Gå til innhold

PlayStation 5 videreselges for opptil 25 000 kroner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
cuberen skrev (5 timer siden):

Coolshop som også er Nordisk pluss englang(?) sa bare i fra litt før, der varte iallefall salget noen minutter virker det som, mens Elkjøp og Power var få sekunder?

 

Har spurt flere om dette og ikke fått svar. Hvor sa Coolshop i fra? På kundeservice sa de at jeg måte melde meg på nyhetsbrevet så fikk jeg beskjed når de kom for salg. Spurte dagen før release og de sa at de ikke kom til å selge på release pga de var tom og ikke viste når de fikk inn igjen. Samme med NetOnnet. Kontaktet kundeservice dagen før release. Nei de kom ikke til å ha noen for salg og viste ikke når de fikk inn. Platekompaniet og Cdon hadde jeg også "overvåk" på og nyhetsbrev for å bli varslet og få beskjed. INGEN av de gjorde det men tydligvis solgte alle på release..... Det kaller jeg å lyge folk rett i trynet...

Lenke til kommentar
iblazeqt skrev (51 minutter siden):

Ja, enig - derfor jeg pressiserte «en» PS5, da jeg vil anta majoriteten av de som selger besitter kun en konsoll. Mulig mine antagelser er naive. 

Ja, men selger du også en xbox, en klokke, ett par joggesko osv, alt med profitt hensyn, da er det ikke lov nei. Du er å anse som en profesjonell aktør og må være registrert. 

Lenke til kommentar
ScandiFlick skrev (7 minutter siden):

Ja, men selger du også en xbox, en klokke, ett par joggesko osv, alt med profitt hensyn, da er det ikke lov nei. Du er å anse som en profesjonell aktør og må være registrert. 

Ja, men jeg _tror_ flere hadde intensjon om å kjøpe til eget formål. Men så ser de nå at de kan få en ny konsoll + en ferietur (skattefritt) om de velger å vente i 6mnder på å få spille, og at dette ikke er en organisert virksomhet. 
 

Om jeg bruker meg selv som eksempel, så hadde jeg nok gjort det samme, og jeg har (dessverre) aldri solgt noe med profit (bor fortsatt i min første bolig). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Raul07 skrev (2 minutter siden):

Jeg skjønner det ikke, er dette ment som en spøk fra Hansen eller? 

Som jeg tolka det så mener Hansen at vedkommende lyver på seg en bror som har tatt selvmord i håp om å guilt-trippe noen til å selge han en PS5, og at dette hysteriet har gått for langt. 

Endret av iblazeqt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
ScandiFlick skrev (45 minutter siden):

Ja, men selger du også en xbox, en klokke, ett par joggesko osv, alt med profitt hensyn, da er det ikke lov nei. Du er å anse som en profesjonell aktør og må være registrert. 

Okey, bare for å legge denne død. Jeg jobba tidligere i skatteetaten og jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte over hvor mye piss som blir skrevet her. 

I rettferdighetens navn Scandi så tar du ikke helt feil så jeg refererer til noe av det flere andre har skrevet om at salg av ps5 er ulovlig fordi det visstnok skal betales skatt av salget.

Når det gjelder skatt av private salg er dette en skjønnsmessig vurdering hvor flere faktorer spiller inn. Selger man en, to eller tre ps5 er dette i alle tilfeller ikke skattepliktig. Heller ikke om du i tillegg selger en sølvvase, bestemors teppe og 4 nye vinterdekk på finn. 

Jeg driver selv med litt kjøp og salg av bruktbiler. Her har jeg anledning til å selge 5 biler i året før det blir vurdert dithen at det jeg driver med er næringsvirksomhet.

Slik folk i dette kommentarfeltet mener skattereglene praktiseres ville man ha skattet av det aller meste man selger privat. Slik er det selvfølgelig ikke og dette gjelder ps5 like mye som bestemors sjeldne teppe.

 

 

Lenke til kommentar
Juggel skrev (På 20.11.2020 den 21.28):

Det at enkelte mener at dette er straffbart og at uthenging av privatpersoner som selger en vare for en høyere pris enn man selv liker er greit, viser bare hvor tankegangen ligger.

Dette er furting, intet annet. 

Hjelpe meg for ein latterlig tankegang du viser i denne tråden. Om nåken sutrer er det du. Nei det er ikkje ulovlig å snike i køa, men det er heller ikkje ulovlig å sei si meining til ein person som sniker i køa. Eller utnytter systemet, for å grafse til seg så mykje i samfunnet som ein kan. Slutt å sutre sjøl. For dette blir rett og slett for patetisk.

Endret av Pallehysa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Jarmo låste denne emne
  • Jarmo gjenåpnet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...