Jump to content
Øystein

PlayStation 5: Bestilling, levering, forsinkelse og fortvilelse - Frakt og lagerstatus

Evil-Duck

Diskusjon om scalping, skryting av sin egen scalping eller scripting for å få tak i konsoller skal ikke diskuteres i tråden her.

Message added by Evil-Duck

Recommended Posts

Bedoy skrev (3 timer siden):

Vil heller ha Digital da den er en tusenlapp billigere, og at jeg ikke har behov for en optisk drevet konsoll.

Ingenting er billigere med digital utgave. Har du sett prisene på spill i Sony butikken? :) Den tusenlappen er peanuts i forhold til det du på sikt legger ut for digitalt innhold, med mindre du kun kjøper på salg selvsagt.

Edited by Mala

3367 skrev (4 timer siden):

Jepp. Jeg sa at hvis han vil ha PS5 raskest mulig så er det nok lurt å avbestille og følge med på den tilgjengelig tråden og håpe på det beste!

Dette var da ett særdeles elendigt tips? 😛

Mala skrev (1 minutt siden):

Dette var da ett særdeles elendigt tips? 😛

Hehe, får se hva som kommer først da, NetOnNet sin digital, eller et drop fra en annen butikk 🤪

3367 skrev (1 minutt siden):

Hehe, får se hva som kommer først da, NetOnNet sin digital, eller et drop fra en annen butikk 🤪

Sitter man med to, er det ikke ett "problem" man sitter med for lenge akkurat 😛

Mala skrev (Akkurat nå):

Sitter man med to, er det ikke ett "problem" man sitter med for lenge akkurat 😛

Tror ikke han hadde penger til å kjøpe en ved siden av NetOnNet sin, hvis ikke hadde jo han ikke avbestilt.

3367 skrev (5 minutter siden):

Tror ikke han hadde penger til å kjøpe en ved siden av NetOnNet sin, hvis ikke hadde jo han ikke avbestilt.

Faktura :) 

• Innsiktsfullt 3

Prisene på storen er ofte billigere enn fysisk grunnet tvangstillegsprisavtalen med kjernedistributørene fra butikkens side. Dette omlegget avgjøres fra store ikke produsent. Derfor kjøpte jeg disk.

5 hours ago, Mala said:

Ingenting er billigere med digital utgave. Har du sett prisene på spill i Sony butikken? :) Den tusenlappen er peanuts i forhold til det du på sikt legger ut for digitalt innhold, med mindre du kun kjøper på salg selvsagt.

Driver ikke de fleste med SharePlay med konto? De som gjør det som jeg antar er mange bytter bare på å kjøpe spill eller spleise så for min del blir det på en måte halve prisen uansett ved å kjøpe på store.

Enig at noen spill begynner å koste men ser nå uansett på det som halve prisen til syvende og sist, ville nå anbefalt å finne en som en stoler på mtp SharePlay, gjort det siden ps3 uten problemer. (foruten når ps store er nede og man kun har tilgang på andre konto, men løser seg jo ved at man kjøper litt ulike spill så en ikke sitter i saksa ☺️).

Edit; prisen jeg betaler samt at det blir delt for et spill til 800,- blir 400,- så digitalt er nødvendigvis ikke dyrere enn disk. 

Edited by vampyrica

Var vel en annen her som nevnte det greiene der, fin løsning det :) Men jeg finner ingen sjelefred i å ikke eie spillet mitt :p Hvor utbredt det er aner jeg ikke.

Dere som kjøpte hos NoN i dag, har deres blitt sendt enda? Min står sendt iflg NoN men hos "eminente" postnord står den kun som "registrert". Er det noe håp for å få den fredag? 

bil.mrk. Spør for en venn😆

FYR5TeN skrev (2 minutter siden):

Dere som kjøpte hos NoN i dag, har deres blitt sendt enda? Min står sendt iflg NoN men hos "eminente" postnord står den kun som "registrert". Er det noe håp for å få den fredag? 

bil.mrk. Spør for en venn😆

Jeg kjøpte hos Non i går, og min står fortsatt som Registrert i PostNord-appen siden i morges 08.14. Holder ikke pusten for levering i løpet av helgen 🤷‍♂️

• Innsiktsfullt 1

seda skrev (17 minutter siden):

Jeg kjøpte hos Non i går, og min står fortsatt som Registrert i PostNord-appen siden i morges 08.14. Holder ikke pusten for levering i løpet av helgen 🤷‍♂️

Takk, fryktet det selv. KS til NoN sa den ble sendt i dag, men så bruker de postnord så jeg holder ikke pusten.. bestilte Forøvrig disc edt

FYR5TeN skrev (22 minutter siden):

Takk, fryktet det selv. KS til NoN sa den ble sendt i dag, men så bruker de postnord så jeg holder ikke pusten.. bestilte Forøvrig disc edt

Bestilte idag, NoN, og har beregnet levering imorra i Postnordappen 😊

• Innsiktsfullt 1

Showt1me skrev (14 minutter siden):

Bestilte idag, NoN, og har beregnet levering imorra i Postnordappen 😊

Sjekket appen igjen nå, og nå har jeg også beregnet levering i morgen fredag. Bestilte diskversjon og bor i Oslo-området.

• Like 1
  • Heart 1

1 hour ago, AlleVilHaEnPS5 said:

Prøvde å få noe konkret ut av CDON, men den gang ei... Bestilte 22.sept. 

Screenshot_20211001-071335_Email.jpg

Ja? Det stod jo 30/10 hos CDON når du bestilte. Klart KS ikke vet så mye mer. Hva vil du ha fra KS?

At et par personer fått tracking allerede er et unntak, de har vel helt enkelt fått inn en liten batch uten å vite om det. 

• Like 1

rfm skrev (19 minutter siden):

Ja? Det stod jo 30/10 hos CDON når du bestilte. Klart KS ikke vet så mye mer. Hva vil du ha fra KS?

At et par personer fått tracking allerede er et unntak, de har vel helt enkelt fått inn en liten batch uten å vite om det. 

Sendte bare en hyggelig mail om evt. mer info angående frakt. Hadde ikke store forhåpninger.

• Like 1

_Spook_ skrev (54 minutter siden):

Fikk samme svar fra CDON. Det er helt greit. Har det ikke travelt med å få en PS5 lengre.

Jeg har begynt å gi opp håpet nå,  bestilt 18.08 fra cdon  og ingen ps5 digital enda  😛