Jump to content
Øystein

PlayStation 5: Bestilling, levering, forsinkelse og fortvilelse - Frakt og lagerstatus

Evil-Duck

Diskusjon om scalping, skryting av sin egen scalping eller scripting for å få tak i konsoller skal ikke diskuteres i tråden her.

Message added by Evil-Duck

Recommended Posts

Jeg bestilte også fra cdon nå nettopp. Jeg forholder meg skeptisk til at jeg får noe, men det er jo lov å håpe.

• Heart 1

Underkiller skrev (4 minutter siden):

Merkelig det ligger ute så lenge tilgjengelig, lukter det en komplett.nofarse x2?

Det kan virke sånn. Jeg kontakter dem i morgen og spør.

• Like 1

Da har jeg også bestilt fra CDON, penger er ihvertfall trukket. Håper på det beste, men rart at den har vært tilgjengelig såpass lenge nå? Hva tenker dere, kanskje dem bare fikk inn veldig mange denne gangen?

• Like 1

Adam313 skrev (3 timer siden):

Du kan fortsatt kjøpe PS5 fra CDON kompis

https://cdon.no/spill/playstation-5-release-2021-54876367

Ved forrige restock så sendte de med en gang for de fleste. Var ganske tilfeldig og, noen fikk sendt i løpet av noen dager selv om de bestilte en halvtime etter andre

Takk for tips. Fikk bestilt nå!! Takk til alle andre i tråden som også har tipset. 

• Heart 1

10 minutes ago, CBP said:

Takk for tips. Fikk bestilt nå!! Takk til alle andre i tråden som også har tipset. 

Tror du ikke skal juble for tidlig, virker for godt til å være sant at folk nå i 19-20 tiden enda kan bestille, tror det er en bug på siden dessverre

• Innsiktsfullt 1

Men det som er rart er at hvis dette er en feil så har de brukt merkelig lang tid på å fikse det. Altså det er jo en enkel sak å ta ned produktet, og de må jo ha fått det med seg siden det sikkert er ekstremt mange som bestiller. Hvis ikke sover de virkelig i timen. 

Det beste scenarioet er at de har fått inn et stort parti og/eller etterspørselen har roet seg litt så det ikke så sykt mange som har bestilt ennå. 

Edited by Jakoozie

Jakoozie skrev (1 minutt siden):

Men det som er rart er at hvis dette er en feil så har de brukt merkelig lang tid på å fikse det. Altså det er jo en enkel sak å ta ned produktet, og de må jo ha fått det med seg en eventuell feil siden det sikkert er ekstremt mange som bestiller. Hvis ikke sover de virkelig i timen. 

CDON har folk fra både norge og sverige som sitter å følger med, hadde vært veldig rart om dette var en "feil i systemet". Skal ikke juble for tidlig, men tror dem bare fikk inn veldig mange ps5'er denne gangen.

Underkiller skrev (4 minutter siden):

Tror du ikke skal juble for tidlig, virker for godt til å være sant at folk nå i 19-20 tiden enda kan bestille, tror det er en bug på siden dessverre

Ja, jeg tror du har rett. Jeg blir ikke veldig skuffa om det viser seg å være en feil. Men flere her gleder seg nok noen hakk mer enn meg, og jeg håper for dere at jeg tar feil.

Jakoozie skrev (2 minutter siden):

Men det som er rart er at hvis dette er en feil så har de brukt merkelig lang tid på å fikse det. Altså det er jo en enkel sak å ta ned produktet, og de må jo ha fått det med seg en eventuell feil siden det sikkert er ekstremt mange som bestiller. Hvis ikke sover de virkelig i timen. 

Skjedde jo samme på Elkjøp med et skjermkort. Var en 3080-drop man skulle trodd kom til å gå ut av lageret etter 5 minutter men den satt på siden i 10 timer. Er mulig at netbutikker ikke helt følger med i timen. 

Var veldig mange ordre som ble kansellert da.

Edited by Adam313
  • Innsiktsfullt 1

Adam313 skrev (1 minutt siden):

Skjedde jo samme på Elkjøp med et skjermkort. Var en 3080-drop man skulle trodd kom til å gå ut av lageret etter 5 minutter men den satt på siden i 10 timer. Er mulig at netbutikker ikke helt følger med i timen. 

Var veldig mange ordre som ble kansellert da.

Men da snakker vi om Elkjøp 😂

Bestilte selv tidligere i dag. Blir spennende å se om det faktisk dukker opp en maskin. Krysser fingrene for at det rett og slett er er stort parti, som nevnte over her. 

• Innsiktsfullt 1

Runar Bu Karlsen skrev (6 timer siden):

Har ikke fått noen oppdatering. Sitter spent her selv 😅

CoolYeti skrev (6 timer siden):

Noen som har fått noen oppdatering på obs bestillinger som var når på fredag?
Gjelder vell å ha litt is i magen ettersom de opererer litt tregere enn andre nettbutikker hvis jeg har skjønt rett, men sitter nå her å venter i spenning :D 

Estimert levert: 2021-06-08 :)

Jeg forventer at det kan være en feil på Cdon, men det ville være ekstremt slapt av dem å ikke følge med på dette. Vi er ikke i september 2020 lenger og den helt spesielle situasjonen rundt PS5 forventer jeg at de er bevisst på.

• Like 1

Roedthaarogfregner skrev (5 minutter siden):

Det som diskuteres er at det fortsatt ligger med "bestill"-knapp selv om den ikke er på lager?

Ingen som vet. Kan være feil i systemet, kan også være at dem fikk inn et stort parti med ps5. Man må bruke personnummer for å betale, så regner med at bestillingene går tregere av den grunn.

Fikk bestilt og betalt ganske tidlig i dag. Hvis det viser seg å være en feil, noen som vet om det er grei prosedyre å få tilbakebetalt summen? Vil ikke havne på eviglang venteliste heller i tilfelle andre nettsider får et slipp snart..