Gå til innhold

Bots fikk kjøpt 150-200 PlayStation 5 på release.


Sancticus

Anbefalte innlegg

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/1BodVe/hevder-aa-ha-omgaatt-koesystemene-til-coop-og-elkjoep-fikk-kjoept-150-pla?utm_source=vgfront&utm_content=row-2

Grupperingen «Limited Heat» hevder å ha vært i stand til å forbigå nettbutikkenes køsystemer og på den måten sikre seg et sted mellom 150 og 200 Playstation 5-konsoller.

Fremdeles noen som mener at dette ikke var ett problem og at man lett kunne skaffe seg PS5 hvis man bare gadd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har vært så forbanna på butikkene som naivt tror at alt gikk ryddig for seg...

På github fant jeg en Bestbuy/Wallmart open source variant fra bird-bot (Nintendo switch harvesteren) som gjør disse kjøpa umenneskelig raskt, se min fork her https://github.com/large/PhoenixBot

Min python erfaring er ikke spesiell god, men etter 2 timer scripting hadde jeg på plass Elkjøp produkter i handlekurven og lagersjekking. Det er for idiotisk enkelt å gjøre og det finnes plenty av proxier å bruke.

Når de organiserer seg i kjøpegrupper får de noen lam som betaler utvikling og en adresse å sende varene til. Når nettbutikker har feil som kan utnyttes så blir ikke effekten liten heller da flere navn skaffer flere bokser.

 

Håper retailere tar ansvar, men tviler. Derfor blir det bot-handling neste gang

 

Edit: Jeg har ikke commitet Elkjop-klassen enda, men håper noen med mer python skills kan gjøre den bedre

Endret av Largie
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Largie skrev (På 21.11.2020 den 22.11):

Jeg har vært så forbanna på butikkene som naivt tror at alt gikk ryddig for seg...

På github fant jeg en Bestbuy/Wallmart open source variant fra bird-bot (Nintendo switch harvesteren) som gjør disse kjøpa umenneskelig raskt, se min fork her https://github.com/large/PhoenixBot

Min python erfaring er ikke spesiell god, men etter 2 timer scripting hadde jeg på plass Elkjøp produkter i handlekurven og lagersjekking. Det er for idiotisk enkelt å gjøre og det finnes plenty av proxier å bruke.

Når de organiserer seg i kjøpegrupper får de noen lam som betaler utvikling og en adresse å sende varene til. Når nettbutikker har feil som kan utnyttes så blir ikke effekten liten heller da flere navn skaffer flere bokser.

 

Håper retailere tar ansvar, men tviler. Derfor blir det bot-handling neste gang

 

Edit: Jeg har ikke commitet Elkjop-klassen enda, men håper noen med mer python skills kan gjøre den bedre

Jeg må innrømme det frister å prøve ut dette. Jeg kan bare det fundamentale innenfor Python, og har ikke begynt med noe avanserte greier. Men - er dette kriminelt? Jeg vet elgigantene gir faen, men om de plutselig skulle snu, står man da i fare for å bli straffeforfulgt? 

Lenke til kommentar
iblazeqt skrev (1 time siden):

Jeg må innrømme det frister å prøve ut dette. Jeg kan bare det fundamentale innenfor Python, og har ikke begynt med noe avanserte greier. Men - er dette kriminelt? Jeg vet elgigantene gir faen, men om de plutselig skulle snu, står man da i fare for å bli straffeforfulgt? 

Hvis du koder, skal jeg gjerne prøve det for deg :)
Føler meg rimelig "snytt" da jeg reserverte i april, og har forventet levering i mai 2021. 
Så må si meg rimelig mør på å "få tilbake min opprinnelige køplass" sett i nasjonalt perspektiv ;)

Om jeg da må albue meg frem igjen i køen med en Pyton-slange.......so be it!

 

Endret av Tor Rasmussen
Lenke til kommentar
22 hours ago, iblazeqt said:

Jeg må innrømme det frister å prøve ut dette. Jeg kan bare det fundamentale innenfor Python, og har ikke begynt med noe avanserte greier. Men - er dette kriminelt? Jeg vet elgigantene gir faen, men om de plutselig skulle snu, står man da i fare for å bli straffeforfulgt? 

Det er ikke kriminelt nei. Om kjøpet gjøres av maskin eller menneske har ingenting å si. Det er en bragd å få til en bot nå som de fleste retailere har blitt r***kjørt, noe som har fått guarden opp

Jeg ser hos Elkjøp nå kommer captcha greier på de merkeligste steder. De som hele tiden har bekreftet at alt gikk riktig for seg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...