Jump to content
Øystein

PlayStation 5: Bestilling, levering, forsinkelse og fortvilelse - Frakt og lagerstatus

Recommended Posts

sjefsrotta skrev (2 minutter siden):

Sandefjord. Visste ikke at det skulle ha noe å si 😕

Eneste jeg har lest som har fått henta sin i butikk på Østlandet er en her på Alnabru. Ellers er det ingen som er sendt enda som jeg har fått med meg. Min står fortsatt "til behandling", og virker ikke som ordretidspunktet har noe å si for utsending (kun om du har bestilt etter at det ble utsolgt, som Coop har send ut meldinger om i dag)

Er enig at det er merkelig av Coop... Fint å fått klarert via kundeservice hva som er planen dems

Edited by pacotaco

Share this post


Link to post

Hei

Ny på forumet, så kan være dette er besvart i løpet av de 80+ sidene i denne tråden.

Jeg bestilte på elkjøp på 13:00-slippet. Har blitt trukket penger, og fått ordrebekreftelse. Den har heller ikke blitt kansellert (står at de kan kansellere de første 24 timene).

Men, det som bekymrer meg er at "status" står som "ubekreftet". Hører andre har denne som "reservert"?

Hva betyr dette? Risikerer jeg å ikke få varen før jul?


Takk for svar 🙂 

Share this post


Link to post
pacotaco skrev (4 minutter siden):

Eneste jeg har lest som har fått henta sin i butikk på Østlandet er en her på Alnabru. Ellers er det ingen som er sendt enda som jeg har fått med meg. Min står fortsatt "til behandling", og virker ikke som ordretidspunktet har noe å si for utsending (kun om du har bestilt etter at det ble utsolgt, som Coop har send ut meldinger om i dag)

Er enig at det er merkelig av Coop... Fint å fått klarert via kundeservice hva som er planen dems

Så du tenker de har gått gjennom alle bestillinger, og de som ikke får har fått mail? For jeg ringte de på torsdag etter jeg fikk ordrebekreftelse, og da sa de at de måtte gå gjennom for å se om det var solgt for nye førdt, og at jeg ikke var sikra 100%.
 

Hadde vært flott med noe kommunikasjon fra Coop sin side ja, veldig mye uvitenhet..

Share this post


Link to post
sjefsrotta skrev (9 minutter siden):

Så du tenker de har gått gjennom alle bestillinger, og de som ikke får har fått mail? For jeg ringte de på torsdag etter jeg fikk ordrebekreftelse, og da sa de at de måtte gå gjennom for å se om det var solgt for nye førdt, og at jeg ikke var sikra 100%.

Ja sånn jeg ser på det har de gått igjennom. Har også lest flere her som har snakket med Coop, og de sa at det tok tid å pakke og organisere alle ordre, og det var først på mandag (i dag) at de kunne bekrefte ordrene. Det at ikke optisk har hørt noe gir forsåvidt også mening (og var egentlig den store grunnen til at jeg bestilte optisk i utgangspunktet), at det er langt færre digitale versjoner produsert på verdensbasis, så er mye enklere å "overselge" disse. 

Men man vet aldri, og jeg tar ikke noe for gitt før jeg har en PS5 leveringsklar på en Coop butikk. (Spesielt med tanke på nettsiden dems når vi bestilte)

 

Syns også det er snodig at klokken er nå 15, og folk med optisk ikke enda har hørt noe (ordrestatus fortsatt på til behandling). Også merkelig er det at de har sendt PS5 på fredag til folk som bestilte relativt sent, men bor nord i Norge pakken til butikk (dette tyder på at de allerede vet antall de har kontra antall bestilte på disk)

Edited by pacotaco

Share this post


Link to post
moggi92 skrev (2 timer siden):

Noen andre her som fortsatt venter på ps5 sin som har bestilt fra power ? har bestilt til power butikk i bergen 

Fikk opp på my power at den ble send fra hovet lageret 20.11, og når jeg snakket med de på chatten i dag så sa de at den skulle komme frem på mandag eller tirsdag, og når jeg ringte til de i ste så sa de at den har blitt forsinket og er enda ikke kjørt fra hovet lageret, blir kjørt fra hovet lageret den 24.11 

veldig rart snakker med 2 forskjellige  personer i power og begge 2 gir forskjellige  svar,  

Snakket akkurat med Power på chatten. De kunne avkrefte ryktet om at en ps5-leveranse til Bergen var blitt forsinket. De kunne fortelle at alle ble sendt ut samme dag og dagen etter release. Jeg sa at jeg hadde hørt noe annet, men de forsikret meg om at jeg skulle få den i morgen.

Share this post


Link to post

Hadde vært kanon om noen hadde giddet å ringt til Coop kundeservice for å høre hva status er på de resterende PS5 optisk, og hva "til behandling" betyr. Jeg har ringt dem så mange ganger at de er lei stemmen min tror jeg, haha :) 

Share this post


Link to post
Theo343 skrev (48 minutter siden):

Dette er ikke en gang i samme gata som DLC og mikrotransaksjoner.

Dette kan man helt fint bli kvitt uten at det skal  gå utover vanlige kunder. Jeg tipper at folk fortsatt kjøper Limited edition sneakers i USA selv om de ble kvitt bot problemet med tiltak.

De første skrittene er at butikker gjør noe med dette aka hva de har gjort andre steder samt undersøker hvorvidt noe av manipuleringen av nettsiden kan anmeldes. Det samme med Finn at de anmelder der de kan gjøre dette som nevnt eksempler på.

Dette er en uting man må ta head-on. I verste fall må man pynte på noen lover for å komme i mål

Jeg sammenligner med DLC fordi akkurat som med scalpers, det er mange som klager på DLC, men siden DLC selger så fortsetter utgiverne av spill å putte DLC inn. Hadde gamere sluttet å kjøpe DLC og microtransactions i morgen hadde DLC og microtransactions blitt borte også. Akkurat likt er det med hote nye releaser av hardware og scalpers, hadde ikke markedet vært der hadde ikke scalpers eksistert.

Forskjellen med limitied edition sneakers er at limited edition sneakers er en ting som skjer hele tiden, det er det de driver med. De måtte fikse scalpers for å beskytte bransjen sin, og det er ikke som om scalpers er et løst problem der heller. PS5 er ikke EOL, nye PS5 ruller ut av fabrikken enda, en gang i fremtiden kommer Ellkjøp til å sette en pall med PS5 på lager og ingen vil bry seg. De store butikkene har 4-5 slike release eventer i løpet av et år og med gang tilgjengeligheten normaliserer seg så forsvinner problemet av seg selv. De har ingen incentiver for å løse et problem som ikke påvirker dem i det hele tatt, spesielt siden det er umulig å stoppe det helt så lenge salget foregår på nett.

De to største synderne her er Sony som struper supply til Skandinavia akkurat som ved PS4 releasen og folka som betaler 10000 for en PS5 på finn.

Share this post


Link to post
apxapx skrev (1 time siden):

Hei

Ny på forumet, så kan være dette er besvart i løpet av de 80+ sidene i denne tråden.

Jeg bestilte på elkjøp på 13:00-slippet. Har blitt trukket penger, og fått ordrebekreftelse. Den har heller ikke blitt kansellert (står at de kan kansellere de første 24 timene).

Men, det som bekymrer meg er at "status" står som "ubekreftet". Hører andre har denne som "reservert"?

Hva betyr dette? Risikerer jeg å ikke få varen før jul?


Takk for svar 🙂 

Min står som «reservert». Fikk beskjed om at de sendes 10.12.

 

Share this post


Link to post
Lampehuset skrev (1 time siden):

Snakket akkurat med Power på chatten. De kunne avkrefte ryktet om at en ps5-leveranse til Bergen var blitt forsinket. De kunne fortelle at alle ble sendt ut samme dag og dagen etter release. Jeg sa at jeg hadde hørt noe annet, men de forsikret meg om at jeg skulle få den i morgen.

ja jeg kjørt bort på power butikken og snakket med de, og de hadde fått den inn i dag, så da har jeg endelig fått den i hus 

Share this post


Link to post
moggi92 skrev (4 minutter siden):

ja jeg kjørt bort på power butikken og snakket med de, og de hadde fått den inn i dag, så da har jeg endelig fått den i hus 

Seriøst?! Men fikk du varsel? Eller tok du bare en sjanse? Gratulerer!

Share this post


Link to post
Lampehuset skrev (2 minutter siden):

Seriøst?! Men fikk du varsel? Eller tok du bare en sjanse? Gratulerer!

tok bare sjanse, har ikke fått noe varsel, har opplevd det før at produktet har kommet inn men ikke fått noe sms eller mail fra de.

Share this post


Link to post

siste gang jeg handler noe fra coops nettbutikk ihvertfall, har snart gått 5 dager siden jeg bestilte og dem har ikke sent ordren engang. Normalt sender man jo varene samme dagen som den er bestilt, eller dagen etterpå... Obs sender dem når det passer for dem ser det ut til, og driter i kunden. Kundeservicen er jo helt blåst, de vet jo ikke noenting om noe, kunne jo likegodt spør bestemora mi når de sender. Lol

Share this post


Link to post

Kom over en post på Facebook nå. CDON hadde lagt ut PS5 Digital til salgs for litt i overkant av en time siden. Ingen anelse hvor mange, og de ble utsolgt på under en halvtime ser det ut som. 

edit: et ord var skrevet i caps. 

 

20201123_171241.jpg

Screenshot_20201123-171206_Facebook.jpg

Edited by kaaasen
  • Like 1

Share this post


Link to post

Samme status her, men jeg så denne kommentaren på Face og har ikke fått mail fra Obs i dag så har fortsatt et håp. Jeg fikk bestilt kl 10:25

image.png.10f65eb48bc6fb20e157a22006e366e3.png

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...