Gå til innhold

Corsair DDR4 3600MHz går kun på 1800MHz


TKarlsen85

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig kjøpt meg ny HW. 
Alt virker som det skal, men jeg har lagt til merke at minne hastigheten viser forskjellig fra BIOS til Windows. 

Jeg bruker Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz brikker på et MSI MPG B550 GAMING EDGE WIFI hovedkort.

I BIOS viser CPU hastighet 3600MHz (Ryzen 5 3600 7nm) og DDR 3600MHz, noe som er riktig. Men da jeg starter opp Windows og sjekker hastigheten på CPU-ID eller Corsair iCUE så viser den minnehastighet på 1800MHz.

Hvorfor får jeg ikke 3600MHz hastighet? Trenger hjelp til å få opp hastigheten :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
6 minutes ago, TKarlsen85 said:

Jeg har nylig kjøpt meg ny HW. 
Alt virker som det skal, men jeg har lagt til merke at minne hastigheten viser forskjellig fra BIOS til Windows. 

Jeg bruker Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz brikker på et MSI MPG B550 GAMING EDGE WIFI hovedkort.

I BIOS viser CPU hastighet 3600MHz (Ryzen 5 3600 7nm) og DDR 3600MHz, noe som er riktig. Men da jeg starter opp Windows og sjekker hastigheten på CPU-ID eller Corsair iCUE så viser den minnehastighet på 1800MHz.

Hvorfor får jeg ikke 3600MHz hastighet? Trenger hjelp til å få opp hastigheten :)

DDR = Double Data Rate => 1800mhz ganger 2 => 3600mhz

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...