Gå til innhold

PlayStation 5: Bestilling, levering, forsinkelse og fortvilelse - Frakt og lagerstatus


Gjest Slettet-404071
Melding lagt til av Evil-Duck

Diskusjon om scalping, skryting av sin egen scalping eller scripting for å få tak i konsoller skal ikke diskuteres i tråden her.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
gocola skrev (10 minutter siden):

Skjønner ikke hvodan det fortsatt er over 50+ konsoller igjen på Power. Er det bots som har meldt seg på som ikke har fått koden eller noe?

De som "vant" har til torsdag og bestemme seg. Etter det blir det ny trekking av resterende. 
 

**typo

Endret av TP_Mcduck
Lenke til kommentar
FluffyQuack skrev (1 time siden):

Håper at ikke noe rart skjedde med pakken fra CDON. Siste oppdatering fra sporing viser at den ble sendt fra en nær by 5 dager siden. Normalt så er pakken ment å være her neste ukedag.

Jeg har det samme problemet. Bor i Oslo, pakken ankom Oslo 23.06 og skulle leveres 24.06 til pakkeboks. Status viser innlevert terminal og videresendt 23.06. Deretter ankommet samme terminal og «blir videresendt» to dager etter. Har vært i kontakt med Posten som sendte henvendelse til butikken i nærheten, de fant den heller ikke.

Smått frustrert akkurat nå!

Lenke til kommentar

Min pakke fra coop har vært på heisatur x antall ganger mellom Oslo og Langhus. Kunne ha krabbet til lageret og henta den selv så langt tid som dette har tatt (snart en måned). Status har vært klar til henting siden 17. men den lokale Rema1000 mener den ikke er kommet. Sak er opprettet hos postnord før helga, men pt er det intet nytt. Tipper det er en happy kar hos rema som sitter og gamer på denne konsollen.

Men men. Jeg har fått tak i billigere, så denne går vel i retur om den noensinne dukker opp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Min fortvilelse er at disse maskinene fremdeles leveres med bråke vifte helt random.
Trodde ikke det skulle være noe risiko å kjøpe ny ps5 nå, når dem visste om dette i november.

Sony bryr seg ikke om vi sitter med skurtresker maskin, så lenge dem får masseprodusert i all hast.

Lenke til kommentar
57 minutes ago, raym123 said:

Min fortvilelse er at disse maskinene fremdeles leveres med bråke vifte helt random.
Trodde ikke det skulle være noe risiko å kjøpe ny ps5 nå, når dem visste om dette i november.

Sony bryr seg ikke om vi sitter med skurtresker maskin, så lenge dem får masseprodusert i all hast.

Har du fått en konsoll med den bråkete vifta? Har du nok luft rundt konsollen så luftflyten er optimal? 

Lenke til kommentar
raym123 skrev (1 time siden):

Min fortvilelse er at disse maskinene fremdeles leveres med bråke vifte helt random.
Trodde ikke det skulle være noe risiko å kjøpe ny ps5 nå, når dem visste om dette i november.

Sony bryr seg ikke om vi sitter med skurtresker maskin, så lenge dem får masseprodusert i all hast.

Hva definerer du egentlig som bråk? Jeg mistenker egentlig at du forventer en helt lydløs konsoll, noe som er utimelig mtp. hardwaren og varmeutviklingen i disse. Ja det er forskjeller mellom viftene, men jeg vil ikke påstå at det kan kalles bråk. 

Lenke til kommentar
KryssN skrev (Akkurat nå):

Likt erfaring, NoN å, bots/scalpere sikkert.

Ingen bots som tar det, men Maxgaming har handlekurv hold som betyr at alt som må gjøres er å putte den i handlekurven så kan ingen andre få den. I tillegg legger de ut utrolig lite parti som betyr at når man bare må trykke på en knapp så går det utrolig fort tomt. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Mala skrev (8 timer siden):

Hva definerer du egentlig som bråk? Jeg mistenker egentlig at du forventer en helt lydløs konsoll, noe som er utimelig mtp. hardwaren og varmeutviklingen i disse. Ja det er forskjeller mellom viftene, men jeg vil ikke påstå at det kan kalles bråk. 

Det er bråk, ta og søk på ps5 nidec eller ps5 fan noise så ser du det er et problem som går igjen. Dette høres så godt at selv med moderat volum på lyd planke så hører man maskinen har en såkalt buzz sound, man må spille med headset eller ha unormalt høyt på med lyd for og ikke høre det.
Forventer ikke lydløs konsoll da Sony har hatt støyete vifter siden ps3, sønnen min sin digitale er veldig stille, hører bare en lav coil whine fra den hvis det er stille i rommet, må si kvaliteten er så som så når det er natt og dag forskjell med tanke på støy. Alle burde vært like men det er dem ikke. 

Denne høres ut som en sentrifuge på vaskemaskinen et stykke unna, en romlelyd med en skarp tynn lyd som kan minnes om coil whine.
 

En bekjent fikk fra samme parti og han har og samme bråk fra vifta. Series X derimot er helt stille selv med tung belastning, men den er bedre konstruert når det kommer til kjøling, så lydløs konsoll finnes det.

Ps5 med den riktige viften er veldig støysvak og fungerer veldig fint selvom man sitter nærme den, men nå er det helt tilfeldig hva man får,  sitter man nærme konsollen blir det jo verre enn dem som feks sitter 5-6 meter unna selvsagt.
 

Newman221: ja har alltid maskinen helt åpent med minst 15cm mellomrom mellom utblåset bak og veggen. 

Endret av raym123
Lenke til kommentar

Jeg spurte kundesupport hos Elkjøp om de skulle ha åpent salg eller loddtrekning for partiet som skal legges ut 05.07.2021.

De svarte kun at "Den blir solgt på hjemmesiden".

Når jeg spurte om det var fra midnatt 05.07 så svarte de ja.

Så da blir det å sitte oppe på søndag kveld og følge med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
  • Uderzo gjenåpnet denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...