Jump to content
Øystein

PlayStation 5: Bestilling, levering, forsinkelse og fortvilelse - Frakt og lagerstatus

Recommended Posts

12 minutes ago, SirreStrikk said:

Så hva er egentlig erfaringen med pakkene så langt? Ligger de i en grå typisk pakke, eller ligger de der i all sin glory vist frem til alle?

Power sender ut i originalforpakning, elkjøp/komplett har mer fornuft å pakker det inn.

Share this post


Link to post
SirreStrikk skrev (12 minutter siden):

Så hva er egentlig erfaringen med pakkene så langt? Ligger de i en grå typisk pakke, eller ligger de der i all sin glory vist frem til alle?


Det varierer nok litt.
Enkelte butikker forstår at selv eskene har samleverdi for noen, mens andre klistrer svære lapper på, å sender de uten ekstra innpakning.

Dette har vært sånn i årevis, Komplett og Power har hatt en lei tendens til å sende selv "collectors edition" esker uten ekstra eske, med adresselappen klistret midt på forsiden osv.

Share this post


Link to post

Fortsatt ikke fått noe svar fra Coolshop angående ordren min. Men jeg har ikke fått noe melding om avbestilling heller... /shrug

Share this post


Link to post

Sendt ut ifra Oslo terminalen kl 21:00 på Onsdag. Det er nå Lørdag og har enda ikke sett snurten til hentemelding fra post-i-butikk som er 7 km ifra terminalen

Share this post


Link to post
8 minutes ago, Bya said:

Fortsatt ikke fått noe svar fra Coolshop angående ordren min. Men jeg har ikke fått noe melding om avbestilling heller... /shrug

når bestilte du og hva er de 4 siste sifferene i ordrenr?

Share this post


Link to post
ausura skrev (22 minutter siden):

Power sender ut i originalforpakning, elkjøp/komplett har mer fornuft å pakker det inn.

Cdon pakket også min konsoll inn i egen eske. Selve konsollesken var strøken og var fortsatt fabrikkforseglet. 

Share this post


Link to post

Bare for å synse. De hadde 250 tilgjenglige, regner med det er optiske, og sikkert noen ekstra digitale. Men dette er også synsing, det kan jo være totalt, med mindre noen har fått info. Men har feks 500 pluss ordre etter første mann her inne, så vet man vel  sikkert at man ikke får.

Mao hvis den første her inne har rundt 5700, så vil 6200 være ganske sikkert at man ikke er blandt de som får tipper jeg. De få minuttene som var, ble det sikkert solgt en og annen ting som ikke har med Ps5 å gjøre, men regner med det tallet er lite

Share this post


Link to post

Ekstremt teit at Power driver å sender ut uten å pakke emballasjen inn.
Ble sendt fra Postnord på Onsdag med estimat Fredag. Ble dessverre ikke scannet inn i går, og har fortsatt ikke blitt scannet inn.
Dette gjelder Meny Løren @ Oslo, og det er også første gang det er hatt så lang tid.
I følge postnord skal den også allerede ha blitt levert til butikken..

Coincidence?

Edited by Cinetic

Share this post


Link to post
23 hours ago, RaptorStrike said:

Nettopp.

Slike spekulasjoner gidder jeg ikke legge til grunn engang. Det blir så søkt.

Jeg ler av de som selger sjela si for noen tusenlapper, samtidig som jeg synes litt synd på dem. Helt uinteressant at du finner det interessant.

Borte? Nei, jeg svarte deg.

Det er like enkelt i det virkelige liv. Jeg sa det samme til en bekjent som tilbød meg en PS5 for 9 lapper i går. 

Jeg skrev at eksemplet mitt ikke nødvendigvis var realiteten, men allikevel tolket du det slik. Men det er ikke så farlig, jeg skjønner nå at du hare dine egne tolkinger på ting.

Share this post


Link to post

Min PS5 ble sendt fra Netonnet med Postnord på onsdag denne uken. Står nå fortsatt at forsendelsen er på vei til utleveringsstededet helt siden kl 9 på Torsdag. Mistenker Netonnet også har gjort som power og at pakken har "forsvunnet". 

Edited by Shablor

Share this post


Link to post
Shablor skrev (2 minutter siden):

Min PS5 ble sendt fra Netonnet på onsdag denne uken. Står nå fortsatt at forsendelsen er på vei til utleveringsstededet helt siden kl 9 på Torsdag. Mistenker Netonnet også har gjort som power og at pakken har "forsvunnet". 

Har opplevd at pakker står i leveringsburet i flere dager i butikker eller blir glemt bort i butikken fordi de har lagt den et sted og glemt at den er der.

En gang i 2018, etter å ha oppdaget at pakken min lå under kassen nærmest postskranken, måtte jeg ta kontakt med postens kundeservice for å få de ansatte til å se på pakken om den var skannet inn i systemet, noe den så klart ikke var. Når jeg først spurte de ansatte, så nektet de å se på den. Selv om det var sikkert den eneste pakken på hele Østlandet som hadde blitt teipet igjen med bedriften til farens min teip, som er lett gjenkjennelig og logoen til bedriften var på selve emballasjen. Det gikk to uker fra den forlot terminalen i Oslo til den ble skannet inn i systemet og jeg fikk hentemelding

Frykter at noe lignende har skjedd med PS5-pakken min
 

Share this post


Link to post
1 minute ago, Athen said:

Har opplevd at pakker står i leveringsburet i flere dager i butikker eller blir glemt bort i butikken fordi de har lagt den et sted og glemt at den er der.

En gang i 2018, etter å ha oppdaget at pakken min lå under kassen nærmest postskranken, måtte jeg ta kontakt med postens kundeservice for å få de ansatte til å se på pakken om den var skannet inn i systemet, noe den så klart ikke var. Når jeg først spurte de ansatte, så nektet de å se på den. Selv om det var sikkert den eneste pakken på hele Østlandet som hadde blitt teipet igjen med bedriften til farens min teip, som er lett gjenkjennelig og logoen til bedriften var på selve emballasjen. Det gikk to uker fra den forlot terminalen i Oslo til den ble skannet inn i systemet og jeg fikk hentemelding

Frykter at noe lignende har skjedd med PS5-pakken min
 

Da ville jeg tatt kontakt med en gang. Men jeg vet hvor lang tid en pakke bruker på transport fra de fleste sendere i Norge og Sverige, så det er enkelt å se når ting går galt.

Share this post


Link to post
Athen skrev (2 minutter siden):

Har opplevd at pakker står i leveringsburet i flere dager i butikker eller blir glemt bort i butikken fordi de har lagt den et sted og glemt at den er der.

En gang i 2018, etter å ha oppdaget at pakken min lå under kassen nærmest postskranken, måtte jeg ta kontakt med postens kundeservice for å få de ansatte til å se på pakken om den var skannet inn i systemet, noe den så klart ikke var. Når jeg først spurte de ansatte, så nektet de å se på den. Selv om det var sikkert den eneste pakken på hele Østlandet som hadde blitt teipet igjen med bedriften til farens min teip, som er lett gjenkjennelig og logoen til bedriften var på selve emballasjen. Det gikk to uker fra den forlot terminalen i Oslo til den ble skannet inn i systemet og jeg fikk hentemelding

Frykter at noe lignende har skjedd med PS5-pakken min
 

Har vært innom utleveringsstedet flere ganger og bedt de sjekke om det ligger en pakke der som de overså. Begge gangene fant de ingenting. Kan godt være at de overså den og at den faktisk ligger der, men begynner å tvile litt. 

Det som er litt interresant er at hvis du sporer pakken på my.postnord.no/tracking så står den levert på Torsdag. Postnord selv hevder også den er levert til butikken. Så virker som noe har skjedd på det siste leddet der. Håper den ligger der og plutselig blir skannet. 

Share this post


Link to post
Sjalottløk skrev (1 minutt siden):

Da ville jeg tatt kontakt med en gang. Men jeg vet hvor lang tid en pakke bruker på transport fra de fleste sendere i Norge og Sverige, så det er enkelt å se når ting går galt.

Venter til mandag. Hadde satt av tid til spille nå i helgen, men det blir nok ikke av. I fremtiden når jeg bestiller pakker fra steder som lar deg velge post i butikk, så sender jeg den nok til den andre post-i-butikk i nærheten som teknisk sett er nærmere i luftlinje, men tjenestegjør for andre postnummer enn mitt.

Share this post


Link to post

Med PostNord så er det vel ingen som vet hvor pakken er, ikke en gang PostNord, man får regne seg som heldig dersom den i det hele tatt kommer frem.

DLs3WVzWkAEQiG1.jpg:large

Share this post


Link to post

Forholdet mitt til posten kan beskrives godt med denne memen. Selv jeg blir skuffet av posten gang på gang, så fortsetter jeg å bruke posten, selve om jeg kan velge noe annet.

fetchimage.jpg

Share this post


Link to post

Bestilte en blu-ray boks fra CDON tidligere i år, ble sendt med Postnord. Kom seg til siste ledd før levering til butikk så stoppa alt. Tok kontakt etter noen dager hvor de fikk ca en uke på seg til å finne pakken, noe de ikke klarte. Tok så kontakt med CDON og fikk tilsendt boksen på nytt (uten å betale for den på nytt selvfølgelig) og den kom fram som den skulle. Så plutselig etter ganske nøyaktig en måned etter at jeg opprinnelig bestilte fikk jeg den første pakken fra Postnord. Etter det må jeg si jeg er veldig skeptisk til Postnord, så velger alltid å få det send med Posten i stedet hvis mulig.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...