Gå til innhold

PlayStation 5: Bestilling, levering, forsinkelse og fortvilelse - Frakt og lagerstatus


Gjest Slettet-404071
Melding lagt til av Evil-Duck

Diskusjon om scalping, skryting av sin egen scalping eller scripting for å få tak i konsoller skal ikke diskuteres i tråden her.

Anbefalte innlegg

Bestilte rundt kl. 16 om jeg husker rett. Ikke fått noen sporing, men ettersom jeg først trodde det var en feil fra CDON må jeg jo heller si at både svar fra CDON + at maskiner sendes ut er positivt. Velger heller å fokusere på det enn at jeg ikke har fått sporing. Virker slitsomt å sammenligne seg med noen som bestilte 3 min etter eller valgte en annen betalingsløsning. Tenker jeg har maskinen ganske snart, og godt innenfor 30. juni som var det jeg bestilte :)

Endret av KjellSkrell
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
58 minutes ago, Black_Panther said:

Se der ja, gratulerer med den. Bestilte selv 14:47 samme dag men har ikke fått noe sporingsnummer. Lurer på om de velger tilfeldig for å unngå å selge til skalpere? 

Eller så sorterer de på ordrenummer i stedet for bestillingstidspunkt. Ordrenummeret blir muligens opprettet før man fullfører kortbetalingen, så på den måten blir man ikke straffet for å være treig med å legge inn kortdetaljer. Min fakturaordre med bekreftelse mottatt 14:46 har ordrenummer 80007XXX, men det er ikke noe i veien for at de som fikk bekreftelse senere har lavere ordrenummer.

Endret av jattajattajatta
Lenke til kommentar
Runepune skrev (5 minutter siden):

Hvor mange ganger skal det standardsvaret fra Cdon postes? 

Tja, hvor mange passer deg da? Tenker ærlig talt ikke så mye over det. Her ble det i en kombinasjon med bekreftelse på at ordrer så sent som etter 16:00 får det samme svaret. Beklager at jeg tok litt for stor plass på internettet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vet ikke helt hva som er greia, men på www.obs.no kan man nå "kjøpe" disc versjonen. Det rare er at den ikke er tilgjengelig hvis du går inn på produktet - men fra søket kan du legge den til handlekorg. 

 

image.png.8d45828ac31e1384dca9b213b993d090.png

https://www.obs.no/playstation-5?sortBy=Relevance&count=40

Edit: har ikke testa å gjennomføre kjøpet - da jeg allerede har ps5 trygt i hus :)

Endret av Wickerstein
Lenke til kommentar
Wickerstein skrev (6 minutter siden):

Vet ikke helt hva som er greia, men på www.obs.no kan man nå "kjøpe" disc versjonen. Det rare er at den ikke er tilgjengelig hvis du går inn på produktet - men fra søket kan du legge den til handlekorg. 

 

image.png.8d45828ac31e1384dca9b213b993d090.png

https://www.obs.no/playstation-5?sortBy=Relevance&count=40

Edit: har ikke testa å gjennomføre kjøpet - da jeg allerede har ps5 trygt i hus :)

Ikke nok på lager! For å kunne gjennomføre kjøpet må du redusere antallet eller fjerne produktet

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Fikk kjøpt hos kjell.com i går, men var tydeligvis ikke rask nok viser det seg nå - fikk akkurat denne mailen:

Quote

Hei,
Vi kontakter deg angående din ordre på Playstation 5. På grunn av stor forespørsel har det blitt tomt på lager før bestillingen kom til oss, som innebærer at vi dessverre blir forsinket. Basert på estimert dato fra leverandør kan du forvente din bestilling i rundt midten av juli.

Vi fortsetter å overvåke din ordre og du beholder din plass i køen – vi har muligheter til å gjøre endringer i din ordre helt frem til den sendes.

Vi ber om unnskyldning for det som har skjedd og ber deg kontakte kundeservice om du har spørsmål.

 

Lenke til kommentar

For å oppsummere CDON-situasjonen:

  • Forhåndsbestillinger åpnet mandag klokken 14.43
  • Noen rapporterte at de stoppet klokka 22.13
  • I går sa noen at de begynte å motta e-post om at konsollen deres ble sendt. (ordrenummer som # 80007xxx, ganger rundt 14.49, 14.51, 14.38 noe, alt før 15.00)
     
  • Forhåndsbestillinger åpnet igjen tirsdag klokka 09.57 (Gruva var rundt 10.30, Bestilling: # 80020xxx)
  • og de stoppet klokka 17:14.

Nå, hvis de begynner å behandle bestillinger i gjennomsnitt på en time, kan du gjette leveringstiden din. Den åpner i rundt 8 timer på mandag og 7 timer på tirsdag. De må ha mottatt mange bestillinger og vil bli sendt i rekkefølge.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Sikkert fin oppsummering det der Bikram. Virker ikke som de følger rekkefølgen helt slavisk da, fikk selv bekreftelse 1446 den 07. juni og min er ikke sendt ennå. 

Men mistenker at dette kan ha med at jeg valgte fakturabetaling. Er det noen av dere som bestilte 7. eller 8. juni og som har fått beskjed om at maskinen er sendt, som valgte faktura som betalingsmiddel? 

Endret av Jakoozie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jakoozie skrev (13 minutter siden):

Sikkert fin oppsummering det der Bikram. Virker ikke som de følger rekkefølgen helt slavisk da, fikk selv bekreftelse 1446 den 07. juni og min er ikke sendt ennå. 

Men mistenker at dette kan ha med at jeg valgte fakturabetaling. Er det noen av dere som bestilte 7. eller 8. juni og som har fått beskjed om at maskinen er sendt, som valgte faktura som betalingsmiddel? 

Jeg valgte faktura, og min ble sendt i går. Fikk faktura i dag. 

Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
  • Uderzo gjenåpnet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...