Gå til innhold

Tips: Beste gaming-TV til Xbox og PlayStation5


Mala

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Mala said:

Nå drukner sikkert denne videoen i gleder og tårer her inne, men relevant i tiden fremover:

 

 

Beste er vel å vente til neste år om en ikke har en gammel tv selvfølgelig. Er jo desverre ingen feilfri 2.1 tvr på markedet, blir litt som når vi kjøpte HD ready tv for å se året etter var det selvfølgelig mye bedre noe som skjer neste år og få spill kommer i 120 fps innen den tid til at det er verdt det. 
 

Til og med komplett har vært så fair å si at jeg ikke burde tenke på oppgradering i år (har en q9fn) og ville faktisk gått for topp modellen til Samsung, men dessverre ikke vært det beste året å kjøpe tv noe som er synd mtp nye konsoller men nå tar det tid før de bruker kraften ordentlige på begge konsoller så da er det et tips å vente med tv kjøp. Finnes utallige seriøse reviewere innen tv der ute til å backe dette uten at jeg trenger å linke. Fomo er vel en av de bedre på YouTube.

Men har vært mye pepper om komplett men de var nå ærlig ved å ikke prøve å lure til seg et tv salg på 60 000.- men har nå alltid hatt et godt forhold med dem foruten en ps4 DoA hvor jeg ble satt bakerst i køen når jeg leverte tilbake. 😂 Skulle nok sendt til Sony istedet gitt, så hvis noen får en defekt konsoll, ikke risk med butikk og få heller den fikset eller ny på 7-10 dager fra Sony.  ☺️
 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spennende tråd! 

Personlig har jeg tidligere handlet meg ny Playstation ved kjøp av ny tv (PS3 på 1080p, Ps4 Pro på HDR)

Har nå en LG C6 OLED hjemme som jeg forsåvidt er meget fornøyd med både bilde og funksjoner på. (til og med 3D er jeg fornøyd med de ca 4 gangene jeg har benyttet det 😅) 

Har også fått meg pc med 240 Hz monitor, og selv om jeg aldri tidligere har hengt meg opp i fighten mellom 30/xx fps osv,  så må si at etter å ha spilt Rocket League på PCen så er det helt umulig å spille det på konsoll og tv. Det er så utrolig stor forskjell på tiden fra man trykker til noe skjer.  Dette har gjort at jeg ikke lenger ser på konsoll/tv som et verktøy for skikkelig competitive gaming lenger, da spesielt for spill som krever mange raske små justeringer.

 

Kan noen oppsummere kort hva som er USPer på nye konsoller som man bør handle ny tv for er nå?

Er vi kommet dit at TVer og konsoll kan måle seg med og PC og PC-monitor i forhold til responstid nå?

 

Lenke til kommentar
glx-rider skrev (7 minutter siden):

Spennende tråd! 

Personlig har jeg tidligere handlet meg ny Playstation ved kjøp av ny tv (PS3 på 1080p, Ps4 Pro på HDR)

Har nå en LG C6 OLED hjemme som jeg forsåvidt er meget fornøyd med både bilde og funksjoner på. (til og med 3D er jeg fornøyd med de ca 4 gangene jeg har benyttet det 😅) 

Har også fått meg pc med 240 Hz monitor, og selv om jeg aldri tidligere har hengt meg opp i fighten mellom 30/xx fps osv,  så må si at etter å ha spilt Rocket League på PCen så er det helt umulig å spille det på konsoll og tv. Det er så utrolig stor forskjell på tiden fra man trykker til noe skjer.  Dette har gjort at jeg ikke lenger ser på konsoll/tv som et verktøy for skikkelig competitive gaming lenger, da spesielt for spill som krever mange raske små justeringer.

 

Kan noen oppsummere kort hva som er USPer på nye konsoller som man bør handle ny tv for er nå?

Er vi kommet dit at TVer og konsoll kan måle seg med og PC og PC-monitor i forhold til responstid nå?

 

C6 en Lg klassiker... er helt klart min favoritt oled år 2016. Kjøpte en G6 65 selv da. Og en E6 i fjor som selgeren angret å kjøpte den tilbake for 8000kr mere en hva jeg betalte han.  
 

My mere renere 4K på dagens Lg oled en i 2016 som har en litt fuzzy 4K når man har en 2016 sidem av en nyere.

men fantastisk 3D på dem ... helt magisk

 

Endret av samco
  • Liker 1
Lenke til kommentar
samco skrev (4 minutter siden):

C6 en Lg klassiker... er helt klart min favoritt oled år 2016. Kjøpte en G6 65 selv da. Og en E6 i fjor som selgeren angret å kjøpte den tilbake for 8000kr mere en hva jeg betalte han.  

Ja, håpet du skulle se denne ;) Mener jeg benyttet en del tid her på forumet før jeg gikk for den faktisk, og forundrer meg ikke om du var en av de som anbefalte varmt.

Men hva tenker du om det som kommer nå og mine spm? Er det så store forskjeller på modeller i nærmeste fremtid? 
 

Endret av glx-rider
Lenke til kommentar
glx-rider skrev (Akkurat nå):

Ja, håpet du skulle se denne ;) Mener jeg benyttet en del tid her på forumet før jeg gikk for den faktisk, og forundrer meg ikke om du var en av de som anbefalte varmt.

Men hva tenker du om det som kommer nå og mine spm? Er det så store forskjeller på modeller i nærmeste fremtid? 
 

Jeg venter på Samsung QD oled selv tror det blir et kjempe løft på oled hdr lystyrke. Beholde min C9 og Panasonic 950 til da.

om du skal spille du gjør ikke noe feil med en Black friday Lg 2020 å selge den videre siden er et bra løft fra din C6.

3D oled selges for bra med penger så om du skal selge engang ikke selg den billig legg den ut til dagens priser minst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg oppgraderte tv mitt i år da jeg hadde en 8 år gammel samsung tv 40 tommer, så kjøp samsung Q80T 65 tommer da jeg ble anbefalt og kjøp dette tv pluss lydplanke HW-Q96R, må si meg veldig fornøyd med dette tv kjøpet, så det gledes til tirsdag da jeg endelig kan teste tv på ps5. Så har bare brukt det til ps4 hitt til, og må si meg imponert over bilde kvaliteten du får når du bruker game mode.

Lenke til kommentar
22 hours ago, moggi92 said:

Jeg oppgraderte tv mitt i år da jeg hadde en 8 år gammel samsung tv 40 tommer, så kjøp samsung Q80T 65 tommer da jeg ble anbefalt og kjøp dette tv pluss lydplanke HW-Q96R, må si meg veldig fornøyd med dette tv kjøpet, så det gledes til tirsdag da jeg endelig kan teste tv på ps5. Så har bare brukt det til ps4 hitt til, og må si meg imponert over bilde kvaliteten du får når du bruker game mode.

Hvor mye betalte du for den?

Vurderer samme tv.

Lenke til kommentar
Selvin skrev (6 minutter siden):

Vurderte ny LG CX / GX om det skulle komme noen gode tilbud på Black Friday, men gitt HW problemer med VRR som LG har så ser det ut til at det generelt er lurt å vente til HDMI 2.1 specen fungerer som den skal og barnesykdommene er luket bort :) 

Jeg tror ikke det vil være et veldig stort problem. De aller fleste spill vil vel låse til enten 60 eller 30 fps for det meste (om ikke 120). Så lenge frame raten er konstant, så har det ingenting å si. Og det var vel kun i mørke scener at dette var en greie?

Lenke til kommentar
16 minutes ago, MrMarbles said:

Jeg tror ikke det vil være et veldig stort problem. De aller fleste spill vil vel låse til enten 60 eller 30 fps for det meste (om ikke 120). Så lenge frame raten er konstant, så har det ingenting å si. Og det var vel kun i mørke scener at dette var en greie?

Ja, det stemmer vel, var problemer med gammakurven. Jeg har allerede en veldig god FALD LCD fra 2016 med HDR og 4K så helt OK å vente litt, forhåpentligvis der vi forbedringer allerede i 2021-modellene.

Lenke til kommentar

Hva ville dere si er gode alternativer for TVer med 4K 60 Hz til under 10000kr? 

Skal ikke kjøpe noe ny konsoll med det første, men det kunne vært greit å fått en tv med 4K og HDR til min Xbox One X i mellomtiden. Spesielt siden jeg kun har brukt en eldre 1080p LCD tv fram til nå.

Det er ikke verdens undergang om de ikke har HDMI 2.1. Mye viktigere med VRR og HDR for min del. 

Lenke til kommentar
McShortFuse skrev (20 timer siden):

Hva ville dere si er gode alternativer for TVer med 4K 60 Hz til under 10000kr? 

Skal ikke kjøpe noe ny konsoll med det første, men det kunne vært greit å fått en tv med 4K og HDR til min Xbox One X i mellomtiden. Spesielt siden jeg kun har brukt en eldre 1080p LCD tv fram til nå.

Det er ikke verdens undergang om de ikke har HDMI 2.1. Mye viktigere med VRR og HDR for min del. 

En brukt oled fra Finn.

Lenke til kommentar
MrMarbles skrev (På 21.11.2020 den 11.21):

Jeg tror ikke det vil være et veldig stort problem. De aller fleste spill vil vel låse til enten 60 eller 30 fps for det meste (om ikke 120). Så lenge frame raten er konstant, så har det ingenting å si. Og det var vel kun i mørke scener at dette var en greie?

Kjører ikke CoD 120?

https://www.google.com/amp/s/www.eurogamer.net/amp/2020-11-12-infinity-ward-adds-120fps-to-call-of-duty-warzone-on-xbox-series-x-doesnt-tell-anyone

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...