Gå til innhold

AMD RDNA2 - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


HKS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
4 minutes ago, Heiti said:

Bestille 3080 fra hvor? Virker som etterspørselen er mye større der. Har selv et 3070 på vei i posten nå, og det ble solgt ut på minutter.

Dårlig formulert fra min side, mente at da bestiller jeg bare fra Nvidia og venter til de kommer en gang neste år. Bedre det enn å belønne AMD med et kjøp for løgnen deres. Men kan jo vere andre problem som har forsinket leveranse til butikker så skal ikke selge bjørnen før skinnet er skutt helt enda. Men lover ikke bra det som har komt fram til nå på diverse forum.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
TER skrev (9 minutter siden):

Kjenner jeg blir litt provosert dersom dette stemmer, holdt av fra å kjøpe til nå. Er ganske sikker jeg så en tweet fra amd ansatte som sa at det skulle være mye større kvanta denne releasen. Tror det blir bare å bestille ett 3080 og vente dersom dette stemmer. Nvidia har ivertfall ikke løyet for kundene sine.

Er helt enig. 

Det verste er at AMD ikke har gitt ut noe mer informasjon i ettertid, og en får heller ikke info av butikkene som skal selge kortene. Jeg måtte også ta kontakt med Komplett og fikk samme beskjed om at de blir lagt ut som "motta varsel" i dag. 

 

AMD hadde en god mulighet til å ta en stor markedsandel, men ser ut som de skyter seg selv i foten.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
TER skrev (1 minutt siden):

Dårlig formulert fra min side, mente at da bestiller jeg bare fra Nvidia og venter til de kommer en gang neste år. Bedre det enn å belønne AMD med et kjøp for løgnen deres. Men kan jo vere andre problem som har forsinket leveranse til butikker så skal ikke selge bjørnen før skinnet er skutt helt enda. Men lover ikke bra det som har komt fram til nå på diverse forum.

Jeg klarer ikke helt å forstå hvorfor det skulle være så begrenset produksjon i år? Produksjon av skjermkort og cpu er i stor grad automatisert, og burde ikke være direkte påvirket av viruset. Dårlige yields kanskje? Eller en senvirkning fra nedstigningen i vår?

Lenke til kommentar

Fra Komplett:

Informasjon om Radeon RX6800 og 6800XT
I dag lanseres tredjepartsmodeller av AMDs nye grafikkortserie: Radeon RX6800 og 6800XT.
Dessverre så viser det seg at tilgangen på disse kortene er ekstremt lav, og vi vil kun motta et fåtall kort fra produsentene. Slik det nå ser ut er produksjonshastigheten hos ASUS, MSI, Sapphire og alle andre partnerprodusenter svært lav, og ventetiden for levering av kort er ventet å bli lang. Vi kommer til å åpne for at du kan velge å motta varsling for når vi åpner for salg av kortene, men per nå vil vi kun vise dem frem på våre sider uten mulighet for bestilling.

Du kan være sikker på at vi gjør alt hva vi kan for å få tak i så mye kort som overhodet mulig når situasjonen rundt levering er bedre, og ber dere alle ha tålmodighet rundt levering.

 

Ref: https://www.komplett.no/kampanje/129164/amd-radeon-6000-series

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg pushet videre hos komplett da siden deres sier "i dag lanseres" og "vi får kun inn noen få"

De få som kom inn skulle selges, men han kunne ikke svare på om det var i dag. Jeg følgte opp med om det var AMD som påla ham å ikke svare og da fikk jeg "hadde jeg bare vist så skulle jeg virkelig hjulpet deg"

Håpløst...

Men noe skjer 1500 i dag uansett.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, gobyfly said:

Jeg pushet videre hos komplett da siden deres sier "i dag lanseres" og "vi får kun inn noen få"

De få som kom inn skulle selges, men han kunne ikke svare på om det var i dag. Jeg følgte opp med om det var AMD som påla ham å ikke svare og da fikk jeg "hadde jeg bare vist så skulle jeg virkelig hjulpet deg"

Håpløst...

Men noe skjer 1500 i dag uansett.

Du snakker hvertfall med ålreite folk som virker genuine. Hver gang jeg er på komplett chatten får jeg folk som er late og bruker ferdigsydde svar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...