Jump to content
HKS

AMD RDNA2 - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger

Recommended Posts

FIkk bestilt meg Asus 6800 kortet da det virka å være siste som var igjen på lager. Litt usikker på om jeg beholder det eller ikke, ble litt revet med når jeg først kom meg inn i systemet... Står mest mellom det og et 3070, selv om 6800 xt ikke var så fryktelig mye dyrere... Men spiller uansett kun i 1080p per nå, og ikke den mest kresne. Følte at det var på tide å oppgradere fra et 1080 kort (ikke Ti utgave), men blir litt usikker på om 6800 er verdt pengene, alt tatt i betraktning. Har riktignok nylig oppgradert til en bra AMD-rigg, så har mulighet for å få en fordel av SAM om jeg skaffer meg en 5000 series cpu utpå nyåret en gang.

Ikke fått mail enda hverken med bekreftelse eller avvisning, men står fortsatt som reservert på ordresiden, med grønn firkant... 

Edited by ZprMario
  • Like 2

Hvis det sto en på lager når du bestilte, har du mest sannsynlig ikke fått noe kort. Lagerstatusen til komplett er ikke real time. Er det noen som har fått bekreftelse epost fra Komplett om at de får kort? Jeg snakker ikke om ordrebekreftelsen.

• Innsiktsfullt 1

Komplett har bekreftet over mail at jeg er en av de heldige. Jippi! Det er et "men" her dog:

Dessverre har vi ikke alle kortene på lager enda, men vi forventer at alle skal ha mottatt kortene sine iløpet av 1-2 uker.

Strålende fornøyd uansett!

• Like 3

Kjære kunde,

Du er en av ekstremt mange entusiaster som vil kjøpe første levering av nye AMD Radeon RX 6000-serien hos Komplett. Interessen var enorm, og dessverre har vi ikke fått levert nok grafikkort til alle som ønsket å bestille. Din ordre er en av mange som vi ikke kan levere, og det beklager vi.

Kortet som ble solgt i denne første runden er fra et begrenset opplag som AMD ikke vil produsere flere av. Vi kommer derfor til å kreditere din ordre. Kontakt oss gjerne dersom du har noen spørsmå

De nærmeste ukene venter flere Radeon RX 6000-lanseringer med ulike modeller fra partnerprodusenter. Følg med på Komplett.no for å se når nyhetene dukker opp i sortimentet!

// Hilsen oss på Komplett

2 minutes ago, hOLaa said:

Kjære kunde,

Du er en av ekstremt mange entusiaster som vil kjøpe første levering av nye AMD Radeon RX 6000-serien hos Komplett. Interessen var enorm, og dessverre har vi ikke fått levert nok grafikkort til alle som ønsket å bestille. Din ordre er en av mange som vi ikke kan levere, og det beklager vi.

Kortet som ble solgt i denne første runden er fra et begrenset opplag som AMD ikke vil produsere flere av. Vi kommer derfor til å kreditere din ordre. Kontakt oss gjerne dersom du har noen spørsmå

De nærmeste ukene venter flere Radeon RX 6000-lanseringer med ulike modeller fra partnerprodusenter. Følg med på Komplett.no for å se når nyhetene dukker opp i sortimentet!

// Hilsen oss på Komplett

Den fikk jeg også nå. Bare å prøve igjen i desember :)

StianBB skrev (2 minutter siden):

Den fikk jeg også nå. Bare å prøve igjen i desember :)

Når er det AIB-kortene blir lansert? Bare random fremover eller er det en spesifikk dato satt? 

Dudeliduu skrev (Akkurat nå):

Fikk ikke jeg heller, men det var kanskje like greit. Tror jeg burde vente på at jeg får den bestilte 3080 TUF OC

Ser den (meget bra kort TUF OC), men er så irriterende at den hele 1650 kr dyrere enn ved launch. Hadde den enda kostet rundt 8200-8500 kr, så hadde nok jeg også kjøpt den i dag. Nå koster den 9900 kr, og da ble plutselig for meg 6800 XT et mye bedre kjøp. 

• Like 3

At det er så sinnsykt mange som skal oppgradere skjermkort :p Enten er det bare at de får få kort, ellers så er det et villt antall som alle skal oppgradere. 

Nopez skrev (1 minutt siden):

Jeg så ikke kortene hos komplett, og jeg ser de ikke nå heller? Noen andre som har det prolemet?

Utsolgt og fjernet fra nettsiden.

• Like 1
  • Innsiktsfullt 1

Nopez skrev (1 minutt siden):

Jeg så ikke kortene hos komplett, og jeg ser de ikke nå heller? Noen andre som har det prolemet?

De er fjernet, da det bare var svært limited supply. De kommer ikke for salg igjen (ref. kort).

Frykt ikke. Det kommer custom AIB kort neste uke (25 Nov) fra alle de vanlige leverandørene som Sapphire, XFX, Asus, MSI etc, og det vil nok være en god del mer supply av det. (selv om det garantert blir utsolgt).