Gå til innhold

Hva kan jeg få for en pc med ukjent problem?


Anbefalte innlegg

Jeg har kjøp meg ny pc og vil selge min gamle.

Til tider under gaming vil skjermene bli svarte og viftene til GPU kjører seg opp til 100%. Jeg må da restarte før det vil virke igjen. Spill som CS-GO og Dota 2 funker uten problemer, men diverse andre spill kan trigge dette problemet. Jeg har ikke klart å finne ut hvorfor dette skjer og har egentlig gitt opp. Hva tror dere jeg kan få solgt for når jeg opplyser om ukjent feil med maskinen og selger den "som den er".

Kabinett: Phanteks Eclipse P400
PSU: Corsair CS 650M, 650W PSU
CPU: Intel Core i7-7700 Kaby Lake Prosessor
CPU kjøler: Cooler Master Hyper TX3i Komplett Ed
Hovedkort: ASUS Strix B250F Gaming, Socket-1151
Minne: ASUS Strix B250F Gaming, Socket-1151
GPU: ASUS GeForce GTX 1060 6GB Expedition OC
SSD: Samsung PM961 SSD 256GB M.2 NVMe
HDD: Seagate Barracuda 1TB 3.5'' HDD

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prusk skrev (1 minutt siden):

Ellers, om du har kvittering på alt, og selger til en som tar feilsøk og kan du sikkert få 2-4000,- for den. 

Er jo litt dumt å selge ting med feil, bør vel helst fikses eller spesfiseres hva problemet er. men nå er vel skjermkortet litt utdatert. Er vel mere penger i det å skaffe bedre skjermkort, For meg høres det ut som varmeproblem eller viften er dårlig?

 

Lenke til kommentar

Det en ærlig sak å selge noe med feil, om man opplyser om feilen. Jeg har kjøpt PCer av perifere bekjente, hvor jeg har opplyst om at jeg sannsynligvis kommer til å finne ut av det, og selge videre med profitt. Jeg har også overtatt PCer som "har vært ødelagt", hvor jeg har sagt at jeg betaler dem xxxx om jeg finner ut av det og selger maskinen videre/beholder den.

I dette tilfellet vil PCen sannsynligvis være innenfor reklamasjonsfrist - slik at en ny  kjøper kan finne feilkilden og reklamere på produktet.

Om PCen er kjøpt og bygget av Komplett (?), så kan du reklamere på hele bygget til dem.

 

Lenke til kommentar
Prusk skrev (3 minutter siden):

Det en ærlig sak å selge noe med feil, om man opplyser om feilen. Jeg har kjøpt PCer av perifere bekjente, hvor jeg har opplyst om at jeg sannsynligvis kommer til å finne ut av det, og selge videre med profitt. Jeg har også overtatt PCer som "har vært ødelagt", hvor jeg har sagt at jeg betaler dem xxxx om jeg finner ut av det og selger maskinen videre/beholder den.

I dette tilfellet vil PCen sannsynligvis være innenfor reklamasjonsfrist - slik at en ny  kjøper kan finne feilkilden og reklamere på produktet.

Om PCen er kjøpt og bygget av Komplett (?), så kan du reklamere på hele bygget til dem.

 

Det stemmer at det er "komplett-pc". Kjøpte den sommeren 2016. Mulig jeg bare får sende den inn slik de kan se på problemet. Noe jeg burde gjøre før jeg sender den inn? Rengjøre støv osv?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...