Gå til innhold

PlayStation 5: Bestilling, levering, forsinkelse og fortvilelse - Frakt og lagerstatus


Gjest Slettet-404071
Melding lagt til av Evil-Duck

Diskusjon om scalping, skryting av sin egen scalping eller scripting for å få tak i konsoller skal ikke diskuteres i tråden her.

Anbefalte innlegg

Schuminator skrev (4 minutter siden):

8:07 og fikk ordrebekreftelse på mail noen minutter senere. Var du innlogget på minesider da du bestilte?

Nei, var ikkje innlogga. Men det har skjedd ei gong tidligare på netonnet når eg bestilte meg eit par med peltor xpi, den forsvant så eg la inn ny ordre, etter nokre dagar hadde eg 2stk ordrer på mine sider

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Theo343 skrev (54 minutter siden):

Det han glemmer er at det ikke er "førstemann til mølla" prinsippet lenger når man hacker/forbigår sikkerhetsfunksjoner i nettbutikken for å komme først i køen samt i praksis napper varer ut av andres handlekurv.

Dette blir som analogien at man har en fysisk kø med 200 mennesker på lanseringstidspunktet. En kriminell bande kommer med en skapbil kjører først i køen og dermed sniker seg foran køen. Fyller skapbilen med 95% av varene de andre står i kø for å handle og sier
"Sorry folkens men vi kom først ass - yeah man. Men fortvil ikke å sånn a mann, for dere kan få schøpe til dobbel pris på finn - yah!", "Fy f. det er kaldt her ass man, fryser rumpa av meg ass, la oss dra a man". Hilsen NRKs Førstegangstjenesten og figuren Ola Halvorsen.

Det er ikke "første mann til mølla prinsippet" men flere forhold med kriminelle handlinger. At bransjen selv ikke evner å se dette er skremmende og inkompetent.

Dette gjelder selvsagt ikke de som satt å febrilsk å hamret F5, men alle grupper som Limited Heat og individer som brukte samme taktikker som disse.

Jeg bryr meg lite om at dette er PS5. Det kunne vært "særdeles ettertraktede blondetruser for seniorer" for all I care! Det jeg bryr meg om er de kriminelle aspektene og at de må og skal slås ned på.

Her burde man utnevne noen kalkunpriser til relevante aktører om det ikke gjøres noe.

Det var en Twitter-bruker i USA som postet bilde av seg selv med minst 33 stk PS5.

Det aller beste hadde vært om INGEN kjøpte overpriset PS5 på Finn slik at de ble sittende med haugevis av maskiner. Men lite trolig at det skjer siden folk er desperate og Sony kommer neppe til å klare å produsere et stort antall konsoller innen kort tid uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (56 minutter siden):

Det han glemmer er at det ikke er "førstemann til mølla" prinsippet lenger når man hacker/forbigår sikkerhetsfunksjoner i nettbutikken for å komme først i køen samt i praksis napper varer ut av andres handlekurv.

Dette blir som analogien at man har en fysisk kø med 200 mennesker på lanseringstidspunktet. En kriminell bande kommer med en skapbil kjører først i køen og dermed sniker seg foran køen. Fyller skapbilen med 95% av varene de andre står i kø for å handle og sier
"Sorry folkens men vi kom først ass - yeah man. Men fortvil ikke å sånn a mann, for dere kan få schøpe til dobbel pris på finn - yah!", "Fy f. det er kaldt her ass man, fryser rumpa av meg ass, la oss dra a man". Hilsen NRKs Førstegangstjenesten og figuren Ola Halvorsen.

Det er ikke "første mann til mølla prinsippet" men flere forhold med kriminelle handlinger. At bransjen selv ikke evner å se dette er skremmende og inkompetent.

Dette gjelder selvsagt ikke de som satt å febrilsk å hamret F5, men alle grupper som Limited Heat og individer som brukte samme taktikker som disse.

Jeg bryr meg lite om at dette er PS5. Det kunne vært "særdeles ettertraktede blondetruser for seniorer" for all I care! Det jeg bryr meg om er de kriminelle aspektene og at de må og skal slås ned på.

Her burde man utnevne noen kalkunpriser til relevante aktører om det ikke gjøres noe.

Disse gruppene kommer aldri til å stoppe så lenge kundene er der for å kjøpe varen for dobbel pris, det eneste butikkene oppnår ved å gjøre det vanskelig for botter å bestille er å også gjøre det vanskeligere for vanlige kunder. Den eneste måten å bli kvitt problemet er at ingen er villig til å betale prisen som gjør at Limited Heat tjener penger på å gjøre dette, men det kommer heller aldri til å skje.

Litt sånn som gamere griner og klager over DLC og microtransactions men fakta er at DLC og microtransactions er der fordi folk kjøper dem.

Lenke til kommentar

Noen andre her som fortsatt venter på ps5 sin som har bestilt fra power ? har bestilt til power butikk i bergen 

Fikk opp på my power at den ble send fra hovet lageret 20.11, og når jeg snakket med de på chatten i dag så sa de at den skulle komme frem på mandag eller tirsdag, og når jeg ringte til de i ste så sa de at den har blitt forsinket og er enda ikke kjørt fra hovet lageret, blir kjørt fra hovet lageret den 24.11 

veldig rart snakker med 2 forskjellige  personer i power og begge 2 gir forskjellige  svar,  

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
brogamer skrev (21 minutter siden):

Disse gruppene kommer aldri til å stoppe så lenge kundene er der for å kjøpe varen for dobbel pris, det eneste butikkene oppnår ved å gjøre det vanskelig for botter å bestille er å også gjøre det vanskeligere for vanlige kunder. Den eneste måten å bli kvitt problemet er at ingen er villig til å betale prisen som gjør at Limited Heat tjener penger på å gjøre dette, men det kommer heller aldri til å skje.

Litt sånn som gamere griner og klager over DLC og microtransactions men fakta er at DLC og microtransactions er der fordi folk kjøper dem.

Vanskeligere for vanlige kunder? Absolutt ikke. Grupper som Limited Heat baserer seg på bots som omgår køsystemer osv. En captcha-sertifisering vil ikke gjøre det noe vanskeligere for vanlige folk, men umulige for bots. Dette er ansvarsfraskrivelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...