Gå til innhold

PlayStation 5: Bestilling, levering, forsinkelse og fortvilelse - Frakt og lagerstatus


Gjest Slettet-404071
Melding lagt til av Evil-Duck

Diskusjon om scalping, skryting av sin egen scalping eller scripting for å få tak i konsoller skal ikke diskuteres i tråden her.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann. Nytt Diskusjon medlem i dag, men har lest i trådene her i ny og nè. Registrerte meg på Prisjakt appen i håp om å muligens forenkle denne "kampen" om å skaffe seg PS5 omsider. Har ikke store forhåpningene, men tuben med tålmodighet starter å likne majonestuba til en gjerrigknark, rullet til siste ende...om folk har andre tips som har funket for dem eller folk de kjenner, så tar jeg gjerne imot det. Har hørt snakk om at folk har fått god napp/flaks gjennom Elkjøp, har det seg slik da at man burde følge dem på Instagram/Facebook, eller kan man bare gå på nettbutikken deres?

Lenke til kommentar
Slumpenissen skrev (4 timer siden):

Heisann. Nytt Diskusjon medlem i dag, men har lest i trådene her i ny og nè. Registrerte meg på Prisjakt appen i håp om å muligens forenkle denne "kampen" om å skaffe seg PS5 omsider. Har ikke store forhåpningene, men tuben med tålmodighet starter å likne majonestuba til en gjerrigknark, rullet til siste ende...om folk har andre tips som har funket for dem eller folk de kjenner, så tar jeg gjerne imot det. Har hørt snakk om at folk har fått god napp/flaks gjennom Elkjøp, har det seg slik da at man burde følge dem på Instagram/Facebook, eller kan man bare gå på nettbutikken deres?

Angående Elkjøp, følg Elkjøp Gaming på Insta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
7 hours ago, Slumpenissen said:

Heisann. Nytt Diskusjon medlem i dag, men har lest i trådene her i ny og nè. Registrerte meg på Prisjakt appen i håp om å muligens forenkle denne "kampen" om å skaffe seg PS5 omsider. Har ikke store forhåpningene, men tuben med tålmodighet starter å likne majonestuba til en gjerrigknark, rullet til siste ende...om folk har andre tips som har funket for dem eller folk de kjenner, så tar jeg gjerne imot det. Har hørt snakk om at folk har fått god napp/flaks gjennom Elkjøp, har det seg slik da at man burde følge dem på Instagram/Facebook, eller kan man bare gå på nettbutikken deres?

Tror nesten du burde legge in distill hvis du vil sikre deg, flere og flere som bruker så vanlige metoder begynner å bli vanskeligere helt ærlig. 
Kan følge med på den andre tråden for varslinger, men scalpere jobber nok aktivt før jul nå så like greit å bruke samme metode.

Vært lite slipp i det siste og det blir også mindre slipp fremover ifht før da Skandinavia har fått mange konsoller og ikke har samme prioritering som andre land som ligger etter nå, så vi vil ikke se like mye/ofte som vi gjorde en periode. Markedet er snart mettet nå også, å selge en konsoll i distriktet mitt begynner nesten å bli vanskelig, men vært flere flinke til å selge til folk som trenger så stresser ikke selv lengre nå. 
 

Men huk av på ps5 varsel på tilgjengelig tråden i det minste, men beste er nok distill nå som det blir lite fremover. 
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
13 hours ago, Slumpenissen said:

Skjønner jeg må tenke litt utenfor boksen om dette skal ordne seg. Takker for tips, skal registrere meg på Instagram og sjekke ut Distill. Har lyst på PS5 før nyåret om mulig, men ikke på Finn.no nivå.

Har solgt på Finn til innkjøpspris, dog lokalt som folk plukker opp så er verdt å følge med der også, men anbefalning er vel å kjøpe lokalt da en ofte har lest og noen jeg har solgt til har blitt lurt, men følg med for det er ikke alle som tenker et par tusinger er verdt å  bygge opp marked for scalpere hvor vi ender med dyrere ting i fremtiden, kortsiktig raske penger som ender dyrere på annet i fremtiden. 
 

edit; lurt av andre men antar folk tok den. ☺️

Endret av vampyrica
Lenke til kommentar

Jeg synes nettbutikkene burde være flinkere til å legge til rette for registrere kunder som ønsker seg produktet.

Her kunne de f.eks registrert og vedlikeholdt ønskelistene slik nettbankene f.eks. ber en om å bekrefte at kontaktinformasjon er det samme som før (gjort dette med noen ukers mellomrom). Da hadde man ihvertfall ha fått meldt videre til produsent et tydeligere behøv, som i sin tur kanskje hadde kunnet øke produksjonskapasitet.

Det vil jo uansett være et voldsomt etterslep på produksjonskapasitet, men det hadde kanskje gitt intesiv om å øke den enda mer enn de allerede syssler med?

Lenke til kommentar
45 minutes ago, G said:

 Da hadde man ihvertfall ha fått meldt videre til produsent et tydeligere behøv, som i sin tur kanskje hadde kunnet øke produksjonskapasitet.

Det vil jo uansett være et voldsomt etterslep på produksjonskapasitet, men det hadde kanskje gitt intesiv om å øke den enda mer enn de allerede syssler med?

Produksjonen hos feks TSMC bokes jo typ minst 12 mnd før. Og det tar flere år for TSMC at åpne opp nye FABs. FABs som er drittdyre og svære så bare Samsung og TSMC i prinsipp kan gjøre det og det er ikke sikkert de kommer ha samme demand så de kanskje taper peng på en ny FAB mtp de er sykt dyre. At signe opp hos Elkjøp eller ens Sony betyr ikke noe da.

BMW skal jo fjerne touchscreens pga halvledermangel. https://www.autoblog.com/2021/11/05/bmws-losing-touchscreen-functionality/

Endret av rfm
Lenke til kommentar
Slumpenissen skrev (13 minutter siden):

Har ett spørsmål jeg føler vil spare meg noe stress/tid om noen kan svare på det. Når på dagen og når i uken er det vanligst at nettbutikker får inn nye varer som konsoller og lignende? Distill kjører jo på i bakgrunnen av seg selv, men hadde hjulpet mye å visst når omtrent det er "viktigst" å følge med.

Får vel varsling på sms om en abonnerer

Det er ingen enkel sak å følge med hele tiden, kan komme slipp når du er opptatt med noe, og de kommer uten forvarsel, har sett det har kommet tidlig på morgenen eller natt når folk flest ikke følger med

Cdon har pleid å legge ut forhåndsbestillinger, men de fjerner ps5 fra nettsiden når de ikke har på lager

Elkjøp har hatt lotteri lenge som alle andre har vunnet i, vil ikke påstå kjangsen for å vinne er veldig høy (vært med sikkert 6 ganger uten å vinne der) 

Endret av Mechablast
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Halky said:

Dere som er "nye" på PS5 fronten kan ikke klage så mye føler jeg 😅

Er verre for oss som har forhånds bestillinger inne fra i fjor høst og som enda ikke har fått maskinene våres 🙈

Vås. Er ikke noen konkuranse hvem dette er minst eller mest plagsomt for.

Endret av Slumpenissen
Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
  • Uderzo gjenåpnet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...