Gå til innhold

PlayStation 5 - Del dine førsteinntrykk og gleder!


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

26 minutes ago, Marcuzani said:

Hehe! Sitter på en stålkrakk når jeg gamer. Og sover på gulvet. Tenk på deg selv du. Tror det holder i massevis for deg.

Sover du ikke stående med armene i kryss og puta på veggen? 😁

Fra spøk til alvor: Er det et problem at peisen er såpass nær veggmøbelet og TV?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
9 minutes ago, Snikpellik said:

Gratulerer til alle som har fått en i hus!

Kan man skru av eller ned det harry lyset fra konsollen?

Hvor lang er strømkabelen som følger med?

Er det noen forskjell på viftestøy om den står eller er liggende? Eller er den så stille at det ikke er noe tema uansett?

Jeg har ikke funnet noen måte å skru av lyset på konsollen. Strømkabelen er ca 1m, jeg bruker denne på 1.8m fra Power (59 kr) ettersom 1m var i minste laget. Viftestøy er inteteksisterende (har ikke lagt øret inntil konsollen som andre, men hører den ikke) for meg, bare brukt den stående.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Doochebag skrev (44 minutter siden):

Jeg har ikke funnet noen måte å skru av lyset på konsollen. Strømkabelen er ca 1m, jeg bruker denne på 1.8m fra Power (59 kr) ettersom 1m var i minste laget. Viftestøy er inteteksisterende (har ikke lagt øret inntil konsollen som andre, men hører den ikke) for meg, bare brukt den stående.

Takk for svar! Det er mulig 1m er for kort for meg også, så det var greit å vite. 

Er ikke så fan av slike lys, så jeg håper det kan bli en mulighet for å slå av i fremtiden. 

Lenke til kommentar

Noe lyd med disc i som det har vært tidligere, så anbefales å ta ut disc når det ikke er i bruk.

Ellers er den forsåvidt stille, kan ikke klage. ☺️
 

Eneste klagen er det oppskrytte pulse headsettet, det var overdrevne anmeldelser mtp lyd, egentlig ganske elendig. 
 

Det jeg liker best med konsollen er at de fleste nye spill ser ut som kjører på g-sync skjerm på tv, null tearing, men ikke prøvd eldre spill. Ghost of thushima har fått en skikkelig overhaling. 
Er veldig positivt overrasket, forventet bra, men faktisk over forventning. Mye for pengene i mine øyne. 
 

En nedtur var Watchdogs som fortsatt kjørte elendig 30fps, noe som overrasket, men bfi eller game motion løser det.

AC Valhalla ser bra ut men trist lyden er dårlig der men er sånn på alle plattformer, bare lite irritasjonsmoment.

Godfall ser bra ut, men litt repetivt, er nok anbefalt på tilbud, men helt ok.

Demon Souls er jo noe for seg selv, veldig bra. 
 

Er en knall start i mine øyne, synes ikke konsollen var så stor under tv benken, men er nå meg. ☺️

Det blir mange gode år fremover såfremt de kjører 60fps, gi valg i det minste. 
Ellers har brodern lånt Spiderman som han syntes så bra ut i 30fps, så høres lovende ut. 
 

Dere får kose dere masse folkens med konsollen. 10 fra meg på denne selv med et noe dårlig skvip av headset de kom med. 

 

Endret av vampyrica
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
.Marcus skrev (2 timer siden):

Sover du ikke stående med armene i kryss og puta på veggen? 😁

Fra spøk til alvor: Er det et problem at peisen er såpass nær veggmøbelet og TV?

Siden du spør :) Den henger hakket for nærme spør du meg, men en peismontør har sagt at det er OK siden varmen stråler ut glasset bort fra skjermen. Peisen brukes ikke så mye da vi har to stk, men det hender. Det kommer et kjøkken der TV henger over nyttår :)

Til info.

BE5C37C9-E72B-426F-8F94-F9071AE9BD83.jpeg

Lenke til kommentar
6 hours ago, Amored said:

Lasta ned diverse spill/apper i går kveld, og måtte rebuilde database 4 ganger på 20min. Det skremte meg litt!

Ah, skru av ps5 helt, start opp med å holde power knappen på konsollen til du hører det andre «beep» for å komme i safe mode. Så tar du rebuild database derifra, går ganske fort. Verste fall må du slette alt men denne løsningen funker for flertallet. 
 

Måtte selv gjøre det da samme skjedde her når jeg account sharet med brodern, hang seg på «please Wait» så var bare en mulighet å skru av maskinen og det var strømkabelen ut. 
 

Men det løste seg etter noe irritasjon, det slettet assassin creed når jeg gjorde det så mulig var corrupt file der, men nå stod den heldigvis på auto sync med savegame men hadde ikke spilt mye uansett. ☺️

Lenke til kommentar
1 hour ago, Marcuzani said:

Siden du spør :) Den henger hakket for nærme spør du meg, men en peismontør har sagt at det er OK siden varmen stråler ut glasset bort fra skjermen. Peisen brukes ikke så mye da vi har to stk, men det hender. Det kommer et kjøkken der TV henger over nyttår :)

Til info.

BE5C37C9-E72B-426F-8F94-F9071AE9BD83.jpeg

Takker for info! Tror jeg selv er over snittet engstelig for at det skal begynne å svi når ting er i relativ nærhet. Luksus med to peiser da, jeg har null 😤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
.Marcus skrev (29 minutter siden):

Takker for info! Tror jeg selv er over snittet engstelig for at det skal begynne å svi når ting er i relativ nærhet. Luksus med to peiser da, jeg har null 😤

Hehe! Litt råflott med to stk, men bruker bare en. Har vært skeptisk til avstanden selv, men det fungerte fint med Q6FN TV som hang der før, og da brukte vi peisen mye. Tror ikke PS5en trenger å utfordre viften ytterligere.  
 

Til noe PS5 relatert. Har du prøvd Pulse 3D headsetet? Mitt er på vei, så er litt spent på hvordan det blir. Har aldri gamet med headset før.

Lenke til kommentar
5 hours ago, Marcuzani said:

Hehe! Litt råflott med to stk, men bruker bare en. Har vært skeptisk til avstanden selv, men det fungerte fint med Q6FN TV som hang der før, og da brukte vi peisen mye. Tror ikke PS5en trenger å utfordre viften ytterligere.  
 

Til noe PS5 relatert. Har du prøvd Pulse 3D headsetet? Mitt er på vei, så er litt spent på hvordan det blir. Har aldri gamet med headset før.

Elendig lyd, en skal være vandt til dårlig lyd for å like disse dessverre. Kjøpte selv for jeg tenkte 3D ville være et hakk bedre på disse i starten, men har du allerede et godt headset i samme prisklasse+ blir det nok liggende eller gitt bort. 
 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har sjelden vært happy med Sony midrange headset / propper. Bruker Philips Fidelo X1 ( X2 og X3 erstatter disse i dag) til gaming som gir et litt større romslig lydbilde vanligvis i alle fall på PS4. Funker greit for Dolby Atmos for headset. Så lenge PS5 gir ut 3D i brukbar software så burde det funke. XOX har i alle fall nå Atmos headphone til en del titler. PS5 får vel 3D til det meste av større titler sånn jeg har forstått det teknisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Angående rebuilding av database, har jeg kun intern lagring. Opplevde én i dag også. Merkelig opplegg.

Ellers er jeg veldig fornøyd med konsollen og kontrolleren. Spilt litt Astro nå. Elsker triggerne og rumblen! Liker til og med høytaleren på kontrolleren. Skrudde alltid av den i spill på PS4, men her føler jeg den faktisk tilføyer noe. Har spilt bitte litt Demon's Souls også, og må si det ser vakkert ut. Ser at omgivelsene er kjente, men det ser allikevel så annerledes ut. Liker det veldig godt!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det med rebuild høres litt spesielt ut. Har aldri trengt det på PS3 og har vel gjort det *1* gang på PS4 i løpet av flere år.

Det forhåpentlig bare en barnesykdom som oppstår nå helt i starten. Du slår av konsollen slik den er designet for det ? Ikke det at dette vanligvis lager trøbbel, men om dette skjer får du som regel advarsel om å ikke gjøre det igjen neste gang du starter opp maskinen og du kan potensielt få trøbbel med filene i etterkant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...