Gå til innhold

PlayStation 5: Bestilling, levering, forsinkelse og fortvilelse - Frakt og lagerstatus


Gjest Slettet-404071
Melding lagt til av Evil-Duck

Diskusjon om scalping, skryting av sin egen scalping eller scripting for å få tak i konsoller skal ikke diskuteres i tråden her.

Anbefalte innlegg

EdDar skrev (1 minutt siden):

Nope, disk. Tror mye av de digitale er slettet helt, men mange med disk på vent.

Jeg bestilte 8. juni og fikk for 2 uker siden. Bestilte også for slippet 30.07. Så blir spennende å se om man får da også. Vil nå tippe at de som ikke har fått fra 7-8. juni ligger først i køa for dette slippet. Men hvem vet. Kanskje man bare bør bestille på nytt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
4 minutes ago, MrMarbles said:

Jeg bestilte 8. juni og fikk for 2 uker siden. Bestilte også for slippet 30.07. Så blir spennende å se om man får da også. Vil nå tippe at de som ikke har fått fra 7-8. juni ligger først i køa for dette slippet. Men hvem vet. Kanskje man bare bør bestille på nytt.

Er nok lurt - virker som det er helt kaos hos CDON

 

1 minute ago, Mala said:

Har CDON begynt å sende ut bestillingene i fra forrige runde 22.06.21 ?

De er ikke ferdig med de fra 7. og 8. Juni ennå, så tviler.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Fx21 skrev (3 minutter siden):

Er det noe vits i å benytte seg av CDON tilbudet? De er vel allerede utsolgt for leveransen sin nå, og da havner jeg bare i limbo, og må vente...

Eller du kan bestille, så har du i alle fall en plass i køen. Enten så får du den tilsendt en vakker dag, eller så kansellerer du ordren når du får tak i den gjennom andre kanaler.

Lenke til kommentar
27 minutes ago, Fx21 said:

Er det noe vits i å benytte seg av CDON tilbudet? De er vel allerede utsolgt for leveransen sin nå, og da havner jeg bare i limbo, og må vente...

Nei, ikke gjør det. Større sjanse for at de øvrige som har bestilt får sin istedet ;)

Lenke til kommentar
34 minutes ago, Fx21 said:

Er det noe vits i å benytte seg av CDON tilbudet? De er vel allerede utsolgt for leveransen sin nå, og da havner jeg bare i limbo, og må vente...

Om du finner et bedre sted å forhåndsbestille er det jo best å bestille der da. Men CDON har vist seg å være en god kilde til spillkonsoller denne våren. 

Men må man betale med én gang om man betaler med kredittkort? Trodde butikken som regel bare reserverte beløpet. Men det burde jo egentlig ikke spille noen rolle uansett om de trekker beløp eller bare reserverer, de refunderer beløpet dersom bestilling kanselleres uansett. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Cdon har hatt forhåndsbestillinger de 2? siste månedene hvor de har levert samme måned. Med ganske langt tidsvindu hvor det har vært mulig å bestille. Et batch var vel mulig å bestille i  hele 06-07 juni, som folk har motatt nå.

Endret av Baba2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
6 hours ago, Megaoctane said:

Skulle gjerne ha skaffet en PS5 for sønnen til en venn. Hvordan bør man gå frem nå?

selv skaffet jeg meg min egen via Distill for noen mnd tilbake. Gjelder det fortsatt, eller har "markedet" endret seg?

You tell me, I've only been tracking it for a short time. Multiple drops happen every week, although that may change with the vacation period. Then again, noises in the ear tell me Sony is ramping up production so... I guess we'll see?

Untitled.jpg

Endret av JonDiskos
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Peter`n2827 skrev (3 minutter siden):

CDON har fortsatt åpent for forhåndsbestillinger? De må ha tatt imot altfor mange bestillinger i forhold til hva de kan levere, kjører de en komplett strategi mon tro...

Kanskje, sikkert, hvem vet. 
men så lenge man ikke betaler med en gang men bruker faktura er det jo ikke no risk å sette seg opp på den lista. 
om noe som helst så er man hvertfall i en kø. 

Lenke til kommentar
TP_Mcduck skrev (1 minutt siden):

Kanskje, sikkert, hvem vet. 
men så lenge man ikke betaler med en gang men bruker faktura er det jo ikke no risk å sette seg opp på den lista. 
om noe som helst så er man hvertfall i en kø. 

Ja, helt enig i det. Står selv i kø der, mens jeg håper på drops fra andre steder :) Bare reagerte på at de ikke hadde oppe bestillingen så lenge de tidligere gangene.

 

Lenke til kommentar

Hva jeg ikke skulle gitt for å bli kvitt "fortvilelses"-delen av tråden. Er så mye unødvendige varsler.

Grunnen til at CDON sikkert har det stående enda handler nok om at de har fått et drop med estimat 30-07. I tillegg så ble containerskipet som stod fast i Suez-kanalen frigitt for 2 dager siden. Der har - slik jeg har forstått det (Basert på scr shots som folk tidligere har postet fra kundeservice hos CDON) - de hatt et parti med varer. Som basically betyr dobbelt opp. Derfor tror jeg slippet har lagt ute så lenge. Det har lagt ute i timesvis før, og så godt som alle (med unntakk av noen uheldige stakkarer fra 23. juni-slippet) har fått før oppgitt estimert tid.

Smør dere med tålmodighet, slutt å gnåle, og vent til 30.07, så skal dere se at de aller, aller fleste av dere har fått. Kan si mye om dårlig reklamasjonsrett etc, men CDON er de som har levert desidert mest og best når det kommer til ps5.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Neonex said:

Hva jeg ikke skulle gitt for å bli kvitt "fortvilelses"-delen av tråden. Er så mye unødvendige varsler.

Grunnen til at CDON sikkert har det stående enda handler nok om at de har fått et drop med estimat 30-07. I tillegg så ble containerskipet som stod fast i Suez-kanalen frigitt for 2 dager siden. Der har - slik jeg har forstått det (Basert på scr shots som folk tidligere har postet fra kundeservice hos CDON) - de hatt et parti med varer. Som basically betyr dobbelt opp. Derfor tror jeg slippet har lagt ute så lenge. Det har lagt ute i timesvis før, og så godt som alle (med unntakk av noen uheldige stakkarer fra 23. juni-slippet) har fått før oppgitt estimert tid.

Smør dere med tålmodighet, slutt å gnåle, og vent til 30.07, så skal dere se at de aller, aller fleste av dere har fått. Kan si mye om dårlig reklamasjonsrett etc, men CDON er de som har levert desidert mest og best når det kommer til ps5.

Stemmer ikke helt. Mange fra 7-8. juni slippet som ikke har fått. Også en god del som bestilte tidlig som ikke fikk, men de som bestilte sent fikk. CDON er kanskje best i en dårlig bransje, men mye rot og lureri der og

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
  • Uderzo gjenåpnet denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...