Gå til innhold

Flaut å se på Atlantic Crossing


Gjest

Anbefalte innlegg

Ok, Atlantic Crossing, er det bare meg som syns den er direkte flau å se på? At en slik dyr serie skal være så dårlig..

Overfladisk, vi kommer aldri nær nok karakterene, historien.

Dårlig skuespill, men det tror jeg har med dårlig manus og regi. Har jo sett samme skuespillerne i andre gode roller.

Fryktelig banalt, blir flau av tanken over at denne skal sendest internasjonalt.

Det var dagens rant, takk for oppmerksomheten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde store håp for denne serien, men ble veldig skuffa. Det er på ingen måte dårlig skuespill, men manus og regi som kommer til kort. Jeg er også ganske sikker på at det relativt høye budsjettet i norsk målestokk er uproporsjonalt distribuert og feil utnyttet.

Digger mange av skuespillerne, spesielt Santelmann, Helin og MacLachlan, men dialogen blir ofte både kunstig og føles unødvendig. Bildene holdes unormalt lenge på karakterene, det bærer preg av for lite råmateriale og for få bilder per scene. Scener mangler etableringsbilder som gjør det mindre troverdig. Uten å bli for kritisk mot håndverket så ble jeg også overrasket over enkel scenografi og mangel på større bilder, samt at veldig mye er statisk. En ambisiøs serie som lider av nettopp egne, for høye ambisjoner og som glemmer det viktigste. Her har det gått galt i toppen.

Når det blir mindre dialogpreget og mer action er når serien gjør jobben best, for eksempel flukten i starten. Norske serier har fått et kraftig kvalitetshopp de siste årene og vi har nå mye som er veldig bra og masse store ting på vei, men dette var skuffende så langt. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
1 hour ago, Andre1980 said:

Begynte å se denne serien nå, men det slår meg; snakket halvparten av norges befolkning svensk, ikke minst, snakket Maud svensk?

 

Kronprinsesse Märtha var svensk så ja. Dronning Maud snakket vel for det meste engelsk vil jeg tro. Hun var britisk prinsesse før hun giftet seg med prins Carl av Danmark(han som senere ble kong Haakon).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
xaco skrev (9 minutter siden):

Kronprinsesse Märtha var svensk så ja. Dronning Maud snakket vel for det meste engelsk vil jeg tro. Hun var britisk prinsesse før hun giftet seg med prins Carl av Danmark(han som senere ble kong Haakon).

Men de var søskenbarn alle sammen. Haakon og Maud=søskenbarn. Olav og Märtha=søskenbarn. Harald var den første som våget å gifte seg utenfor slekta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...