Gå til innhold

PlayStation 5: Bestilling, levering, forsinkelse og fortvilelse - Frakt og lagerstatus


Gjest Slettet-404071
Melding lagt til av Evil-Duck

Diskusjon om scalping, skryting av sin egen scalping eller scripting for å få tak i konsoller skal ikke diskuteres i tråden her.

Anbefalte innlegg

Elgens skrev (6 minutter siden):

Tja du har lov å kjøpe Elkjøp sin til 99999 hvis du føler for det, så går ut fra det dessverre.

Det er jo helt noe annet, fordi der kan man ikke kjøpe konsollen med mindre man vinner en kode som gir deg lov til å kjøpe, og samtidig gir en rabatt som slår ned prisen til normalpris. Det her er jo CDON som prøver å tjene ekstra på Sony sitt produkt?

 

EDIT: Eller ComputerSalg A/S i dette tilfellet da

Endret av Jonmaister
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
4 minutes ago, Jonmaister said:

Det er jo helt noe annet, fordi der kan man ikke kjøpe konsollen med mindre man vinner en kode som gir deg lov til å kjøpe, og samtidig gir en rabatt som slår ned prisen til normalpris. Det her er jo CDON som prøver å tjene ekstra på Sony sitt produkt?

De kan selge for så mye de bare vil.

MEN samme leverandør -- Computersalg.no-- kansellerte flere ordrer til 5200 kroner for samme vare for MINDRE ENN 13 dager siden, med beskjed om at varen ikke kunne oppdrives. 

Om ikke ulovlig, så er det langt forbi de normene vi har for god markeds- og salgskikk i det norske samfunnet.

Lenke til kommentar
Jonmaister skrev (5 minutter siden):

Det er jo helt noe annet, fordi der kan man ikke kjøpe konsollen med mindre man vinner en kode som gir deg lov til å kjøpe, og samtidig gir en rabatt som slår ned prisen til normalpris. Det her er jo CDON som prøver å tjene ekstra på Sony sitt produkt?

Jo du kan det. Forskjellen er at du bruker en rabattkode som senker prisen. Uten den må du ut med 100 raske. Når det er sagt synes jeg ingenting om at CDON/Computersalg sitter prisen så høyt på den digitale utgaven. Er og blir feil.

Lenke til kommentar
20 minutes ago, Marumu said:

Til info så er ikke der cdon som selger til den prisen, men conputersalg som selger via cdon. 

Ja, men se gjerne min e-post om ordrekansellering av Computersalg.no via CDON. Som forbrukere må vi virkelig ikke godta denne adferden, og jo flere som sier ifra jo bedre.

Lenke til kommentar

Helt useriøst av ComputerSalg. Sony burde sette presedens og stoppe butikker fra å avvike for mye fra utsalgspris. Alle som selger for høyere pris enn det Sony setter som grense, havner bakerst i køen fra å motta konsoller fra de. For mye avvik så får de ikke selge PS5 mer

Endret av OleiDole777
Lenke til kommentar
OleiDole777 skrev (1 time siden):

Helt useriøst av ComputerSalg. Sony burde sette presedens og stoppe butikker fra å avvike for mye fra utsalgspris. Alle som selger for høyere pris enn det Sony setter som grense, havner bakerst i køen fra å motta konsoller fra de. For mye avvik så får de ikke selge PS5 mer

Bare tull. Det er ikke noen grense som Sony setter. De kan sette en "Veiledende utsalgspris", men den er nettopp det - veiledende..
Skal vi stoppe Rema1000 fra å selge appelsiner på tilbud? eller kanskje vi skal straffe Elkjøp, Coop Obs og ClasOhlson for å selge Co2 patroner til SodaStream til alt for høy pris?  - Nei. Det er selgeren som setter prisen, og de står fritt til å justere den selv. Kanskje har de betalt mye for å få tak i denne fra et annet firma, eller så har de kjempehøy profitt på den. Har du ikke lyst å kjøpe til overpris, så ikke gjør det - Det er sikkert noen som er villige til å gjøre det.
Nå skal det sies at det ikke gir meg lyst til å handle andre ting derifra, og det er helt ok for meg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
40 minutes ago, Tropico said:

Bare tull. Det er ikke noen grense som Sony setter. De kan sette en "Veiledende utsalgspris", men den er nettopp det - veiledende..
Skal vi stoppe Rema1000 fra å selge appelsiner på tilbud? eller kanskje vi skal straffe Elkjøp, Coop Obs og ClasOhlson for å selge Co2 patroner til SodaStream til alt for høy pris?  - Nei. Det er selgeren som setter prisen, og de står fritt til å justere den selv. Kanskje har de betalt mye for å få tak i denne fra et annet firma, eller så har de kjempehøy profitt på den. Har du ikke lyst å kjøpe til overpris, så ikke gjør det - Det er sikkert noen som er villige til å gjøre det.
Nå skal det sies at det ikke gir meg lyst til å handle andre ting derifra, og det er helt ok for meg.

Det er sant, men i dette tilfellet har Computersalg kansellert ordre med bakgrunn i at det ikke "kunne få tak i i varen", får så å selge varen igjen 13 dager senere til dobbelt pris (5260 til 10 500). Dette er uhørt, og jeg vil anta at det ikke er en praksis Sony på noe vis støtter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...