Gå til innhold

PlayStation 5 - Del dine førsteinntrykk og gleder!


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hvorfor jeg ikke ser, eller finne den "explore" knappen som skal være ved siden av PSN-Store i hovedmenyen?

Ser det skal være mulig å ha YouTube/twitch overlay på skjermen på likt som man feks spiller. Men så langt har jeg ikke klart å funnet ut av dette.

 

Bortsett fra dette er jeg superfornøyd med min PS5. Hører den "summer" litt innimellom men det gjør meg ingenting. Den er sykt responsiv og en fryd å bruke. :) 

Håper noen har tips angående "explore" funksjonen, og overlay som jeg ser en del på youtube bruker :)

Skjermbilde 2020-11-26 172017.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
5 hours ago, Gringorilla said:

Da er nok din stillere enn min. Men jeg mistenker det er fordi jeg har disk stående i den. Eller at den eksterne harddisken er koblet i. Men det skal da være unødvendig at den bråker når jeg ikke spiller spillet. Har PS4 Proen og PS5 stående slik at jeg kan stå imellom dem og høre en på hvert øre, og jeg 

Jeg har også disk i den, men det går ikke mange sekundene fra man er i hovedmenyen til den roer seg. Men når den går er den definitivt litt bråkete. Jeg har heller ikke ekstern disk koblet til. 🙂

Lenke til kommentar
2 hours ago, Baldini said:

Er det noen som vet hvorfor jeg ikke ser, eller finne den "explore" knappen som skal være ved siden av PSN-Store i hovedmenyen?

Ser det skal være mulig å ha YouTube/twitch overlay på skjermen på likt som man feks spiller. Men så langt har jeg ikke klart å funnet ut av dette.

 

Bortsett fra dette er jeg superfornøyd med min PS5. Hører den "summer" litt innimellom men det gjør meg ingenting. Den er sykt responsiv og en fryd å bruke. :) 

Håper noen har tips angående "explore" funksjonen, og overlay som jeg ser en del på youtube bruker :)

Skjermbilde 2020-11-26 172017.png

Tror denne funksjonen er bare lansert i Amerika foreløpig, skal komme senere til europa

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da har PS5’en vært i hus en ukes tid. Har ikke hatt støyproblemer eller coil whine. Astro’s Playroom er en genial showcase for kontrollen og Demon’s Souls 2K20 er vakkert, utfordrende og gøy. Imidlertid må jeg si meg skuffet over launch lineup’en til både MS og Sony denne generasjonen.

Konsollen er rimelig fugly etter min mening, så den har byttet plass med XSX fra det første bildet ble tatt, og står godt gjemt bak TV’en 😅

ED96CDC1-36E8-43FF-98FB-3349708BB649.jpeg

D821214C-0925-45A3-A572-D1D3A06B9697.jpeg

Endret av DeviantFractal
  • Liker 6
Lenke til kommentar
DeviantFractal skrev (På 27.11.2020 den 16.18):

Imidlertid må jeg si meg skuffet over launch lineup’en til både MS og Sony denne generasjonen.

What?! WHAT?!?

Ingen konsoll-release noensinne har hatt en så sterk launch line-up. Selv om man ser bort fra de (sinnsykt gode) eksklusive spillene (Demon's Souls, Astro's Playroom), så er det utrolig mange AAA-titler tilgjengelig. Spider-Man Miles Morales, Marvel's Spider-Man, Sackboy, Watch Dogs Legion, AC Valhalla, NBA 2k21, Dirt 5, Immortals Fenyx Rising, og Black Ops Cold War. I tillegg har man gode, men litt mindre, titler som BugSnax og The Pathless. I tillegg har du populære og gode, men "gamle", spill som No Man's Sky, Observer Redux, Fortnite, Mortal Kombat 11 Ultimate, Maneater, Dead by Daylight, Devil May Cry 5 og Borderlands 3. Ytterligere fantastiske nye titler kommer det innenfor neste halvåret, noe som heller ikke er tradisjon. Det tar vanligvis omtrent et år.

Til sammenligning hadde PS4 følgende launchtitler:  Angry Birds Star Wars, Assassin's Creed IV Black Flag, Call of Duty Ghosts, FIFA 14, Battlefield 4, Just Dance 2014, Injustice: Gods Among Us Ultimate Edition, Lego Marvel Super Heroes, Flower, Killzone Shadow Fall, Knack, Resogun, Sound Shapes, Escape Plan, Flow. Og that's it! De aller fleste av disse er småspill, halvparten av dem er elendig, og det tok et år før vi så Little Big Planet 3 og andre store titler komme jevnlig.

PS3 (den kanskje mest miserable): Blast Factor, Call of Duty 3, Genji: Days of the Blade, Madden NFL 07, Marvel Ultimate Alliance, Mobile Suit Gundam: Crossfire, NBA 07, NBA 2K7, Need for Speed Carbon, Resistance: Fall of Man, Ridge Racer 7, Tony Hawk's Project 8, Tiger Woods PGA Tour 07, Untold Legends: Dark Kingdom. Og der stoppet det. Absolutt INGEN av disse var toppspill kanskje med unntak av Call of Duty 3 og Blast Factor (som jeg hadde det veldig gøy med i alle fall).

Orker ikke ramse opp flere, men det er samme leksa hver gang. Det virker som jo lenger tilbake i tid man går, jo færre spill var det, men likevel sutrer folk hver eneste gang. Forventer dere at det skal være 4000 spill tilgjengelig fra dag 1? Det er nemlig antallet vi er oppe i til PS4 per nå.

Spør du meg, så er man ikke en "ekte gamer" om man ikke finner MINST 4-5 spill man interesserer seg for ved denne launchen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det er ikke et eneste AAA-tittel tilgjengelig ved launch for PS5, og det vil ta noen måneder, akkurat som det gjorde med PS4, før AAA-titler begynner å melde sitt inntog. En AAA-tittel er et spill det råder konsensus om, både blant kritikere og gamere flest, at det er et spill av ypperste klasse. Det er et spill som vil regnes blant de beste på konsollen gjennom hele konsollens levetid. Spillet er også gjerne eksklusivt til en konsoll.

Nintendo konsoller er de eneste de siste 35 årene som faktisk har blitt lansert med en AAA-tittel, de eneste unntakene er originale Xbox og Sega Saturn.

Super Nes - Super Mario World
Sega Saturn - Panzer Dragoon
Nintendo 64 - Super Mario 64
Xbox - Halo (AAA-tittel). Dead or Alive 3 og Project Gotham Racing (ikke utpregede AAA-titler, men meget sterke kort)
Wii - Zelda TP. Kan også si Wii Sports, selv om spillet i seg selv var middelmådig så er det få spill som har solgt flere konsoller
Switch - Zelda Botw

Originale Xbox hadde beste konsoll launch line-up de siste 35 årene, med en utpreget AAA-tittel, og to meget sterke titler. Xbox 360 hadde også Project Gotham Racing 3 som nok var en sterkere tittel enn det PS5 kan skilte med av faktisk nye titler.

Det beste spillet til PS5 er gjenutgivelse av et PS3 spill i forbedret utgave. Miles Morales er bra, men ingen utpreget AAA-tittel. Om 5 år vil vi ikke regne det blant de beste spillene på PS5.

On 12/2/2020 at 1:54 PM, Gringorilla said:

Spør du meg, så er man ikke en "ekte gamer" om man ikke finner MINST 4-5 spill man interesserer seg for ved denne launchen.


Selvsagt fins det mye å kose seg med for gamere flest, men det er lite tvil om at de virkelig gode spillene vil først begynne å melde sitt inntog om noen måneder. Det som tiltrekker mest ved PS5/Series X de første få månedene er ikke spillene i seg selv, men heller at man er pinoeerene til å ta steget inn i neste generasjon. Man kan gjerne si at det er mer snadder å velge mellom på PS5 ved lansering, enn det pleier å være på konsoller vanligvis, men det fins ingen ordentlig storspill/systemselger, med mindre man regner med 10 år gamle Demon's Souls.

Lenke til kommentar
18 minutes ago, Balthier35 said:

... men heller at man er pinoeerene til å ta steget inn i neste generasjon.

Sony er pioneren. Du er en bruker av en konsoll utviklet av dem. Det er viktig å skjønne forskjellen, så man ikke krediterer seg selv på andres bekostning. Det er ingen prestasjon å handle en konsoll.

Endret av OrangeGiraffe
Lenke til kommentar
DeviantFractal skrev (På 27.11.2020 den 16.18):

Da har PS5’en vært i hus en ukes tid. Har ikke hatt støyproblemer eller coil whine. Astro’s Playroom er en genial showcase for kontrollen og Demon’s Souls 2K20 er vakkert, utfordrende og gøy. Imidlertid må jeg si meg skuffet over launch lineup’en til både MS og Sony denne generasjonen.

Konsollen er rimelig fugly etter min mening, så den har byttet plass med XSX fra det første bildet ble tatt, og står godt gjemt bak TV’en 😅

ED96CDC1-36E8-43FF-98FB-3349708BB649.jpeg

D821214C-0925-45A3-A572-D1D3A06B9697.jpeg

Flott Oled tv og utsikt fra leilighet . Riktig kar detta. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Balthier35 skrev (14 timer siden):

En AAA-tittel er et spill det råder konsensus om, både blant kritikere og gamere flest, at det er et spill av ypperste klasse.

Dette er ikke i nærheten av å være definisjonen, selv om det er en viss korrelasjon.
Uttrykket AAA er basert på hvor stort budsjett spillet har og har ingenting med kvaliteten å gjøre. Nesten samtlige av spillene jeg ramset opp havner i den kategorien.

Og OM det handlet om kvalitet, så er det rimelig god konsensus på både kryss og tvers om at veldig mange av disse spillene er av i alle fall NÆR ypperste klasse. Mortal Kombat Ultimate har 87 på Metacritic, AC Valhalla har 85, WRC 9 har 85, Miles Morales har 85, Demon's Souls har 92, Borderlands 3 har 91, Devil May Cry 5 har 88, Astro's Playroom har 82, Dirt 5 har 80, og nesten alle de andre jeg nevnte har over 70. Dette er sannsynligvis den høyeste gjennomsnittsscoren, og uten tvil den høyeste medianscoren, noen konsoll har hatt noensinne, uavhengig av måletidspunkt i levetiden. 

Dere må virkelig lære dere å skille mellom det at det ikke er noen spill for DERE og det at det ikke er noen spill i det hele tatt.

  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Blu-Boss skrev (På 15.12.2020 den 8.48):

I følge sporingen til Posten så skal jeg motta konsollen på torsdag.
Noen tips for en noob når det gjelder innstillinger på konsollen?
Leste feks for noen uker siden at "hvilemodus" bør deaktiveres inntil videre,gjelder det fortsatt?

Hadde ingen utfordringer knyttet til hvilemodus på min. Tror det har blitt fikset :) 

Lenke til kommentar

Om man har ladestasjonen for håndkontrolleren ser hvert fall jeg ingen grunn til å benytte hvilemodus. Det tar meg 23 sekunder fra jeg trykker på PS logoen på kontrolleren, til jeg er fullt innlogget og systemet oppe og går, og da fra tv og konsoll var helt avskrudd. Om man ikke klarer å vente denne korte tiden, da føler jeg det kanskje er en tur ut for å trekke litt frisk luft som burde være valget i stede for. Man kan jo i tillegg skru på alt av dippeduttene og så gå på do, eller kokkelere sammen noe på kjøkkenet, eller hva som helst annet, så merker man jo ikke denne "ventetiden" overhodet. 

Jeg hadde ingen planer selv om å skaffe ladestasjonen på forhånd, men da var jeg i den tro at man kunne lade kontrolleren uten at konsollen behøvde å stå "på". Jeg er nå takknemlig for at jeg har skaffet den, da det forenkler det hele da man jo kan skru på konsollen med kontrolleren i tillegg, så man slipper alt dette frem og tilbake greiene.

Lenke til kommentar
OrangeGiraffe skrev (1 time siden):

Om man har ladestasjonen for håndkontrolleren ser hvert fall jeg ingen grunn til å benytte hvilemodus. Det tar meg 23 sekunder fra jeg trykker på PS logoen på kontrolleren, til jeg er fullt innlogget og systemet oppe og går, og da fra tv og konsoll var helt avskrudd. Om man ikke klarer å vente denne korte tiden, da føler jeg det kanskje er en tur ut for å trekke litt frisk luft som burde være valget i stede for. Man kan jo i tillegg skru på alt av dippeduttene og så gå på do, eller kokkelere sammen noe på kjøkkenet, eller hva som helst annet, så merker man jo ikke denne "ventetiden" overhodet. 

Jeg hadde ingen planer selv om å skaffe ladestasjonen på forhånd, men da var jeg i den tro at man kunne lade kontrolleren uten at konsollen behøvde å stå "på". Jeg er nå takknemlig for at jeg har skaffet den, da det forenkler det hele da man jo kan skru på konsollen med kontrolleren i tillegg, så man slipper alt dette frem og tilbake greiene.

Hvilemodusen e jo kjekk å ha sånn at spill kan laste ned over natta og at spill oppdateres automatisk uten at konsollen må stå på hele tiden.

Lenke til kommentar

Hva er i veien med å skru av tv og eventuelt lydanlegg, og kun la PS5'en stå på over natta om man absolutt skulle behøve å laste ned noe på nattestid?

Det er jo åpenbart utfordringer til hvilemodusen per dags dato, og det har vært det tidligere ved PS4, så da gjør hvert fall jeg personlig alt jeg kan for å la være å be om problemer. Såklart KAN det gå bra, men jeg ser meg alltid til begge sider om jeg skal krysse et gangfelt selvom det KAN gå bra selv om jeg lukker både øyne og ører...

Som sagt, jeg ser ingen grunn til å benytte modusen.

Lenke til kommentar
15 hours ago, DeviantFractal said:

Har overhodet ikke hatt problemer med hvilemodus, verken med PS4 eller PS5. Kjør på med hvilemodus, så er konsollen oppe og gå raskere, du kan laste ned spill til konsollen via PS Appen, alle spill er alltid oppdatert og oppdateringer til konsollen lastes ned og er klar til installasjon 👌

På planeten Tellus befinner det seg ca. 7,8 milliarder mennesker. Du er kun ett av dem.

Endret av OrangeGiraffe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...