til en PS5 når den er tilgjengelig igjen....

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...