Gå til innhold

Nå kan du spille Star Citizen gratis


Anbefalte innlegg

brogamer skrev (8 timer siden):

Spillet er basert rundt Cryengine 3.7, som de bruker gjennom Amazon sin Lumberyard lisens, men de bruker nesten ingen av Lumberyards sine forbedringer siden Lumberyard er basert på en fork av cryengine 3.8. Cryengine 3.7 kom ut i 2015 så mye av koden er nok på 2015 nivå, men i dag 2020 så er det utrolig mye custom kode i SC.

Det begynte å lage spillet med CryEngine, og modifiserte veldig mye, og kalte denne versjonen Star Engine. CIG og Amazon innledet så et samarbeid, og CIG fikk Lumberyard engine, og brukte 2 måneder til å ta Star Engine inn i den nye Lumberyard motoren. Og her har CIG fortsatt å bygge på Lumberyard motoren til sitt formål og behov, og det er vel dette som også hjelper Amazon til å utvikle Lumberyard. Siden CIG utvikler ny spill teknologi som trengs for å lage et spill, med ambisjoner som ingen andre spill har i dag. 

Det som Lumberyard motoren gav til CIG var adgang til Amazon sin servere, og at de har Twitch bygget inn i dette. Serverne skal hjelpe med teknologien de jobber med nå, og som jeg vil si er neste milestonen. Og det er Server Meshing, som kort forklart er en sømløs samarbeid mellom serverne til å avlaste hverandre etter hvor vi spillerne samler oss i spillet. Det er dette som skal muliggjøre flere hundre/tusen spillere  på "samme" server. Da flere servere kan jobbe som en stor en.

Den innebygde støtten for Twitch skal hjelpe med faktisk gameplay, SC har for eksempel TV skipet RELIANT MAKO. Som er utstyrt med kamera, så du f.eks kan være reporter og filme et slag mellom to grupper og streame dette Live på en TV kanal i spillet, og ut på Twitch. Eller du driver et TV studio på Twitch, og spillere i spillet kan se på 'tv kanalen' på TVen i skipet sitt. Det er tanken, men dette kommer lengre ut i utviklingen :) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er bare fantasi det du kommer med der, når crytech saksøkte CI for kontraktbrudd var det fordi CI fremdeles brukte cryengine 3.7 og ikke lumberyard, men så fant crytek ut at de hadde solgt lisensretighetene til 3.7 til Amazon når Amazon kjøpte Cryengine for å starte på Lumberyard, det er derfor søksmålet til slutt ikke ble noe av.

Del 2 av søksmålet var at CI bare hadde lisens til å lage 1 spill, men de lager 2, men igjen det har bare noe å si om spillet faktisk blir gitt ut og etter at advokatene til crytek så på koden til CI så nektet de å fortsette med saken og crytek måtte få seg nye advokater.

Amazon Games studios har også blankt avist at CI har hjulpet dem med Lumberyard, og du trenger ikke Lumberyard for å få tilgang til AWS, 40% av internet kjører på AWS.

All skip i SC har et kamera det kalles Shadowplay.

 

Lenke til kommentar

Grafikken må vel virkelig være det aller minste problemet med dette spillet.

Derimot er det mange planeter som ikke ser veldig bra ut. Men når man ser hvor bra det kan se ut på enkelte områder, så er det nok heller snakk om å legge sjela si i å få det pent fremfor tekniske begrensninger i motoren. 

 

Endret av MrL
  • Liker 1
Lenke til kommentar
brogamer skrev (10 timer siden):

Det er bare fantasi det du kommer med der, når crytech saksøkte CI for kontraktbrudd var det fordi CI fremdeles brukte cryengine 3.7 og ikke lumberyard, men så fant crytek ut at de hadde solgt lisensretighetene til 3.7 til Amazon når Amazon kjøpte Cryengine for å starte på Lumberyard, det er derfor søksmålet til slutt ikke ble noe av.

Del 2 av søksmålet var at CI bare hadde lisens til å lage 1 spill, men de lager 2, men igjen det har bare noe å si om spillet faktisk blir gitt ut og etter at advokatene til crytek så på koden til CI så nektet de å fortsette med saken og crytek måtte få seg nye advokater.

Amazon Games studios har også blankt avist at CI har hjulpet dem med Lumberyard, og du trenger ikke Lumberyard for å få tilgang til AWS, 40% av internet kjører på AWS.

All skip i SC har et kamera det kalles Shadowplay.

 

Fantasi.. Vel får være din mening :)

Det stemmer at Crytek hadde "glemt" at Lumberyard i bunn var Cry Engine og derfor avviste dommeren, denne delen av søksmålet :)

 

Den andre hoveddelen av søksmålet var at Crytek mente at CIG hadde vist "konfidensiell" info, i CIG Bugsmashers video. Som var en serie på YT, hvor CIG viste Bugs og hvordan de løste de med urviklerverktøy. Dette ble aldri helt avklart om CIG, faktisk hadde gjort noe galt. Da CIG og Crytek inngikk forlik utenfor rette. Hva forliket innebar, har vi ikke fått vite, men det var nok noe Crytek hadde grunn til å saksøke, men langt unna hva det begynte med. 

Dette med at CIG utviklet 2 spill, ett MMO og en SP. Det ble avklart og gitt medhold til CIG av retten, i de innledende bevis framførelsen. Da CIG hadde dokumentasjon på at de fikk bruke Cry Engine til å utvikle spill på. Men at det IKKE var begrenset til ETT eller FLERE spill :)

Nei, Amazon har ikke gitt hjelp til CIG til utviklingen av spillene. Utenom tilgangen til å bruke Lumberyard. Hvorfor du nevne dette, skjønner jeg ikke helt.. Har det noe å si? 

Her er en god gjennomgang av saken :)

 

 

Hm, tror ikke du helt forstod hva jeg mente med twitch eksempelet mitt.. 🤔

Dette er ikke det samme som at du streamer det du ser på din skjerm i, på twitch. Og andre spillere må ha en browser åpen for å se/høre på. Men at f.eks dette skipet kringkaster det du filmer med kameraene på skipet. Til både din twitch kanal, og til en virtuel tv kanal i spillet, ingame. Så jeg kan se på din twitch stream, på mitt skip i et annet solsystem. F.eks, man kan vel finne ut flere måter å bruke dette systemet på. 

Men dette var egentlig bare et lite eksempel med mulighetene som Lumberyard gir tilgang til :)

Mer info her

:) 

Lenke til kommentar

10 års spillutvikling

3000 000 000,- NOK / innsamlet via crowdfunding

Spillet er i alpha

dette er søppel folkens, ikke rart det har blitt en scamboom innen spillutvikling de siste 10 årene når kidsene søtter slik søppel. steam sliter mye med slike spillsvindler

kilde: steam the trash list:

https://store.steampowered.com/curator/18710490-The-Trash-Pit/list/31363/

 

 

Endret av ex-jordbærplukkeren
  • Liker 1
Lenke til kommentar
ex-jordbærplukkeren skrev (På 27.11.2020 den 13.14):

10 års spillutvikling

3000 000 000,- NOK / innsamlet via crowdfunding

Spillet er i alpha

dette er søppel folkens, ikke rart det har blitt en scamboom innen spillutvikling de siste 10 årene når kidsene søtter slik søppel. steam sliter mye med slike spillsvindler

kilde: steam the trash list:

https://store.steampowered.com/curator/18710490-The-Trash-Pit/list/31363/

 

 

Mer korrekt 8 år(kickstarter 2012).. Og ikke kun spillutvikling, da de har startet 4 studioer og gått fra 10ish til 500+ ansatte. Nylig kjøpte de opp et spillutvikler studio som kun skal fokusere på å lage planeter/solsystemer..

 

Et slikt spill er ikke rart det fremdeles er i alpha etter min mening, hvis du vil ha Cyberpunk som et etablert studio har brukt 9 år på å utvikle. Så lanseres dette snart, så kan du kjøre rundt på en ganske stor by. Mens Star Citizen vil forsøke å få til dette på flere hundre planeter  :)

 

Jeg synes det er rart, hvis man har satt seg inn i ambisjonene, å ikke skjønne at dette krever mye tid, og mye ny teknologi innen spillutvikling for å kunne oppnå.

 

Og til slutt, hvis kids har samlet inn 3 miliarder til et spill. så har vi en lys fremtid i vente alle mann 😛 

Lenke til kommentar
FrihetensRegn skrev (På 23.11.2020 den 3.54):

Ferdig? Trenger et spill egentlig å være ferdig? Jeg spiller Eve Online og det er enda ikke ferdig. Det har vært i utvikling siden 2003 og er stadig i forandring. Star Citizen er et slikt spill som får kontinuerlige oppdateringer i dens levetid.

Det bør jo bli "ferdig". Man legger ikke ut eg spill i butikk hylla på GameStop som er i beta. 

Ferdig som at sør av funksjoner, spillbare soner ol er ferdige. Så må de selvfølgelig i etterkant komme med DLC osv 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Lush skrev (På 30.11.2020 den 1.17):

Mer korrekt 8 år(kickstarter 2012).. Og ikke kun spillutvikling, da de har startet 4 studioer og gått fra 10ish til 500+ ansatte. Nylig kjøpte de opp et spillutvikler studio som kun skal fokusere på å lage planeter/solsystemer..

 

Et slikt spill er ikke rart det fremdeles er i alpha etter min mening, hvis du vil ha Cyberpunk som et etablert studio har brukt 9 år på å utvikle. Så lanseres dette snart, så kan du kjøre rundt på en ganske stor by. Mens Star Citizen vil forsøke å få til dette på flere hundre planeter  :)

 

Jeg synes det er rart, hvis man har satt seg inn i ambisjonene, å ikke skjønne at dette krever mye tid, og mye ny teknologi innen spillutvikling for å kunne oppnå.

 

Og til slutt, hvis kids har samlet inn 3 miliarder til et spill. så har vi en lys fremtid i vente alle mann 😛 

OM du bruker de samme kriteriene for Cyberpunk som for SC så har bare Cyberpunk vært i utvikling i 3-4 år. Original release dato på SC var jo i 2014 så 2016 så beta i 2020 ect.

56UiBQk.png

Endret av brogamer
  • Liker 2
Lenke til kommentar
brogamer skrev (19 timer siden):

OM du bruker de samme kriteriene for Cyberpunk som for SC så har bare Cyberpunk vært i utvikling i 3-4 år. Original release dato på SC var jo i 2014 så 2016 så beta i 2020 ect.

56UiBQk.png

Hm, hvilke kriterier... Nå ble jo CIG etablert kun for å utvikle Star Citizen og kun det. CP2077 er jo fra et etablert studio med flere gode spill på listen sin. Ja, wikipedia mener de begynte på CP2077 med en liten gruppe i 2016, da de var ferdig med Witcher 3. Men går du mer i dybden så har det vært et prosjekt lenger, men det avhenger av hva du anser som reel utviklingstid jeg gir deg det. Men her er info jeg har det fra.  

Og mtp på bildet ditt, kritikere digger å bringe det fram, og det er sannhet i det men også en grunn til det. Men vi har gått videre fra det, gammelt tema nå :) Kort fortalt handler det om at SC backerne fikk stemme over hvilke vei utviklingen skulle gå, og det ble bestemt å gå for et spill som er mer ambisiøst enn noe annet der ute :) Og så hadde vi Chris Roberts som var altfor optimistisk ovenfor utviklingen, og noen store problemer under utviklingen. Men som sagt gammelt nytt, vi har gått videre ;) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...